Čínski giganti zastavujú predaj produktov Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana čelí veľkej kríze v Číne, kde hlavné stránky elektronického obchodu ukončujú predaje jej produktov z dôvodov okolo obvinenia z rasizmu.

Tisíce produktov značky D&G zmizli z platforiem, ktoré prevádzkujú spoločnosti ako Alibaba a JD.com.

Tento postoj voči talianskej luxusnej módnej značke bol spustený na začiatku tohto týždňa po tom, ako spustila videoreklamu s čínskou ženou, ktorá sa snažila jesť pizzu a iné talianske jedlá pomocou čínskych drevených paličiek. Situáciu zhoršili aj útočné poznámky, ktoré boli údajne adresované na osobný účet spoluzakladateľa spoločnosti – Stefana Gabbana na Instagrame.

Toto video spustilo vlnu komentárov, keď sa začalo rýchlo šíriť na čínskych sociálnych sieťach, kde ich obviňovali z rasizmu a vyzývali k bojkotu zo strany celebrít. Hnev prinútil značku D&G, aby zrušil luxusnú módnu prehliadku v Šanghaji hodinu predtým, než mala začať (v stredu).

Tento škandál by mohol predstavovať ťažkú ranu spoločnosti, keďže čínski spotrebitelia predstavujú viac ako tretinu celosvetových výdavkov na luxusné výrobky.

Módny dom sa v súčasnosti zúfalo snaží obmedziť prehlbovanie problémov. V piatok sa Gabbana a spoluzakladateľ Domenico Dolce objavili vo videonahrávke vysielanej na sociálnych médiách, aby sa ospravedlnili „všetkým čínskym ľuďom nachádzajúcim sa po celom svete“.

Dolce poznamenal: „Naše rodiny nás naučili rešpektovať všetky kultúry sveta,“ … „Dúfame, že nám naše kultúrne nedorozumenie bude odpustené.“

Spoločnosť sa predtým ospravedlnila a tiež uviedla, že útočné správy odoslané z účtu spoločnosti Gabbana na Instagrame boli výsledkom hackerov. To však doposiaľ reakcie nezastavilo.

Firmy zastavujú predaje značky Dolce & Gabbana

Internetový predajca – Yangmatou v stredu na sociálnych sieťach uviedol, že odstránil 58 000 výrobkov firmy D&G a vyhlásil, že „ich vlasť je pre nich dôležitejšia ako čokoľvek iné.“

Hongkongský predajca módy s niekoľkými predajňami v Číne, Lane Crawford, v piatok uviedol, že zastavuje predaj tovarov tejto talianskej značky v obchodoch a na internete, keďže zákazníci ich začali vracať.

Spoločnosť Lane Crawford vo vyhlásení poznamenala: „Veríme, že značky si musia byť vedomé kultúrnych dôsledkov svojich akcií a pochopiť potenciálnu reakciu, keď zákazníci vnímajú, že ich hodnoty neboli nerešpektované.“

Stránky pre produkty Dolce & Gabbana na predajných stránkach prevádzkovaných spoločnosťami Alibaba a JD.com boli odstránené a produkty tejto značky sa pri vyhľadávaní na stránkach nezobrazovali. Alibaba a JD.com neodpovedali na žiadosti o pripomienku.

Produkty značky D&G neboli k dispozícii ani na iných online e-shopoch v Číne, vrátane spoločnosti Yoox Net-A-Porter. Hovorca spoločnosti Yoox Net-A-Porter v piatok uznal, že produkty značky na stránkach spoločnosti v Číne nie sú k dispozícii, ale odmietol to komentovať.

Vplyv na značku Dolce & Gabbana

Analytici varovali, že ospravedlnenie spoločnosti D&G nemusí stačiť, aby zabránilo prudkému poklesu tržieb v druhej najväčšej ekonomike sveta.

Ben Cavender, vedúci analytik pre Čínu v šanghajskej spoločnosti China Market Research, poznamenal: „Škoda na značke v očiach čínskych spotrebiteľov už bola vykonaná.“

Na sociálnych sieťach sa objavovali videá, kde ľudia spaľovali oblečenie značky, alebo ich trhali a používali ich na umývanie svojich toaliet.

Súvisiace: Dolce & Gabbana sa snaží dostať do trhu, ktorý väčšina ignoruje

Cavender opísal ďalšie riziko, keďže k tomuto bojkotu produktov značky D&G sa môžu pridať aj nákupné centrá v Číne.

Hung Huang, známa čínska editorka a vydavateľka časopisu z oblasti módy, uviedla, že využitie celebrít tejto talianskej značky pri predaji svojich produktov pravdepodobne narazí na problémy.

Poznamenala: „Nemyslím si, že by s nimi chcel mať niekto čokoľvek spoločné.“

Čínske celebrity sú už „pod tlakom“, aby demonštrovali svoj majetok v dôsledku nedávneho dočasného zmiznutia a obvinení filmovej hviezdy Fan Bingbingovej v rámci daňových únikov.

Taktiež uviedla: „Čína je v súčasnosti naozaj veľmi patriotická, takže získať podporu bude veľmi náročné.“

Hu Xijin, šéfredaktorka čínskeho bulvárneho časopisu Global Times, v príspevku na sociálnej sieti napísala, že spoločnosť D&G by nemala byť v tak veľkej miere postihnutou z dôvodu tohto incidentu.

Tvrdil, že Čína by sa mala stať viac tolerantnou, aby ukázala svetu, že je otvoreným trhom.

Kontroverzné video značky Dolce & Gabbana:

Zdroj: Yahoo, NYTimes

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.