Čo pre luxusný priemysel a LVMH znamená smrť Virgila Abloha

Keď vyšlo pred pár dňami oznámenie o smrti Virgila Abloha vo veku 41 rokov na zriedkavú a agresívnu formu rakoviny, svet luxusu a módy bol šokovaný. Celebrity, módni návrhári, hudobníci a priatelia vyjadrili úprimnú sústrasť. Kayne West, Marc Jacobs, Pharrell Williams, BTS, Lenny Kravitz a Hailey Bieber poskytli emotívne vyhlásenia. Gigi Hadid napísala: „Bol 1 z 1“ a Kourtney Kardashian napísala: „Zmenil si svet.“ Predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti LVMH Bernard Arnault vo vyhlásení napísal: „Všetci sme po tejto hroznej správe šokovaní. Virgil nebol len geniálny návrhár a vizionár, ale bol to aj človek s krásnou dušou a veľkou múdrosťou.”

Post na Instagrame od Gigi Hadid

Tieto vyhlásenia dokazujú, čo Virgil Abloh znamenal pre luxusný a módny priemysel, nielen ako vysoko uznávaný kreatívec a návrhár, ale aj ako človek. Dá sa s istotou povedať, že bol najvplyvnejším kreatívnym riaditeľom posledného desaťročia, ktorý nanovo definoval mnohé z kódov a vyjadrení luxusu.

Príbeh Ablohovho výstupu na vrchol svetovej luxusnej značky Louis Vuitton zo stáže u Kayne Westa v značke Fendi sa stal legendárnym. To bolo miesto, kde Michael Burke, vtedajší generálny riaditeľ tejto módnej značky a teraz generálny riaditeľ značky Louis Vuitton, veľmi rýchlo rozpoznal jeho talent. Spolu s Bernardom Arnaultom pochopili, že na upevnenie postavenia značky Louis Vuitton a jej prepojenia s Generáciou Z musia nájsť osobnosť, ktorá dokáže preložiť historické kódy tejto značky do dnešných štýlov.

Tou osobnosťou bol Abloh. Jeho kolekcie sa stali uznávanými a značka Louis Vuitton sa veľmi rýchlo stala jednou z najinšpiratívnejších a najvplyvnejších luxusných značiek. Nebál sa riskovať, vynájsť ikony ako sú klasické kufre, alebo spustiť úplne nové kategórie, ako sú slúchadlá alebo reproduktory.

Keď ho spoločnosť LVMH vymenovala za umeleckého riaditeľa pre pánsku kolekciu značky Louis Vuitton, bol prvým čiernym návrhárom na vrchole svetovej luxusnej značky. Bol to Američan zo štátu Illinois, ktorého rodina pochádzala z Ghany, a definoval prítomnosť a budúcnosť symbolu francúzskeho luxusu.

Abloh bol však nápomocný aj v kariére Kayna Westa ako kreatívneho riaditeľa kreatívnej agentúry West’s Donda a založil Off-White – rušivú a veľmi vplyvnú značku, vďaka ktorej sa luxusné streetwear oblečenie stalo módnym a vytvorilo nové vizuálne kódy pre celú generáciu.

V mnohých rozhovoroch Abloh uviedol, že navrhuje pre svoje 17-ročné ja. Vytvoril tak niektoré z najdôležitejších modelov pre generáciu Z, čím postavil značku Off-White do pozície priekopníka pre túto kritickú skupinu spotrebiteľov, ktorú toľko tradičných luxusných značiek nedokáže osloviť.
No zatiaľ čo väčšina návrhárov by bola viac než šťastná, keby pracovala pre módny dom Louis Vuitton, Ablohove ambície boli oveľa väčšie a videl príležitosti, ktoré iní nevideli. Návrhári ako Abloh, ktorí dokážu zmeniť tradičný luxus na nevyhnutnosť bez toho, aby obetovali základy značky, sú extrémne vzácni. Spojenie porozumenia značke, spotrebiteľom a duchu doby s rušivými prvkami, ktoré svet ešte nevidel, je skutočne výnimočný talent.

Ako také je „1 z 1“ presným popisom toho, aký jedinečný bol Abloh v módnom priemysle. To potvrdila aj významnejšia pracovná pozícia, ktorú preňho vytvorila spoločnosť LVMH, keď ho poverila dohliadaním na umelecký vývoj všetkých 75 spoločností Maisons.

Prázdne miesto po ňom bude len veľmi ťažké vyplniť. Svet luxusu prechádza do plynulosti medzi digitálnymi a fyzickými zážitkami, streetwearom a formálnym oblečením, funkčnými a inšpiratívnymi predmetmi túžby a Ablohov výnimočný talent bude ťažké nahradiť.

Kto sleduje Abloha, môže sa poučiť z toho, ako vynikal v pochopení toho, čo chce Generácia Z, odvážne riskoval a inovoval bez straty základnej DNA značky. Abloh hral, ​​aby vyhral, ​​čo je lekcia pre luxusný priemysel ako celok – vytvorte svoju značku a staňte sa významnými a inšpiratívnymi. Ďakujeme, Virgil Abloh. Bol si inšpiráciou, ktorá písala históriu. Budeš nám chýbať.

Zdroj: JingDaily

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.