Dizajnér Ryan Korban je zanieteným užívateľom Instagramu. Na sociálnej sieti je považovaný za vplyvného influencera – teší sa obľube približne 137 000 nasledovateľov. Tento 34-ročný absolvent umeleckej univerzity New School v New Yorku sa dopracoval k svojmu úspechu dizajnovaním úžasných vlajkových predajní luxusných módnych značiek, ktoré boli počnúc ich otvorením zaplavované zástupmi nedočkavých mladých ľudí túžiacich po dokonalej selfie.
Reputácia tohto dizajnéra je postavená na používaní odvážnych farieb a netradičných prvkov, ktoré v okoloidúcich ľuďoch vzbudzujú úžas a túžbu vyfotografovať sa s nevídaným umeleckým dielom. Ideálnym príkladom je masívna kupola s pozlátenou konštrukciou, ktorú umiestnil do luxusného obchodu značky Aquazzura na ulici Madison Avenue. Korban v tejto súvislosti povedal: „Nikto sa nesnaží navrhnúť obchod, okolo ktorého by ľudia jednoducho prechádzali bez povšimnutia.“
Vo svetle týchto skutočností nie je žiadnym prekvapením, že keď developerská spoločnosť Broad Street Development požiadala dizajnéra o návrh interiérových priestorov luxusného obytného komplexu 40 Bleecker v štvrti NoHo na Manhattane, Korban si okamžite začal predstavovať, ako bude jeho najnovší dizajn vyzerať na fotografiách na sociálnych sieťach. Do navrhovania interiéru budovy sa pustil so vstupnou halou, ktorej osvetlenie každého návštevníka vizuálne omladzuje o 10 rokov. Následne sem umiestnil dve mramorové sedačky a celý priestor doplnil prepychovo pôsobiacimi semišovými stenami.
Súvisiace: Toto by mohol byť najpopulárnejší španielsky hotel na Instagrame
Dizajnér povedal: „Všetko je to o dosahovaní mimoriadnej symetrie a grafickej atraktivity všetkých zapojených prvkov. Mojím cieľom bolo, aby sa scenérie interiéru zmestili do vertikálneho záberu, ktorý by vyzeral skvelo na displeji mobilného telefónu.“

Realitní agenti situovaní vo vstupnej hale komplexu pravidelne vítajú návštevníkov, ktorí si jednoducho túžia zapózovať na týchto pozoruhodných kamenných skvostoch. Vôbec nezáleží na tom, že nadšenci Instagramu s najväčšou pravdepodobnosťou neplánujú kúpu luxusného apartmánu v 12-poschodovej budove, ktorej jedno až päťspálňové byty sú príznačné cenami začínajúcimi na hodnote 2 milióny dolárov.
Korban ohľadom svojich dizajnov prispôsobených na fotografovanie povedal: „Pomocou interiéru predsa budujeme značku, ktorá si zaslúži, aby sa na ňu pozeralo čo najviac očí.“
Instagram je v súčasnosti najrýchlejšie sa rozvíjajúcou platformou sociálnych médií na planéte, pričom iba na území Spojených štátov zaznamenáva viac ako 100 miliónov aktívnych používateľov. Developeri prestížnych nehnuteľností si napriek tomu iba veľmi pomaly uvedomujú, akú významnú úlohu môže hrať sociálna sieť pri zvyšovaní popularity ich projektov, a aké dôležité je myslieť na tento aspekt už pri počiatočnom návrhu nových budov. Mnohí sa totiž obávajú, že interiéry ponášajúce sa na fotografické štúdiá, do ktorých bude mať prístup ktokoľvek s mobilným telefónom v ruke, podkope hodnotu ich drahého produktu. Ďalší účastníci trhu s nehnuteľnosťami zase jednoducho netúžia po tom, aby sa po ich prominentných komplexoch premávali zástupy turistov vyhľadávajúcich fotogenické zátišia.
Avšak naozaj skúsení developeri a architekti v súčasnosti naplno uznávajú moc sociálnej platformy pri popularizácií a propagovaní svojich projektov na trhu, v dôsledku čoho integrujú kreatívne momenty do procesu dizajnu svojich budov – často už od okamihu zahájenia výstavby. Títo hráči na trhu s nehnuteľnosťami sa domnievajú, že ak v rámci svojich komplexov poskytnú spotrebiteľom dostatok príležitostí zhotoviť si dokonalú fotografiu na Instagram, v konečnom dôsledku tým môžu pozitívne ovplyvniť povesť svojho projektu v očiach verejnosti a dopracovať sa k zvýšenému objemu predajov bytových jednotiek v daných budovách.
Umenie a fotogenická atmosféra sú kľúčovými prvkami aj v komplexe 100 East 53rd Street, ktorý navrhla dizajnérska kancelária Foster + Partners a v súčasnosti ho vlastní podnikateľ s nehnuteľnosťami Aby Rosen. V budove sa pravidelne vyskytujú návštevníci a realitní agenti, ktorí si fotografujú diela Rachel Feinsteinovej vo vestibule, alebo prestížne kúsky zo súkromnej zbierky developera v modelovom strešnom apartmáne komplexu. Leonard Steinberg, maklér realitnej spoločnosti Compass, súhlasí s tým, aby potenciálni záujemcovia o nové bývanie zverejňovali na sociálnych sieťach svoje fotografie z obytného komplexu s hashtagom budovy #100e53. Poznamenal, že náhodní influenceri, ktorí v budove zhromažďujú fotografický materiál, dokonca prispeli k zvýšenej úspešnosti tohto developerského projektu na trhu.
Steinberg o apartmánoch z tohto komplexu, ktorých cena bežne začína na hodnote 2,1 milióna dolárov, povedal: „Už viackrát sme sa stretli s tým, že nás ľudia oslovili na základe príspevku zo sociálnej siete. Niekedy sa jedná o realitných agentov, inokedy zase o kupujúcich, ktorí od svojho makléra požadujú návštevu priestorov zachytených na fotografii.“


Tento čoraz populárnejší trend prirodzene neobišiel ani legendárny komplex Quay Tower v newyorskej mestskej časti Brooklyn, ktorý sa pýši legendárnym strešným apartmánom ponúkaným na trhu za viac ako neuveriteľných 20 miliónov dolárov, vďaka čomu sa pravdepodobne stane najdrahšou nehnuteľnosťou predanou v tejto štvrti. V priestoroch budovy momentálne nájdete grafickú inštaláciu určenú pre dychtivých influencerov z Instagramu. Developer Vám tu ponúka možnosť vstúpiť do animovanej verzie obľúbenej newyorskej destinácie Brooklyn Bridge Park, pričom do expozície umiestnil výstižné rekvizity, ktoré môžete zapojiť do kompozície dokonalého záberu. Takto vzniknuté fotografie sú následne posielané účastníkom pomocou e-mailu, čo je samozrejme spojené s procesom zhromažďovania kontaktných informácií za cieľom propagácie a potenciálnych predajov v budúcnosti.
Aj David Barry, prezident a výkonný riaditeľ developerskej firmy Urby, si je vedomý skutočnosti, že jeho budúci nájomníci túžia po jedinečných zážitkoch, aby sa nimi mohli pochváliť na svojich účtoch na Instagrame. Na priestory vhodné pre fotografovanie tak myslí už pred začatím samotnej výstavby. Jeho budova Harrison Urby v meste Harrison v štáte New Jersey, kde nájomné začína na úrovni približne 2 000 dolárov za jednoizbový byt, disponuje 10 metrov vysokým stromovým domčekom so stenou upletenou z lán, v ktorom sa nachádza verejná kaviareň. Ktokoľvek si tu môže dopriať kvalitnú kávu a spraviť zaujímavú fotografiu.
Barry uviedol: „Kombinácia zelene, dubového dreva, dekoratívneho osvetlenia a viacfarebnej dláždenej podlahy vytvára atmosféru tropickej oázy v historicky priemyselnom meste.“ Keď je priestor zaplavený amatérskymi fotografmi, napĺňa ho živá energia, ktorá zásadne zvyšuje atraktivitu objektu.

Projekt Staten Island Urby zase zahŕňa jedinú komerčne fungujúcu farmu situovanú v obytnom komplexe v tejto lokalite. Na mieste sa pestuje viac ako 50 odrôd rastlín a zeleniny, o ktoré sa stará skutočný farmár. Nevieme si snáď ani predstaviť nič hodnejšie Instagramu, ako farmár pôsobiaci v centre mesta.
Barry je jednoznačne nadšený zo skutočnosti, že jeho priestory si získali obrovskú popularitu na sociálnych sieťach – profil @urbylife má takmer 16 000 nasledovateľov. Developer zároveň verí, že Instagram dokonale zapadá do marketingového a nákupného lievika, pričom sa stáva hodnotným zdrojom inšpirácie a informácií pre potenciálnych nájomníkov, ktorí na trhu hľadajú svoje nové vysnívané bývanie.
Súvisiace: Instagramový dom predstavuje všetko to, čo sa stáva bežným pri nových luxusných nehnuteľnostiach
Barry povedal: „Nemyslím si, že primárnym účelom Instagramu je dopracovať sa k predaju, avšak sociálna sieť je skvelým spôsobom, ako zvýšiť všeobecné povedomie o značke. To sa v konečnom dôsledku môže nepriamo premietnuť do skutočných transakcií na trhu s nehnuteľnosťami.“
Developer tiež potvrdil, že postupné rozširovanie vplyvu jeho spoločnosti na Instagrame prostredníctvom zábavných príspevkov je omnoho lepšou formou marketingu ako akákoľvek webová stránka. Poznamenal, že prostredníctvom takýchto príspevkov buduje pôsobivú mozaiku, ktorá sa časom obohacuje o nové prvky a autenticky vyjadruje jedinečnú osobnosť každej konkrétnej budovy. Práve to je dôvod, prečo Barry obvykle nenajíma profesionálnych fotografov, ktorí by propagovali jeho projekty. Nakoniec dodal: „Spoločnosť Urby buduje atraktívne, zábavné a netradičné objekty, v rámci ktorých môžu ľudia pózovať pre svoje zábery a zverejňovať fotografie na svojich profiloch v online prostredí. Celý proces tak prebieha veľmi organickým spôsobom.“
Zdroj: BusinessStandard, Medium