Do roku 2024 bude mať každé Lamborghini elektrický motor

Výkonný riaditeľ spoločnosti, Stephan Winkelmann oznámil, že do konca roka 2024 bude mať každý model Lamborghini plug-in hybrid. No plne elektrické superauto Lamborghini tak skoro neočakávajte.

Hybridné modely Lamborghini budú kombináciou elektrického motora so silnou batériou a tradičného motora s vnútorným spaľovaním. Podľa Winkelmanna ich cieľoví zákazníci, teda tí, ktorí sú ochotní zaplatiť tisícky dolárov za auto, ktoré nielenže rýchlo jazdí, ale tak aj znie a vyzerá, vyjadrili súhlas s týmto typom technológie. Plug-in hybridy zachovávajú pri agresívnej jazde dojem a zvuk spaľovacieho motora a zároveň umožňujú, aby vozidlo niekedy fungovalo iba na čisto elektrický pohon. „Zatiaľ čo hybridizácia je veľmi akceptovaná, plne elektrické superautá nie sú. A toto som si všimol aj v iných spoločnostiach.“

Ich taliansky konkurent, značka Ferrari, má plug-in hybridný model už v ponuke a britská značka McLaren taký čoskoro uvedie na trh. Na trhu je síce niekoľko plne elektrických superautomobilov s extrémne obmedzenou dostupnosťou, napríklad Rimac Concept One a Pininfarina Battista, ktoré však pochádzajú skôr od startupov ako od tradičných značiek motorových vozidiel.

Značka Lamborghini dúfa, že vďaka týmto plug-in hybridným modelom zníži do roku 2025 celkové emisie uhlíka zo svojich automobilov o 50%. Značka má v pláne investovať do projektu v priebehu štyroch rokov 1,5 miliardy eur. Winkelmann dodáva: „Ak sa pozrieme na výzvy zajtrajška, najväčšou sú podľa nás emisie CO2 a cieľ znížiť ich je pre nás ešte náročnejší a ťažší, pretože sme spoločnosťou vyrábajúcou superšportové vozidlá. Musíme čeliť aj skutočnosti, že v našom prípade nejde iba o zníženie, ale aj o udržanie výkonu.“

V minulosti hovorili vedúci predstavitelia spoločnosti Lamborghini o výzve vytvoriť supervozidlo v štýle Lamborghini Aventador poháňané výlučne batériami. Jedným z hlavných problémov je, že dnešné batérie jednoducho nemôžu vtesnať dostatok energie do dostatočne malého priestoru.

Aby bolo možné dosiahnuť vysoký výkon a akceleráciu a zároveň schopnosť jazdiť stovky kilometrov pred potrebou nabitia, bude auto potrebovať veľa batérií. Ak chcete auto, ktoré je malé, ľahké a nízko pri zemi, čo sú charakteristické znaky športového automobilu, rýchlo mu dôjde energia, najmä ak vodič tlačí na plynový pedál. Winkelmann ďalej prezrádza, že sú v počiatočných fázach vývoja plne elektrického automobilu, ale bude to štvormiestny, nie dvojmiestny športový automobil.

Tento elektromobil by mohol mať spoločné inžinierstvo s modelmi Porsche Taycan a Audi E-Tron GT. Oba sú štvordverové, vysoko výkonné elektrické automobily, vyrobené príbuznými spoločnosti Lamborghini. (Rovnako ako Lamborghini, tak aj Porsche a Audi sú súčasťou koncernu Volkswagen (VLKAF).) Stále je však podľa Winkelmanna otvorená aj možnosť, že by spoločnosť Lamborghini mohla vyvíjať elektromobil úplne sama. „Na konci dňa musíte všetko zmeniť, ale nie zmeniť hocičo. Zostať takí, akí sme. Toto je hlavná výzva súčasnosti.“

To isté povedali aj riadiaci predstavitelia spoločnosti Porsche, keď vysvetľovali, prečo táto značka neoznámila, že plánuje ponúkať elektrické športové auto. Budúce Porsche EV bude malé SUV podobné modelu Porsche Macan. V rámci hľadania alternatívy k elektromobilom, spoločnosť Porsche spolupracuje s niekoľkými energetickými spoločnosťami na vytvorení uhlíkovo neutrálnych palív, ktoré je možné spaľovať v spaľovacích motoroch bez zvyšovania hladiny oxidu uhličitého v atmosfére.

Aj spoločnosť Lamborghini skúma použitie týchto takzvaných elektronických palív. Spoločnosť v priebehu rokov vyrobila niekoľko koncepčných automobilov a modelov s obmedzenou výrobou, ktoré naznačujú možné smery, ktorými by sa talianska značka mohla uberať. Za prvé, Lamborghini spolupracuje s vedcami z Massachusettského technologického inštitútu na špeciálnych superkondenzátoroch, ktoré dokážu akumulovať a udržať veľa energie na menšom priestore a s menšou hmotnosťou ako batérie. Môžu tiež prijímať a uvoľňovať energiu rýchlejšie ako batérie.

Súvisiace: Lamborghini má za cieľ zvrátiť budúcnosť elektrických superautomobilov

Koncept Lamborghini Terzo Millennio, ktorý bol predstavený v roku 2017, ukázal, ako by mohol vyzerať elektrický superautomobil s touto technológiou. Lamborghini Sián, model s obmedzenou produkciou, predstavený v roku 2019, je hybridný. Nemá nabíjací port, ale využíva dodatočnú energiu z benzínového motora automobilu uloženú v superkondenzátore, ktorá poskytuje ďalšiu energiu pri akcelerácii a pri radení rýchlostí.

Koncern Volkswagen je tiež významným investorom do spoločnosti QuantumScape, ktorá vyvíja polovodičové batérie. Tento typ batérie môže vyrobiť viac energie na menšom priestore ako dnešné lítium-iónové batérie v elektrických automobiloch, ktoré sú vyrobené z tekutých chemikálií. Potenciálne by mohli pomôcť prekonať problémy s veľkosťou a hmotnosťou vysokovýkonného športového automobilu.

Generálny riaditeľ spoločnosti QuantumScape, Jagdeep Singh, uviedol, že jeho spoločnosť hovorila s niektorými „hráčmi na trhu so superautami“, ale nemenoval žiadne konkrétne spoločnosti. Vedúci predstavitelia spoločnosti Lamborghini však odmietli komentovať svoju spoluúčasť na akomkoľvek koncepte nových technológií batérií.

Zdroj: CNN

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.