
Spoločnosť Ferrari odhalila svoj nový model kabrioletu SF90 Spider, ktorého základ tvorí model Ferrari SF90 Stradale, predstavený v priebehu minulého roka. Podobne ako jeho kupé súrodenec – model Spider je takisto hybrid plug-in s pohonom 4×4, postavenom na modulárnej platforme ikonického modelu Ferrari 458. Nedajte sa ale pomýliť, jeho jediným vylepšením nie je len skladacia strecha.
Najvýkonnejšie cestné Ferrari

Keď v minulom roku spoločnosť Ferrari uviedla na trh svoj model SF90 Stradale, tento hybrid plug-in s pohonom 4×4 sa okamžite stal najsilnejším cestným modelom Ferrari. Avšak Ferrari zvýšila výkon modelu so skladacou strechou tak, aby vyrovnala prírastok hmotnosti.
Súvisiace: Automobilka Ferrari dosiahla ohromujúci zisk $ 95 000 za každé auto, ktoré v poslednom roku predala
Rovnako ako model SF90 Stradale, variant Spider je poháňaný uznávaným 8-valcovým motorom s objemom 4 litrov, turbodúchadlami a tromi elektrickými motormi. Výsledkom je nárast výkonu na 574 kW, plus ďalších 162 kW vyprodukovaných elektromotormi, čím poskytuje výkon so silou neuveriteľných 735 kW, čo je v porovnaní s jeho kupé súrodencom nárast o 10 kW.
Napriek vyššej váhe je rovnako rýchle ako Stradale

Je všeobecne známe, že verzie so skladacou strechou sú v porovnaní s modelmi s pevnou strechou o čosi ťažšie, a to vďaka mechanizmu skladacej strechy a dodatočnému vystuženiu potrebnému na udržanie pevnej štruktúry podvozku. Model SF90 Spider má takmer o 100 kíl viac, ako model Stradale s čistou hmotnosťou 1670 kilogramov.
Spoločnosť Ferrari uviedla, že 80 percent prírastku hmotnosti je spôsobených skladacou strechou, ktorá potrebuje na roztiahnutie iba 14 sekúnd. Zvyšných 20 percent má na svedomí “tlmiaci materiál, použitý na zvýšenie pevnosti konštrukcie.” Inak má kabrioletová verzia výkon porovnateľný s modelom Stradale. Na 100 km/h vyšprintuje za 2,5 sekundy a jeho najvyššia maximálna rýchlosť je 340 km/h.
Spider je vybavený najnovšou generáciou asistentov jazdy od značky Ferrari

Tento vlajkový model značky má to najlepšie z Ferrari elektroniky a hardvéru, vrátane brzdového systému brake-by-wire. Systém elektronicky kontroluje odchýlky medzi hydraulickým brzdením auta a jeho regeneračným nastavením a ponúka optimálny brzdný výkon.
Spoločnosť Ferrari vyhlásila, že tento systém v porovnaní s tradičným nastavením prináša troj- percentné zlepšenie. Vodič si ďalej môže vybrať zo štyroch jazdných režimov, ktoré si volí cez ovládač umiestnený na volante. Režim eDrive je, tak ako to naznačuje jeho názov, čisto elektrický, zatiaľ čo režim “Hybrid” kombinuje prácu všetkých motorov v záujme čo najvyššej účinnosti. Režim “Performance” uprednostňuje výkon a s ním aj spaľovací V8 motor a režim “Qualify” s cieľom plného výkonu vyťažuje všetky motory na maximum.
Vynikajúcej aerodynamike dopomáhajú kolesá s vylepšeným dizajnom

Už z prvého pohľadu na tento model je jasné, že každý jeden prvok bol vytvorený s ohľadom na čo najoptimálnejší aerodynamický výkon. Okrem všetkých aktívnych aero komponentov tomu dopomáhajú aj novovytvorené kolesá. Flavio Manzoni, hlavný návrhár spoločnosti vysvetľuje: “Toto koleso je vytvorené na veľmi inovatívnom patentovanom systéme, ktorý optimalizuje prúdenie vzduchu a takisto redukuje tlak vo vnútri oblúkov kolies. Bola to úžasná príležitosť vytvoriť úplne odlišný dizajn.”
SF90 Spider je rýchlejší ako legendárne LaFerrari

Všetky technické a výkonnostné údaje napovedajú, že model Spider je neuveriteľne rýchle auto. Automobilka Ferrari uviedla, že Spider bol na testovacej dráhe Fiorano s časom 1:19,5 iba o pol sekundy pomalší ako model SF90. To znamená, že je o dve desatiny rýchlejší ako bol model LaFerrari na tom istom okruhu.
Súvisiace: Bentley, Rolls-Royce a Ferrari tvoria limitované edície pre superbohatých
Spoločnosť Ferrari navyše pre tých, ktorí majú záujem o dosiahnutie najvyššieho možného výkonu na pretekárskych okruhoch, ponúka balík s názvom Assetto Fiorano. Súčasťou tohto balíka sú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a znížená hmotnosť o 20 kilogramov, vďaka použitiu ľahších komponentov z uhlíkového vlákna a titánu. Pre jej ľahšie rozlíšenie sa táto verzia vyrába s dvojtónovým lakom.
Zdroj: AutoBild