Fendi a kolekcia pánskej módy Jeseň 2019

Silvia Venturini Fendi si spomína, že mala iba päť rokov, keď sa po prvýkrát stretla s Karlom Lagerfeldom. Bolo to v Casa Fendi v Ríme. Kreatívna riaditeľka doplnkov a pánskej módy v rovnomennej značke uviedla: „V tom čase som vôbec nevedela, čomu sa venuje. Myslela som si, že je maliar.“

Pracovný vzťah týchto dvoch ikonických mien módneho priemyslu sa rozbehol už v roku 1965, teda dávno predtým, ako sa na scéne objavili prvé zmienky o značke Chanel. Lagerfeld sa postupom času stal takmer neoddeliteľnou súčasťou značky a aj rodiny Fendi. Silvia Venturini Fendi tento vzťah opísala nasledovne: „V mojom ideálnom svete je skutočne jediným mužom, ktorý je spojený so značkou Fendi. Áno, z tohto hľadiska môžem potvrdiť, že je jediným mužom v mojom živote.“

Prehliadka pánskej kolekcie značky Fendi na jeseň 2019 prebehla vo veľkom štýle a vzhľadom na vrúcny vzťah týchto dvoch dizajnérov je prekvapujúce, že to, čo bolo prezentované na módnej show, sa v takejto forme neobjavilo už omnoho skôr. Lagerfeld bol totiž ako inšpiráciou, tak aj spolutvorcom novej kolekcie. Jednalo sa tak o najnovšiu a najvýznamnejšiu zo série hviezdnych kolaborácií, ktoré sú charakteristické pre posledné obdobie.

Lagerfeld pre túto kolekciu navrhol sako s výraznými vypchávkami pliec, dvoma náprsnými vreckami a šatkovým golierom na pravej strane a výrezom na ľavej. Pánska móda je síce typicky charakterizovaná symetriou, avšak táto výrazná asymetria sa stala východiskovým bodom pre sériu komplementárne protichodných dualít, ktoré dominovali celej kolekcii. V rámci prehliadky sme tak mali možnosť sledovať saká kombinujúce dvojaké motívy, súhru kaligrafického monogramu a futuristického loga a neustále striedanie transparentných a jagavých prvkov.

Do popredia sa rovnako dostal aj osobný štýl samotného Lagerfelda. Jednalo sa o hru v niekoľkých dejstvách, ktoré zahŕňali inšpiráciu dizajnéra vzťahujúcu sa na jeho minulú spoluprácu s poprednými značkami ako Caraceni, Comme des Garçons, Undercover, Number (N)ine) a Dior Homme. Významným prvkom kolekcie boli tiež fyzické spomienky na takmer celoživotnú spoluprácu Lagerfelda so Silviou Venturini Fendi. Kolážové potlače na kufroch, plastových kabátoch a bundách typu piumino, boli vytvorené z láskyplne zostavenej zbierky odkazov a fotografií, ktoré Lagerfeld posielal kreatívnej riaditeľke módneho domu v priebehu mnohých rokov.

Táto kolekcia je nepochybnou reprezentáciou Lagerfeldových encyklopedických vedomostí a histórie sebavyjadrenia prostredníctvom pánskeho oblečenia. Priestory, v ktorých sa konala prehliadka, boli dokonca fyzickou replikou jeho osobnej knižnice v Paríži. Séria modelov však zároveň nebola iba poctou alebo cvičením v dizajne kostýmov. Nikdy predtým by ste totiž túto legendu módneho sveta nemali možnosť vidieť v metalických modeloch funkčného oblečenia, ktoré boli niekedy dokonca prekryté organzou, čo im dodávalo ďalšiu úroveň lesku. Venturini Fendi uviedla: „Ešte nikdy som ho nevidela v športovom oblečení. Vždy totiž nosí precízne šité obleky a ladí ich do moderného štýlu.“

Zapojenie Lagerfelda do tejto kolekcie takým premysleným spôsobom nám jasne pripomenulo, že kvalitné krajčírske umenie sa síce môže zdať ako obohratá platňa, no v skutočnosti predstavuje dynamickú formu módy, ktorá sa neustále vyvíja. Venturini Fendi vyhlásila, že v budúcnosti by rada videla aj mladých zákazníkov značky objavovať túto dynamiku.

Súvisiace: Nová pánska značka z Paríža – Casablanca, ponúka elegantný štýl

Možno práve z tohto dôvodu predstavila verejnosti úplne novú verziu ikonickej tašky typu „Baguette“. Následne o nej povedala, že sa jedná o vôbec prvé prevedenie tohto doplnku pre pánov. V rámci tejto iniciatívy sa spojila so spoločnosťou Porter-Yoshida & Co., ktorá je japonským odborníkom na technickú batožinu, a fanúšikom svojej značky predstavila legendárnu tašku v rôznych veľkostiach a materiáloch. Jednotlivé modely tak boli vyrobené napríklad z nylonu, krokodílej kože, ovčieho rúna, metalickej kože a ďalších unikátnych materiálov.

Kolekcia Jeseň 2019 od značky Fendi je teda výrazne inšpirovaná jediným mužom v živote kreatívnej riaditeľky tohto módneho domu a nedá sa pochybovať o tom, že si nájde miesto v živote mnohých módne orientovaných mužov súčasnosti.

Video kolekcie značky Fendi pre rok 2019:

Zdroj: Fendi

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.