Gordon Murray predstavuje motor svojho superauta T.50

Dizajnér Gordon Murray bol vždy na špici automobilového konštruktérstva a výkonu, pričom jeho stroje už roky dosahujú najvyššie priečky motošportu. Niet divu, že sa svet nevie dočkať jeho najnovšieho projektu – superautamobilu s kódovým označením T.50.

Hoci všetky detaily o tomto vozidle budú predstavené až počas jeho augustového debutu, automobilka Gordon Murray Automotive nedávno zverejnila informácie o srdci tohto superauta: motore V12, ktorý bude nielen neuveriteľne rýchly, ale aj extrémne ľahký.

Murray sa preslávil svojou prácou pre McLaren F1, no pri konštrukcii motora svojho najnovšieho automobilu sa inšpiroval jednoduchosťou Ferrari 250 GTO, ikonického pretekárskeho auta zo začiatku 60. rokov, s motorom s objemom 3,0 litra a výkonom 220 kW/300 koní, vďaka ktorému patrí ešte aj dnes k najvýkonnejším automobilom sveta.

Motor modelu T.50, ktorý pre Murraya skonštruovali britskí konštruktéri z automobilky Cosworth – má na počet valcov prekvapivo malý objem 3,9 litra. To všetko ale doženie vysokými otáčkami: 654 koní pri 11 500 otáčkach za minútu. Krútiaci moment motora 467 Nm poteší rýchlymi reakciami po stlačení plynu. Automobilka tvrdí, že motor V12 je schopný za tri desatiny sekundy zmeniť otáčky o 12 100 za minútu a 71 percent maximálneho krútiaceho motora dosiahne už pri 2 500 otáčkach za minútu.

Diagram superauta T.50 automobilky Gordon Murray Automotive.

V oficiálnom prehlásení Murray vyjadril svoje nadšenie z práce na motore tohto superautomobilu: “Začínal som ako konštruktér motorov, takže tvorba a špecifikácia zákazkového motora V12 s objemom 3.9 litra pre superauto T.50 mi naozaj robili radosť. Chcel som, aby bolo toto auto protipólom k modernému superautu, v ktorom pod karbónovými krytmi nevidíte motor.”

Murrayovo superauto Cosworth GMA V12 môže zabodovať aj vďaka tomu, že prináša tradičné potešenie z jazdy. Jeho model bude totiž jediným superautom, ktoré nebude mať tichý turbo motor. Naopak zostáva verný klasickému atmosferickému motoru, ktorý sa stopercentne opiera o manuálnu prevodovku.

Vďaka superľahkým hliníkovým zliatinovým blokom a titánovým spojovacím tyčiam a ventilom by váha tohto 12-valcového motora mala byť iba 177 kg. Celková hmotnosť auta by nemala presiahnuť jednu tonu, čo z neho robí extrémne ľahké vozidlo.

Gordon Murray, konštruktér superauta T.50.

Ďalšie odhalenia hovoria, že model T.50 bude mať klasickú 6-stupňovú manuálnu prevodovku Xtrac, ktorá bola podrobená dôkladnému testovaniu, aby sa optimalizoval pohyb a váha pri zmene prevodového stupňa pre päť stupňov, ktorý bude nasledovaný šiestym stupňom pre jazdu na diaľnici.

Motor modelu T.50 si však zaslúži obdiv nielen počas plnej rýchlosti, ale aj v pokoji. Keďže je umiestnený pod dvojitými otvormi a nie je zakrytý, jeho budúci majitelia aj obdivovatelia si ho budú môcť dôkladne poprezerať, podobne ako to robia nad kapotou automobilu Ferrari 250 GTO. Ako nakoniec uviedol Murray: “Keby motor nebol tlčúcim srdcom auta T.50, bola by z neho úžasná inštalácia moderného umenia.”

Z tohto superauta sa plánuje vyrobiť celkovo 100 examplárov.

Zdroj: Motori, Yahoo

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.