
Stephen Yiu sa výnimočne rozhodol upraviť portfólio investičného fondu Blue Whale Growth a uskutočniť rozsiahlu investíciu do talianskej značky luxusného oblečenia Moncler.
Podľa spoločnosti Citywire je Yiu správcom fondu s investičným ratingom AAA. Do spoločnosti Moncler, ktorá vyrába lyžiarske oblečenie, po prvýkrát investoval v roku 2017, no po krátkej dobe svoj podiel predal. Akcie spoločnosti opätovne kúpil koncom minulého leta.
Na začiatku krízy bolo síce portfólio fondu z 11% tvorené hotovosťou, no Yiu sa túto hotovosť rozhodol použiť na zvýšenie svojich podielov v existujúcich podieloch a nie pre realizáciu nových pozícií. Pre portál Wealth Manager Yiu uviedol: “Počas minulého roka sme sa rozhodli investovať do luxusných značiek, ktorých ocenenie bolo obzvlášť atraktívne. So zvýšením dostupnosti vakcíny proti ochoreniu Covid-19 sa spoločnosť Moncler stala jedným z našich najlepších investícií.”
Portfólio fondu, ktoré Yiu spravuje je tvorené 29 spoločnosťami, pričom spoločnosť Moncler sa svojou výkonnosťou radí medzi 10 najlepších. Od konca októbra 2020 zaznamenala spoločnosť Moncler prudký nárast ceny akcií o 41%. Začiatkom roka 2021 sa jej akcie obchodovali za 48,62 eur. Počas krachu akciového trhu, ku ktorému došlo v marci minulého roka, sa akcie spoločnosti obchodovali iba za približne 26 eur. Fond Blue Whale Growth nezverejnil veľkosť svojej pozície v spoločnosti Moncler.
Yiuova viera v spoločnosť Moncler, ktorá predáva luxusné zimné oblečenie, vyplýva zo solídnej súvahy spoločnosti a jej vyhliadok na rast. Spoločnosť má výnimočnú príležitosť otvoriť nové obchody a zväčšiť svoju prítomnosť v maloobchode.
Fond Fundsmith Equity, ktorý je konkurentom fondu Blue Whale Growth, taktiež zameral svoju pozornosť na luxusné značky. Fundsmith Equity investoval do spoločnosti LVMH, ktorá vlastní luxusné značky, ako napríklad Louis Vuitton, Christian Dior a Givenchy. Yiu mal v spoločnosti LVMH taktiež istý podiel, no počas krízy musel svoju 1,1% pozíciu predať. Okrem toho predal aj svoj 2,2% podiel v spoločnosti Intercontinental Hotels.
Jeho trojročný fond prežil krízu vyvolanú pandémiou koronavírusu celkom dobre, nakoľko investorov stále lákala jeho vysoká výkonnosť. Približne 57% fondu tvoria veľké technologické spoločnosti, ako napríklad Amazon, PayPal, Microsoft, Autodesk a Adobe. Po marcovom prepade trhov všetky tieto spoločnosti zaznamenali prudký nárast. Retailoví investori vtedy vsádzali väčšie finačné prostriedky do tzv. rastových akcií.
Na začiatku roka 2020 spravoval fond aktíva v hodnote 250 miliónov britských libier. V decembri dosiahla ich hodnota 670 miliónov britských libier. Podľa Yiua, fond zarobil 100 miliónov britských libier vďaka svojim investíciám a zvyšok pochádzal rovnakým dielom od domácich retailových investorov a britských správcov majetku. Od septembra 2017 dosiahla návratnosť fondu 80,2%. Za posledný rok fond dosiahol navýšenie o 14,9%.
Kvôli rastúcemu záujmu investorov založil Yiu v septembri minulého roka ďalší fond s názvom Ucits, ktorý má sídlo v Dubline. Tento fond sleduje výkonnejší fond Blue Whale Growth, ktorý je ocenený v amerických dolároch. Yiuovým cieľom je dokázať, že sa fondom bude dariť aj v pobrexitovej realite.
Owen Hargreaves počas roku 2017 vložil do fondu Blue Whale Growth až 25 miliónov britských libier. Minulý rok vložil do novovzniknutého fondu Ucits ďalších 25 miliónov britských libier. Fond Unicts momentálne spravuje aktíva v hodnote 81 miliónov amerických dolárov (59 miliónov britských libier).
Zdroj: CityWire