Prestížna lodenica Benetti spustila na vodu 28. marca impozantnú loď FB275 s dĺžkou 108 metrov. Stala sa tak už treťou „gigajachtou“, ktorú tento výrobca so sídlom v talianskom meste Livorno dodal novému majiteľovi v priebehu posledných 100 dní.
Paolo Vitelli, zakladateľ a prezident lodenice Benetti, potvrdil, že úžasné 107-metrové plavidlo FB275, považované za dizajnérsky a inžiniersky skvost, ani zďaleka nebude poslednou gigajachtou tejto značky. Počas svojho ranného prejavu v deň dodania jachty majiteľovi povedal, že lodenica pri konštrukcii tejto lode nadobudla nové technické know-how a výrobnú kapacitu, vďaka ktorým sa bude Benetti snažiť dodať aspoň jednu prinajmenšom 107 metrovú superjachtu ročne.
„V čase finančnej krízy sme sa museli rozhodnúť, či investujeme 25 miliónov do novej konštrukčnej haly. Bolo to náročné obdobie, ale rozhodli sme sa to spraviť. Teraz, keď sme už vstúpili do sveta gigajácht, v tom chceme pokračovať.“
Súvisiace: 14 superjácht s najlepším interiérovým a exteriérovým dizajnom
Mimoriadne dlhý oceľový trup modelu FB275 dosahuje vo svojom najširšom mieste takmer 15 metrov. Ponor lode predstavuje 4,2 metra. Pohonný systém jachty FB275 je navrhnutý tak, aby dokázala preplávať tisíce kilometrov bez potreby doplnenia paliva, za čo vďačí palivovej nádrži s objemom 345 000 litrov. Akčný rádius lode tak predstavuje pozoruhodných 6 500 námorných míľ pri priemernej cestovnej rýchlosti 14 uzlov. Krivky exteriéru navrhla britská spoločnosť RWD (predtým Redman Whiteley Dixon), pričom o luxusný interiér sa postarala sama spoločnosť Benetti.

Exteriérové priestory jachty sa rozprestierajú na ploche viac než 1 764 metrov štvorcových a sú rozdelené medzi päť palúb. Na palube majiteľa lode sa nachádza exkluzívny jedálenský priestor a posedenie, zatiaľ čo na hlavnej palube je situovaný obrovský vyhrievaný bazén.
Na palube, na ktorej je umiestnený mostík, zase nájdete štýlové ohnisko obklopené ležadlami na opaľovanie. Podstatná časť dizajnu tejto jachty je však zameraná na relax a vodné športy – plavidlo má k dispozícií tankovaciu stanicu pre všetky motorové hračky na palube, ako aj päť žeriavov, a dve špeciálne hydraulické zdvíhacie plošiny, pomocou ktorých sa na palubu dopravujú prídavné člny s hmotnosťou do 16,5 tony.

Jachtu poháňa dieselový motor typu MTU s výkonom 3 862 konských síl, pomocou ktorého plavidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 18,5 uzlov. Elektrický prúdový motor Schottel SPJ s výkonom 500 kW poskytuje úžasné manévrovacie schopnosti na vode a jachte umožňuje cestovať na krátke vzdialenosti výhradne so zapojením elektrického pohonu.
Súvisiace: Najväčšia luxusná jachta na svete za $800 miliónov bude mať kasíno aj galériu
Adrian Chisnell, riaditeľ dizajnérskeho tímu RWD, uviedol: „FB275 stelesňuje všetko, čo sa snažíme dosahovať pri našej práci. Je pre nás jednoduché nakresliť čiary na papieri, ale je pomerne náročné potom ich premeniť na skutočne úchvatné a funkčné plavidlo v takomto meradle. Táto jachta je jedným z najväčších – ak nie vôbec najväčším – úspechom v 25-ročnej histórii RWD.“
Zdroj: YachtBour, Yahoo