Jarná ekologická módna kolekcia 2020 od Stelly McCartney

Neskoro v noci, dňa 29. septembra, organizovala módna značka Stella McCartney rokovanie pri okrúhlom stole, ktorého hlavnou témou bola udržateľnosť. Po tejto udalosti nasledovala módna prehliadka jarnej kolekcie 2020 od už spomínanej návrhárky, a to hneď nasledujúce ráno. Amber Valetta, bývalá modelka a priateľka samotnej McCartney, po uskutočnení prehliadky uviedla niečo, čo po vyslovení prinúti človeka zamyslieť sa: „Pokúšame sa udržiavať akúsi „bulímiu“ nakupovania, používania a vyhadzovania.“ O čom Valetta hovorila, bolo naše kolektívne líškanie sa celebritám pre ich jednorazové outfity a výzory. Vo všeobecnosti je však toto vyjadrenie možné aplikovať aj ďaleko za hranice červeného koberca a to na všetky aspekty módneho priemyslu.

Perfektná smršť vytvorená znepokojivými správami Organizácie spojených národov, prírodné katastrofy úzko prepojené s globálnym otepľovaním a výrazné činy mladej aktivistky Grety Thunberg alarmujúc celú generáciu, nám otvorili oči a poukázali na úlohu, ktorú musíme zastávať v prípade hroziacej klimatickej katastrofy. Popredné módne značky, nachádzajúce sa na tých najvyšších priečkach v módnom priemysle, sa tak ocitli uprostred existenčnej krízy. „Čo by sme mali ďalej vytvárať, ak to, čo potrebujeme, je prestať spotrebovávať v tak veľkom množstve? Mali by sme vôbec zotrvávať pri vytváraní stále nových vecí?“ Experti, ako aj napr. environmentálny vedec Vaclav Smil, varujú pred tým, že nepretržité navyšovanie množstva materiálu nie je možné. Je totižto s najvyššou pravdepodobnosťou možné konštatovať, že raz príde čas, kedy naša matka Zem zodvihne svoj varovný prst a zakričí: „Tak už dosť!“.

Za 10 rokov a možno aj skôr, priemysel už bude fungovať úplne inak, pretože bude musieť. Preto nová súčasť francúzskeho odevného a potravinárskeho koncernu LVMH a jej majiteľka McCartney v pozícii poradkyne samotného Bernarda Arnaulta, sa tak rozhodla využiť svoju nezanedbateľnú platformu na aktivizovanie ľudí svojím vlastným spôsobom. Nadchádzajúca jarná kolekcia je totižto podľa jej tlačových správ tou najekologickejšie vytvorenou kolekciou, ktorá obsahuje viac než 75% ekologických materiálov. Povedané prostredníctvom módneho priemyslu: ide o ochrannú známku značky McCartney, pokrývajúcu športové odevy značky Savile Row a utilitárne športové odevy, zahŕňajúce aj štýlovú rifľovinu spracovanú kyselinou, s obrovským množstvom ozaj ľahkých letných šiat.

Súvisiace:
Victoria Beckham v diskusii o jej novej módnej kolekcii na jar 2020
Kolekcia Resort 2020 od značky Dsquared2

Mnohé z týchto odevov boli pritom vyrobené použitím kruhu – symbolu nielen Zeme, ale aj ženskosti. Najzreteľnejšie sa to prejavilo na čiernobielom pásikavom tope, ktorého pruhy sa zrážali v rôznych smeroch. Taktiež sa to však ukázalo aj na sukni, vyrobenej z dvoch kruhov tkaniny zošitých dohromady (čo v konečnom dôsledku vytvorilo dojem pekného pásu s primeranými krivkami), ale aj na blúzkach s vrúbkovanými a zvlnenými rukávmi, ktoré z diaľky pôsobili ako pelerína, či jemná pláštenka. Táto technika dodala jednotlivým kúskom oblečenia uvoľnené a zmyselné obrysy, ktoré sú podpisom značky rovnako, ako aj jej minimalistické obleky.

Jednotlivé outfity McCartney sa taktiež nebáli najrôznejších farebných variácií a prinášali na mólo tie najbláznivejšie kontrasty, ako napr. sako vo farbách ťavej srsti skombinované s Kellinou zelenou nohavicovou sukňou. Aj napriek tomu, že environmentálny odkaz dizajnérky je viac ako vážny, jej estetické cítenie ostalo rovnaké. A preto aj na tejto akcii vyžarovalo optimizmus a vylepšenia.

Vďaka príjemnému dojmu a zodpovednému nakupovaniu tejto značky sa tak šaty McCartney s kvetinovou potlačou a žiarivo oranžovým lemovaním stanú len ťažko poraziteľným kúskom nasledujúcej sezóny.

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.