Kolekcia Jar 2019 od značky Roberto Cavalli

Talianska módna značka Roberto Cavalli jej popredným hráčom svetového módneho priemyslu a iba nedávno sa prezentovala svetu novou pánskou kolekciou. 12. júna sa v talianskom meste Florencia konala prominentná prehliadka kolekcie Jar 2019, za ktorej organizáciu bol zodpovedný dizajnér Paul Surridge. Ten pôsobí v pozícii kreatívneho riaditeľa tejto značky od mája minulého roku. Na podujatí sa objavil dokonca aj Tim Cook, aktuálny generálny riaditeľ spoločnosti Apple. Navyše treba poznamenať, že Surridge vyslal svojou debutovou kolekciou jasný odkaz do celého sveta.

Prípravy na uvedenie tejto kolekcie pánskej módy však neboli spojené so senzačnými ohlasmi, na ktoré sme zvyknutí pri podobných podujatiach. Reputácia značky Roberto Cavalli totiž v posledných rokoch postupne upadá a Surridge sa navyše nedá považovať za dizajnéra, ktorý by mal na konte prehnane veľa skúseností v módnom sektore.

Mnohé z predstavených kreácií však boli pozoruhodne štýlové a celá kolekcia sa právom zaradila medzi jedny z podarenejších výtvorov tohto roka. Surridge si v priebehu svojho tvorivého procesu uvedomil, že typický muž preferujúci značku Roberto Cavalli „je tak trochu protivný, neustále sa plaví na svojej jachte, dôsledne zaznamenáva každú chvíľu svojho života a za každú cenu sa chce vyčleniť z davu“. Na prvé počutie sa síce môže zdať, že ide o mierne negatívnu charakteristiku, ale Surridge sa takýmto spôsobom iba snažil vystihnúť drzé sebavedomie mužov, pre ktorých určil modely zo svojej prvej kolekcie. Počas prehliadky sa ukázalo, že naplnil všetky očakávania a bolo zrejmé, že jeho kreácie sú oblečením nositeľným aj v každodennom živote.

Súvisiace: Pánskej móde začína vládnuť štýl softboy

Surridge v minulosti pôsobil v luxusnej talianskej značke Ermenegildo Zegna, čo sa prejavilo na čierno-bielych kombináciách, ktoré často kontrastovali so vzorom pripomínajúcim kožu pytóna. A práve zvieracie vzory sa stali hlavným lákadlom celej kolekcie. Surridge venoval dostatok priestoru vzorom charakteristickým pre zvieratá ako rys, tiger, leopard a žirafa, ktoré vo väčšine prípadov umiestnil na vnútornú stranu oblečenia, čím vytvoril pútavý efekt vrstvených farieb a textúr. Za významnú inováciu tejto kolekcie možno označiť nový model tak trochu neforemných, ale predsa aerodynamických tenisiek, ktoré upútali pozornosť aj módnych kritikov.

Prehliadka kolekcie Jar 2019 však mala aj svoje odvrátené stránky. Tie sa prezentovali predovšetkým vo vulgárnom koberci, ktorý „zdobil“ podlahy historického opátstva vo Florencii, kde sa toto podujatie konalo. Nie je však žiadnym tajomstvom, že značka Roberto Cavalli sa preslávila práve dobre zváženou vulgárnosťou. Tento koberec síce vystihoval iba jednu polovicu tohto štýlu, ale ako sa zdalo, Surridge sa napriek tomu dokonale stotožnil s povahou a odkazom značky.

Video z predvádzania kolekcia Jar 2019 od značky Roberto Cavalli:

Kľúčové slová:

Zdroj: L’Officiel USA, WWD

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.