
Zakladateľka spoločnosti DeMellier, Mireia Llusia-Lindh, počas svojho prvého tehotenstva zatúžila po zmene. Potom, čo pracovala takmer jedno desaťročie ako vedúca konzultantka, spravila odvážny krok a v roku 2010 vytvorila vlastnú líniu kabeliek, ktorú pôvodne pomenovala Milli Millu, a v roku 2017 premenovala na DeMellier. “Cítila som tvorivé nutkanie, niečo, čo tam vždy bolo, bez toho, aby som o tom vedela. Chcela som navrhovať, no novým spôsobom, tvoriť produkty, ktoré by si ženy opatrovali, no takisto by im aj druhým dávali moc.”
Od svojho uvedenia sa zodpovedne vyrábané luxusné kabelky značky DeMellier stali obľúbenými medzi známymi osobnosťami a členmi kráľovských rodín. Meghan, vojvodkyňa zo Sussexu, princezná Beatrice a Camilla, vojvodkyňa z Cornwallu, Pippa Middleton, Beyonce, Kristen Bell a Chrissy Teigen je len pár z dlhého zoznamu fanúšičiek týchto kabeliek.
Od samého počiatku mala spoločnosť DeMellier v úmysle byť značkou “Od žien, pre ženy”, čo je jedna z jej troch základných hodnôt. Zvyšnými dvomi sú udržateľné remeslo a dávanie tým, ktorí to potrebujú. V súčasnosti tvorí celý tím 12 žien.
Podstata
Keď sa Londýnčanka Llusia-Lindh (44) rozhodla uviesť na trh svoju vlastnú radu kabeliek, táto absolventka Harvardskej obchodnej školy nemala žiadne skúsenosti s módou ani dizajnom.
Uviedla, že hoci založenie spoločnosti v novom priemysle bolo neuveriteľne ťažké, mať čistý štít bolo tiež jej výhodou. „Bola som menej ovplyvnená tým, čo v ňom už bolo, a mohla som slobodnejšie nastaviť hodnoty, ktoré som pre DeMellier chcela. Chcela som robiť veci inak, a tak som sa vydala na cestu výroby kabelky bez kompromisov. Museli byť krásne a tej najvyššej kvality, ale tiež funkčné a dosiahnuteľné, ako aj spoločensky uvedomelé.”
Súvisiace: Prečo sú ručne vyrábané luxusné kabelky tak drahé?
Členovia tímu spoločnosti DeMellier sami testujú prototypy kabeliek, aby sa ubezpečili, že sú praktické a funkčné; napríklad každá taška značky DeMellier má odnímateľný alebo nastaviteľný remienok a aj malé tašky majú dostatok miesta pre peňaženku alebo mobil. Členkám kráľovskej rodiny sa zapáčili najmä kabelky v tvare sedla s názvom Mini Venice, herečka Kristen Bell uprednostňuje malú štruktúrovanú tašku s hornou rúčkou s názvom Nano Montreal.

DeMellier
Spoločnosť DeMellier vyrába všetky svoje tašky v malej rodinnej továrni v španielskom Ubrique, meste známom svojimi remeselnými zručnosťami. Vyrába v obmedzenom množstve, aby zabránila plytvaniu a nadmerným zásobám. Llusia-Lindh, rodáčka zo Španielska, tvrdí, že továreň sa k jej značke prirodzene hodila. „Chcela som, aby sa kolekcie značky DeMellier vyrábali v Európe, kde je dlhoročná tradícia výroby luxusného koženého tovaru. Okrem toho možno rodinu mojej babičky vystopovať viac ako 500 rokov späť na juh Španielska, neďaleko miesta, kde sa dnes vyrábajú kabelky DeMellier. Každá kabelka je malým umeleckým dielom, ktoré mi pripomína domov. “
Všetci dodávatelia kože spoločnosti DeMellier sú certifikovaní neziskovou organizáciou Leather Working Group, ktorá u nich pravidelne vykonáva environmentálne audity. Navyše, značka používa iba starostlivo vyrobené kožené materiály z Talianska alebo Španielska, ktoré sú vedľajšími produktmi mäsového priemyslu – hovädzia koža alebo kozia koža – a nie zo zvierat, ktoré boli chované výlučne pre kožu. Spoločnosť DeMellier nepoužíva exotické kože, tašky s efektom jašterice alebo krokodíla sú vlastne reliéfna hovädzia koža alebo kozia koža. Zvyšky materiálu venujú miestnym učňovským školám, kde sa študenti učia remeslu.
Cena
Spoločnosť DeMellier bola pôvodne uvedená na trh ako značka s priamym kontaktom na spotrebiteľa a s pravidlom spravodlivých cien. Hoci dnes značka predáva aj u maloobchodných predajcov tretích strán, ako sú Saks a Neiman Marcus, ceny zostávajú prijateľné. Jednoduchá taška s názvom Oxford začína pri cene $295 a ich najväčšia kabelka Montreal stojí $735. Ceny väčšiny kabeliek sa pohybujú od $450 do $500.

DeMellier
Čo je tým dobrom?
Llusia-Lindh, matka troch detí, chcela vždy použiť spoločnosť DeMellier na to, aby mohla pomáhať tým, ktorí to najviac potrebujú, predovšetkým deťom. Prostredníctvom stálej iniciatívy spoločnosti DeMellier s názvom “A Bag, A Life,” ( Kabelka, Život) spolupracuje značka s medzinárodnou charitatívnou organizáciou SOS Children’s Villages, ktorej pomáha so zabezpečením vakcín a lekárskeho ošetrenia pre zraniteľné deti. Zatiaľ sa im podarilo dodať 170 000 vakcín pre deti z celého sveta.
Súvisiace: Nástroj, ktorý vám okamžite povie, akú má vaša kabelka hodnotu
V tomto roku, pri príležitosti Medzinárodného dňa žien, predstavila značka svoju novú kolekciu kabeliek s názvom “7 women, 7 causes.”Sedem vplyvných žien v umení a móde, vrátane Llusie-Lindh, navrhlo plátennú tašku značky DeMellier na podporu charity podľa vlastného výberu, ako napríklad Malala Fund či Black Curriculum. 100% zisku z predaja každej tašky poputuje vybranej charitatívnej organizácii.
Čo ďalej?
Llusia-Lindh sa momentálne naplno venuje kolekcii “7 women, 7 causes” a dohliada na nedávne uvedenie značky DeMellier u maloobchodných predajcov Le Bon Marche v Paríži, Saks a Neiman Marcus v USA a Lane Crawford v Ázii. Hovorí, že spoločnosť DeMellier má plány expandovať do nových kategórií, ale jej hlavným cieľom je rast bez straty základných hodnôt.
Zdroj: Barron’s