Kozmetickému priemyslu sa darí viac ako kedykoľvek predtým, ale maskary majú problém

Predaj umelých rias sa od roku 2016 zvýšil až o 82%.

Keď Kylie Jenner pred piatimi rokmi uviedla na trh svoju kozmetickú značku Kylie Cosmetics, ktorá má v súčasnosti hodnotu niekoľko miliárd dolárov, chýbala tam jedna podstatná vec: maskara.

Produktová línia kozmetiky Fenty Beauty od Rihanny, ktorú predstavila v roku 2017 pôvodne taktiež neobsahovala maskaru, aj keď nedávno Rihanna tento produkt do svojho portfólia pridala. Medzi produktami z rady Lady Gaga maskara taktiež chýbala.

Maskara, ktorá bola dlhodobo neoddeliteľnou súčasťou mejkapu, je pre súčasné skráśľovacie rituály čoraz menej relevantnou.

Randall Mahnke-Tang, celebritný mejkap artista pôsobiaci v New Yorku, ktorý pracoval napríklad s Arethou Franklin alebo Hughom Jackmanom tvrdí: ,,Maskara nie je mŕtva, ale rozhodne je na ústupe.’’

Súvisiace: Ako vizážistka Huda Kattanová vybudovala miliardové podnikanie na Instagrame

Nie je to tým, že by ženy zrazu prestali túžiť po dlhých zmyselných riasach. Len ich začali priťahovať iné možnosti, ako ich získať.

Mahnke-Tang pokračuje: ,,Dnes je to všetko o umelých a nadpojených riasach. Celebrity ich milujú, no zároveň aj predavačka v potravinách má každý deň na sebe celý set umelých rias.’’

,,Vo väčšine drogérii si v súčanosti môžete kúpiť umelé riasy, ktoré si nalepíte na líniu vašich vlastných rias, za menej ako desať dolárov. Tieto riasy môžete aplikovať opakovane niekoľko dní.’’

Predĺžené mihalnice vydržia oveľa dlhšie, ich aplikácia si však vyžaduje odborníčku, ktorá pripevní každú riasu zvlášť na vašu prirodzenú mihalnicu.

Mahnke-Tang vysvetľuje: ,,Predĺženie rias v salóne stojí viac ako sto dolárov a takisto musíte investovať do ich údržby. Takéto riasy vydržia od štyroch do šiestich týždňov. Môžete s nimi plávať, cvičiť hot jogu, ísť na pláž a na rozdiel od maskary sa nemusíte báť, že vám niečo bude stekať po tvári. Ich pohodlnosť netromfne žiadny iný produkt.’’

V tomto prípade pohodlnosť vyhrala nad cenou, vďaka čomu sa prudko zvýšil predaj umelých rias a salóny poskytujúce túto službu sa objavujú ako huby po daždi.

Predaj umelých rias ( a s nimi súvisiacich produktov, ako sú súpravy, lepidlo a aplikátor ) sa od roku 2016 navýšil až o 82 percent a podľa spoločnosti Nielsen, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, dosiahne v roku 2019 obrat 313 miliónov dolárov. Jednotkový predaj falošných rias a s nimi súvisiacich výrobkov za rovnaké obdobie vzrástol o 39 percent.

Podľa Berila Barnarda, riaditeľa Medzinárodnej asociácie pre makeup, ženy nosili riasenku od začiatku devätnásteho storočia, kedy bolo zloženie tohto produktu založené na prísadách ako vazelína, čierny lak na topánky alebo dokonca aj uhoľný prach. „Prvá netoxická riasenka vznikla v roku 1913 pod rukami francúzskeho chemika Eugena Rimmela a okamžite sa stala hitom. V Spojených štátoch má na jej popularite veľký podiel práve Hollywood.“

V poslednej dobe sa však zdá, že popularita maskary klesá. Napriek tomu, že stále generuje veľké tržby, od roku 2016 klesol jej predaj o 7%, z 916 miliónov dolárov na 851 miliónov dolárov v roku 2019. Zároveň jednotkový predaj za toto obdobie klesol o 15 percent.

Veľa žien vymenilo maskaru za trvácnejšie alternatívy ako napríklad predĺženie rias.

Americká spoločnosť pre prieskum trhu, NPD Group informovala, že keď sa pozrieme na predaj kozmetiky len v obchodných reťazcoch a špecializovaných obchodoch s kozmetikou, tržby z predaja maskary sa do novembra medziročne znížili o 5 percent, na zhruba 500 miliónov dolárov, zatiaľ čo predaj umelých rias v tom istom období vzrástol o 15 percent, na 66 miliónov dolárov.

Mahnke-Tang má pre to jednoduché vysvetlenie: ,,Keď nosíte umelé riasy alebo si ich dáte predĺžiť v salóne, nepotrebujete už používať maskaru.’’

Clare Hennigan, vedúca analytička pre skrášľovacie produkty z londýnskej spoločnosti pre ďalšiu firmu z prieskumu trhu, Mintel, uviedla, že tiež zaznamenala pokles predaja riaseniek: „Maskara je stále najpoužívanejším výrobkom spomedzi dekoratívnej kozmetiky. Vidíme však stagnáciu predajov, kým umelé riasy sú čoraz populárnejšie.“

Haningan pokračuje: ,,Na jednej strane, mileniáli ako spotrebitelia umelé riasy oceňujú, pretože chcú stále vyzerať ako ich vzory z Instagramu.’’ Na druhej strane však tvrdí, že mladšie ročníky preferujú ležérny vzhľad, nenáročný na prípravu. Uprednostňujú aplikáciu umelých rias pred každodenným nanášaním a odličovaním maskary. Niektorí z nich úplne prestali s používaním riasenky, pretože pred dekoratívnym mejkapom uprednostňujú starostlivosť o pleť.

Na záver dodáva: ,,Toto je príležitosť pre značky ponúkajúce riasenky, aby sa prispôsobili a začali úspešnejšie konkurovať týmto trendom.’’

Spoločnosť Coty, ktorá vlastní množstvo medzinárodných značiek dekoratívnej kozmetiky vrátane maskár CoverGirl, a spoločnosť L’Oreal, ktorá je majiteľom populárnej značky Maybelline, článok odmietli komentovať.

Má okázalý Kardashiansky efekt na riasenky pozitívny alebo negatívny vplyv?

Umelé riasy nie sú novinkou. Boli tu od nepamäti, populárne medzi hollywoodskymi celebritami ako Marilyn Monroe, Jennifer Lopez alebo Kim Kardashian, po desaťročia.

Heather Elrod, CEO kozmetického štúdia Amazing Lash Studio, ktoré poskytuje predlžovanie rias v celej krajine prostredníctvom svojich franšízových salónov, uviedol: ,,Predĺženie rias je novší trend, ktorý k nám prišiel z Ázie pred zhruba dvadsiatimi rokmi.’’

Hollywood tento trend spopularizoval ešte predtým, než sa dostal medzi masy, na základe čoho Elrod dodáva: ,,Predĺženie rias bolo pôvodne extrémne drahé, za aplikáciu ste zaplatili aj viac ako štyristo dolárov.’’

Cena aplikácie odvtedy klesla na zhruba sto dolárov, čím sa táto služba stala dostupnejšou a populárnejšou.

Prvý salón s názvom Amazing Lash Studio bol otvorený v roku 2010 a momentálne má 250 pobočiek. Elerod to vysvetľuje nárastom záujmu o predĺženie rias: ,,Mesačne otvárame dva až desať nových salónov. Podľa toho vidíte, aký enormný je záujem o túto službu.’’

Vekové rozpätie ich klientely je 18 až 65 rokov a klientky platia približne 95 dolárov za aplikáciu celého setu rias. Zároveň musia prísť každé dva až tri týždne na doplnenie rias ( za príplatok ) ak si chcú umelé riasy udržať.

Podľa Elrod je priemerný vek ich klientely na úrovni 35 rokov a najrýchlejšie rastúcim segmentom sú ženy, ktoré majú viac ako 45 rokov: ,,Naše zákazníčky tvrdia, že predĺžené riasy im dodávajú pocit sebavedomia a krásy.’’

Niektoré z mladších zákazníčiek si špeciálne žiadajú vzhľad inšpirovaný vzhľadom Kardashianových sestier. Tie sú zriedkakedy videné na verejnosti alebo na Instagrame bez očarujúceho mejkapu, ktorý upriamuje pozornosť na ich oči s umelými mihalnicami.

Influencer venujúci sa kráse a celebritný mejkap artista, Mario Dedivanovic, by to mal vedieť. Dedivanovic, ktorého instagramový účet sleduje takmer 7,5 milióna užívateľov, je totiž obľúbeným mejkap artistom práve Kim Kardashian.

Predĺžené riasy môžu vydržať štyri až šesť týždňov.

Dedivanovic tvrdí: ,,Kim je jednou z najúspešnejších influenceriek na svete. Zároveň je jednou z najsledovanejších ľudí a množstvo žien čerpá inšpiráciu v oblasti mejkapu práve od nej.’’ Zároveň dodáva, že v jej prípade bežne používa umelé riasy, aby vytvoril jej povestný instagramový look.

Súvisiace: Ako používať suchý šampón: Návod odborníka, ako vylepšiť vlasy do druhého dňa

Stále je fanúšikom maskary, aj keď pripúšťa, že čoraz viac žien si pravidelne necháva riasy predlžovať. Ďalej dodáva: ,,Maskara nikdy úplne nevymizne, ale umelé riasy sú pri súčasnom životnom štýle pre ženy jednoducho pohodlnejśie. Moja vlastná sestra si necháva riasy predlžovať a na tieto riasy by ste maskaru nemali používať.’’

Ženy taktiež čoraz viac inklinujú k farbeniu rias. Tento proces zahŕňa zafarbenie ich vlastných rias tmavšou farbou, čo eliminuje potrebu použitia riasenky pre dosiahnutie rovnakého efektu.

Elrod si myslí, že odklon od používania riasenky nie je len výstrelok. ,,Prieskum ukázal, že viac ako deväťdesiat percent žien ešte nikdy nevyskúšalo predĺženie rias. Táto služba je ešte stále v počiatočnom štádiu. Mylsím, že čoraz viac žien začne nahrádzať maskaru inými alternatívami.’’

Zdroj: NYTimes

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.