
Kanye West má za sebou docela netradičný mesiac: v čase, keď sa mu neustále menil termín vydania jeho desiateho štúdiového albumu Donda, si spevák doprial niekoľkotýždňový pobyt na štadióne automobilovej spoločnosti Mercedes-Benz v americkom meste Atlanta.
Popri tom hostil dve diskusné fóra. Jedno z nich mal na starosti Demna Gvasalia, kreatívny riaditeľ módneho domu Balenciaga. Práve oblečenie tejto značky vykúpil West v obchode Dover Street Market v deň, kedy sa malo konať tretie fórum v hlavnom meste Illinois, štátu Chicago. A nejednalo sa o prvú nákupnú horúčku speváka. Počas nahrávania singlu Ye v roku 2018 si West kúpil za 13 vriec obnoseného šatstva z vintage predajne. Ale Balenciaga bola počas „Dondy obdobia“ stálicou.
Zatiaľ čo cesty Gvasaliu a Westa sa pretli už pri dizajnérskom počine Vetements, až singel Ye vytvoril pojem Balenciaga, ako odevnej značky a zároveň kreatívneho procesu. Počas druhého diskusného fóra v Atlante k albumu Donda, ktoré režíroval Demna, Kanye na sebe predviedol modely po zem dlhej páperovej bundy či gumenej bundy s ostňami z Gvasaliovej kolekcie „Apokalyptická jeseň 2020“ z parížskeho týždňa módy. Dvojica tiež spolupracovala na pamätnom tričku po náhlom odchode rappera DMX. Z predaja tričiek sa vtedy vyzbieralo milión dolárov, ktoré išli rodine zosnulého rappera. Spolupráca dvojice fungovala aj opačne: na oplátku sa West zašiel pozrieť na júlový debut značky Balenciaga v Paríži.
Súvisiace: Kanye West roky tvrdil, že je miliardárom. Magazín Forbes to konečne potvrdil
Niežeby pri celej produkcii albumu Donda stál iba módny dom Balenciaga. Na spevákovi sme mohli vidieť aj čo to z jeho značky Yeezy GAP. Ale obľúbenosť Balenciagy je zjavná, veď začiatkom tohto leta Kanye zverejnil na Instagrame fotografiu s luxusnými kúskami od značiek Bottega Veneta, Saint Laurent a Balenciaga. Navyše sa zdá, že Dover Street navštevuje West v poslednom čase dosť často. Šestnásteho augusta ho zazreli prehrabávať sa regálmi módneho návrhára Rafa Simonsa, kým na sebe mal natiahnutý obľúbený doplnok – pokrývku celej hlavy a tváre v štýle kukly.
Kým spevákova láska k funkčným kúskom je dobre zdokumentovaná a tematicky sa tiahne celou tvorbou jeho značky Yeezy, teraz sa West zameriava na hyperfunkčné alebo hyperfantastické kúsky, ako napríklad taktická vesta Donda, alebo na enormne veľké bundy pokryté ostňami, ktoré ponúkajú istú formu ochrany a bezpečia. Na jednej strane sú tvrdé, ale aj mäkké, sú abstraktné, ale na druhej strane aj praktické. Akoby tým spevák vystupujúci do nebies zo štadióna Mercedes-Benz dematerializoval odev ako taký a chcel tým vyjadriť, že tam, kam ideme, funkčnosť nepotrebujeme.
Zdroj: GQ