Limitovaná edícia módnej kolekcie značiek Puma a Balmain dokazuje, že trh s luxusným športovým oblečením je na svojom vzostupe

  • Koncom novembra spojili svoje sily luxusná módna značka Balmain so športovo založenou značkou Puma
    Výsledný produkt ich spolupráce je dôkazom najnovšieho trendu kooperácie luxusných značiek so športovými spoločnosťami a nimi vytváraných kapsulových kolekcií
  • Ďalším príkladom takejto spolupráce je kooperácia značiek Dior a Nike, ktorej výsledky uzrú svetlo sveta v apríli budúceho roka, no skvelým príkladom je aj zapojenie značiek Prada a Adidas do jedného projektu, ktorého finálne produkty boli oficiálne zverejnené v priebehu konca minulého roka
  • Podľa dát spravodajskej agentúry Heuritech je pritom možné očakávať, že fitness a športová móda sa do roku 2024 stanú významným odvetvím módneho priemyslu s odhadovanou hodnotou vo výške 231,7 miliardy dolárov

Nedávno luxusná módna značka Balmain predstavila produkty svojej spolupráce so športovou značkou Puma, na ktorých výslednom dizajne sa podieľal aj známy módny návrhár Olivier Rousteing a modelka Cara Delevigneová.

Výsledkom tohto projektu sú dve kapsulové kolekcie vytvorené ako limitované edície, z ktorých obe sú propagované interaktívnou kampaňou, ktorá prezentuje lásku a jednotu. Kampaň bola režírovaná Philippou Priceovou a jednotlivé snímky boli vytvorené fotografkou Briannou Capozzi. Aj napriek tomu, že Cara Delevigneová spolupracuje so značkou Puma už od roku 2016, bola to práve až táto kolekcia, ktorá sa stala jej prvým projektom, na ktorom mala možnosť spolupracovať.

Ako uviedla výkonná riaditeľka spoločnosti Maavven, Coleen Haynesová: „Na tejto kolaboratívnej kampani sme pracovali viac než rok. Vo všeobecnosti je možné konštatovať, že nezávisle od toho, či pôjde o postavenie sa za duševné zdravie, práva transsexuálnych ľudí, boj o prežitie, alebo boj o lásku, táto kampaň dáva ľuďom platformu na to, aby boli ich hlasy vypočuté.“

Celková kolekcia je inšpirovaná boxom. Obsahuje preto kúsky odevov ako napríklad boxovacie šortky so zlatým logom v hodnote 250 dolárov, drahokamový krátky top v hodnote 3 795 dolárov a flitrované kimono s kapucňou za 8 195 dolárov. Podľa informácií zverejneného katalógu na stránke značky Balmain je pritom možné tvrdiť, že väčšina kolekcie je už vypredaná.

Súvisiace: Svetoznáma modelka Adriana Lima predstavuje novú kapsulovú kolekciu v spolupráci so značkou Puma

Ako uviedol aj hovorca spoločnosti Maavven: „Táto nová kolekcia stojí na rozmedzí športu a módy, pričom obsahuje kúsky, ktoré sú do značnej miery inšpirované tradičnou boxerskou výbavou a zároveň sú spojené aj s parížskym dámskym krajčírstvom. Športové podprsenky, boxovacie šortky a tenisky sú preto zvýraznené odvážnou farebnou paletou, prvkami zlata a dizajnérskymi komponentmi ateliéru Balmain.“

Nejde však o prvý pokus značky Balmain vytvoriť luxusné športové oblečenie

Značka Balmain už v minulosti spolupracovala s viacerými športovými spoločnosťami.

V roku 2016 sa spojila so značkou Nike a vytvorila futbalovú módnu kolekciu s názvom „NikeLab x Olivier Rousteing: Football Nouveau collection“. V roku 2006 sa Puma zapojila do spoločného projektu s Alexandrom McQueenom, ktorý trval viac než jedno desaťročie. Ako značkový obchod Grailed uviedol vo svojej správe: „McQueen bol nesmiernym milovníkom tenisiek a jeho kolekcia vytvorená v spolupráci s Pumou sa stala jedným z prvých markantných projektov, na ktorých sa súčasne podieľali ako športové, tak aj luxusné módne značky.“

Od toho času sa tak luxusné športové oblečenie stalo kľúčovým hráčom na mainstreamovom trhu. Len v roku 2019 sme preto mohli vidieť mnoho pozoruhodných a zaujímavých projektov tohto druhu. Napríklad dňa 3. decembra bola na módnej akcii Art Basel Miami oznámená spolupráca luxusnej značky Dior so športovou značkou Nike a jej kolekciou Nike Air Jordan. V budúcom roku tak môžeme očakávať vytvorenie limitovanej edície s názvom „Air Dior“, od ktorej sa očakáva, že sa bude predávať za minimálne 2000 dolárov.

Spomínaná kolekcia športovej značky s názvom Nike Air Jordan je pritom pomenovaná po basketbalovom hráčovi Michaelovi Jordanovi, ktorý tieto tenisky nosil v priebehu prvých rokov svojej profesionálnej kariéry, a teda konkrétne v roku 1984. Kolekcia týchto tenisiek bola oficiálne predstavená verejnosti o rok neskôr a od toho času sa z danej značky stala najpopulárnejšou.

Travis Scott s najnovšou limitovanou edíciou „Air Dior“.

Rovnako je v súčasnosti známym faktom, že aj športová značka Adidas sa rozhodla pre neobvyklú spoluprácu s luxusnou značkou Prada, ktorej výsledky budeme môcť vidieť už v priebehu nastávajúceho roka.

Ako uviedla samotná značka Prada vo vyhlásení na svojej webovej stránke: „Cieľom tejto spolupráce je preskúmať oblasť dedičstva, technológie a inovácie – no taktiež spochybniť konvenčnú múdrosť prostredníctvom neočakávaných stratégií. Toto partnerstvo je založené na autentickom prepojení módy a športu, ktoré v konečnom dôsledku vytvorí exkluzívnu limitovanú edíciu kolekcie obuvi pre mužov a ženy, ktorá bude kompletne vytvorená značkou Prada v Taliansku.“

Trh s luxusným športovým oblečením je na svojom vzostupe

Na základe dát spravodajskej spoločnosti Heuritech z roku 2018 je možné očakávať, že do roku 2024 sa luxusné športové oblečenie stane popredným odvetvím módneho priemyslu s odhadovanou hodnotou 231,7 miliárd dolárov.

Modelky v spoločnej kampani najnovšej kolekcie značiek Balmain a Puma.

Správa tejto spoločnosti taktiež hovorí o tom, že tento trend celkovo iskrí najmä medzi genráciou Milénia, ktorá povýšila tenisky na najdôležitejší kúsok módnych trendov celého desaťročia. Ako spravodajská spoločnosť konštatovala: „Všetci z tejto generácie túžia po vytvorení viac uvoľneného a priateľského vzhľadu, v ktorom sa mieša exkluzivita s obyčajnosťou bežného oblečenia.“ Aktuálne sú preto tenisky natoľko populárne, že sa dokážu predávať za také sumy ako luxusné topánky.

Súvisiace: Tieto neobyčajné tenisky Nike Air Max 97 so svätenou vodou môžu byť vaše už za približne 2700 €!

Napríklad tenisky Air Jordan sa bežne predávajú za sumu 500 dolárov, zatiaľ čo vzácne páry tejto obuvi sú predávané za približne 20 000 dolárov. Pre porovnanie si vezmime fakt, že jeden pár topánok luxusnej značky Gucci sa (na základe údajov webovej stránky samotnej značky) pohybuje v cenovom rozmedzí od 300 do 3 000 dolárov.

Vďaka spojeniu športových značiek s luxusnými výrobcami sa tak dosahuje ideálny produkt, ktorý disponuje požadovaným vzhľadom. Vďaka tomu sa tieto spoločnosti dostávajú na trh s potenciálom obrovského rastu. Nie je preto prekvapením, že rovnako ako aj iné značky, aj Puma a Balmain sa rozhodli pre vzájomnú a zároveň nesmierne výhodnú spoluprácu.

Zdroj: Hypebeast, Highsnobiety

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.