
Tequila je v súčasnosti všeobecne obľúbeným nápojom. Mexická spoločnosť Clase Azur sa z toho rozhodla vyťažiť čo najviac.
Spoločnosť Clase Azul, ktorá predáva fľaše tequily v hodnote od $100 až do $30 000, sa podieľala na niekoľkých veľmi exkluzívnych podujatiach vrátane filmových premiér, odovzdávania ocenení Screen Actors Guild Awards a celebritných večierkov.
Od svojho uvedenia na trh v roku 1997 má značka za sebou už dlhú cestu. Mexický zakladateľ spoločnosti Arturo Lomeli priznáva, že jeho prvá tequila bola veľmi lacná, „otrasná“ a predávala sa v balení s gýčovým sombrerom a fúzmi. Lomeli sa následne rozhodol vrátiť do školy a získať magisterský titul v oblasti marketingu luxusných výrobkov, aby pomocou nových zručností pozdvihol svoju značku na vyššiu úroveň. Rýchlo si uvedomil skutočnú hodnotu vysoko kvalitných výrobkov v jedinečných baleniach.
Súvisiace: Pátranie po perfektnom steaku…
Tequila značky Clase Azul sa dnes predáva v ručne vyrábaných a ručne maľovaných keramických karafách, ktoré sa svojím tvarom podobajú na masívne mlynčeky na korenie v luxusných reštauráciách. Lomeli vraví: „Začali sme premýšľať o exkluzivite a chceli sme urobiť čo najviac pre ľudí, ktorí to dokážu naozaj oceniť.“

Lomeli tvrdí, že výrobcom luxusnej tequily sa po prvýkrát stal v roku 2007. Na trh vtedy uviedol fľašu tequily s názvom Clase Azul Ultra, ktorá mala farbu tmavého jantáru a predávala sa za úžasných $1 200. K svojmu prvému úspechu sa vyjadril takto: „Vtedy sme si nedokázali predstaviť, že by sme takéto výnimočne drahé fľaše predávali pravidelne.“ Lomeli považuje za neuveriteľné šťastie, že začal podnikať v tejto oblasti práve vtedy, keď americkí zákazníci objavili pôžitok z chuti prvotriednej tequily.
Americká obchodná asociácia výrobcov destilátov udáva, že predaje luxusných a prémiových značiek tequily v USA vzrástli za posledných 10 rokov až o 67%. Vďaka nevídanému úspechu nedávno prekonali aj predaje rôznych lacnejších značiek tohto nápoja.
Najdrahším produktom firmy Clase Azul je fľaša tequily v hodnote $30 000. Keramická nádoba je v tomto prípade vyložená skutočným jantárom a 24-karátovým zlatom. Spoločnosť vyrobila kolekciu 15 takýchto fliaš, čím oslávila 15 výročie svojho vzniku.

Destiláty Clase Azul sa síce vyrábajú v Mexiku, ale Lomeli nemá v pláne predávať výrobky spoločnosti svojim krajanom. Je však pravda, z času na čas predá zopár fliaš bohatým americkým turistom v plážových rezortoch v Kankúne a Los Cabos. Spoločnosť Clase Azul sa namiesto toho sústreďuje na vývozné trhy v Spojených štátoch a Európe. Lomeli vysvetľuje: „Už od začiatku sme sa rozhodli nepredávať naše produkty Mexičanom. Je skrátka ťažké zmeniť ich preferencie.“ Spoločnosť v roku 2016 predala až 234 000 fliaš tequily Clase Azul. Predaje tejto značky v USA oproti predchádzajúcemu roku vzrástli o 46%.
Súvisiace: Nadšenci whisky zostavili rebríček 15 najlepších značiek

Lomeli tvrdí, že jeho tequila by mala byť pôžitkom a v žiadnom prípade by sa nemala miešať do kokteilov či piť na jeden dúšok z malých pohárikov. Nakoniec dodáva: „Chceme, aby si ľudia vychutnali pravú tequilu. Aby zabudli na všetky zlé asociácie, ktoré sa im vynárajú v súvislosti s lacnými a nekvalitnými značkami. Naše výrobky môžu slastne popíjať bez toho, aby ich strašili nočné mory z bolesti hlavy, ktorá sa dostaví na druhý deň.“
Zdroj: Globaladvisors, Vinepair