Luxusná tequila za $30 000 priamo z Mexika

Arturo Lomeli, zakladateľ spoločnosti Clase Azur, priznáva, že jeho prvá tequila bola „otrasná“.

Tequila je v súčasnosti všeobecne obľúbeným nápojom. Mexická spoločnosť Clase Azur sa z toho rozhodla vyťažiť čo najviac.

Spoločnosť Clase Azul, ktorá predáva fľaše tequily v hodnote od $100 až do $30 000, sa podieľala na niekoľkých veľmi exkluzívnych podujatiach vrátane filmových premiér, odovzdávania ocenení Screen Actors Guild Awards a celebritných večierkov.

Od svojho uvedenia na trh v roku 1997 má značka za sebou už dlhú cestu. Mexický zakladateľ spoločnosti Arturo Lomeli priznáva, že jeho prvá tequila bola veľmi lacná, „otrasná“ a predávala sa v balení s gýčovým sombrerom a fúzmi. Lomeli sa následne rozhodol vrátiť do školy a získať magisterský titul v oblasti marketingu luxusných výrobkov, aby pomocou nových zručností pozdvihol svoju značku na vyššiu úroveň. Rýchlo si uvedomil skutočnú hodnotu vysoko kvalitných výrobkov v jedinečných baleniach.

Súvisiace: Pátranie po perfektnom steaku…

Tequila značky Clase Azul sa dnes predáva v ručne vyrábaných a ručne maľovaných keramických karafách, ktoré sa svojím tvarom podobajú na masívne mlynčeky na korenie v luxusných reštauráciách. Lomeli vraví: „Začali sme premýšľať o exkluzivite a chceli sme urobiť čo najviac pre ľudí, ktorí to dokážu naozaj oceniť.“

Keď sa tequila minie, fľaše spoločnosti Clase Azul sa dajú využiť ako dekoratívne vázy.

Lomeli tvrdí, že výrobcom luxusnej tequily sa po prvýkrát stal v roku 2007. Na trh vtedy uviedol fľašu tequily s názvom Clase Azul Ultra, ktorá mala farbu tmavého jantáru a predávala sa za úžasných $1 200. K svojmu prvému úspechu sa vyjadril takto: „Vtedy sme si nedokázali predstaviť, že by sme takéto výnimočne drahé fľaše predávali pravidelne.“ Lomeli považuje za neuveriteľné šťastie, že začal podnikať v tejto oblasti práve vtedy, keď americkí zákazníci objavili pôžitok z chuti prvotriednej tequily.

Americká obchodná asociácia výrobcov destilátov udáva, že predaje luxusných a prémiových značiek tequily v USA vzrástli za posledných 10 rokov až o 67%. Vďaka nevídanému úspechu nedávno prekonali aj predaje rôznych lacnejších značiek tohto nápoja.

Najdrahším produktom firmy Clase Azul je fľaša tequily v hodnote $30 000. Keramická nádoba je v tomto prípade vyložená skutočným jantárom a 24-karátovým zlatom. Spoločnosť vyrobila kolekciu 15 takýchto fliaš, čím oslávila 15 výročie svojho vzniku.

Táto fľaša spoločnosti Clase Azul je zdobená stovkami kusov jantáru. Obal na fľašu je pokrytý 24-karátovým zlatom.

Destiláty Clase Azul sa síce vyrábajú v Mexiku, ale Lomeli nemá v pláne predávať výrobky spoločnosti svojim krajanom. Je však pravda, z času na čas predá zopár fliaš bohatým americkým turistom v plážových rezortoch v Kankúne a Los Cabos. Spoločnosť Clase Azul sa namiesto toho sústreďuje na vývozné trhy v Spojených štátoch a Európe. Lomeli vysvetľuje: „Už od začiatku sme sa rozhodli nepredávať naše produkty Mexičanom. Je skrátka ťažké zmeniť ich preferencie.“ Spoločnosť v roku 2016 predala až 234 000 fliaš tequily Clase Azul. Predaje tejto značky v USA oproti predchádzajúcemu roku vzrástli o 46%.

Súvisiace: Nadšenci whisky zostavili rebríček 15 najlepších značiek

Ponuka spoločnosti Clase Azul.

Lomeli tvrdí, že jeho tequila by mala byť pôžitkom a v žiadnom prípade by sa nemala miešať do kokteilov či piť na jeden dúšok z malých pohárikov. Nakoniec dodáva: „Chceme, aby si ľudia vychutnali pravú tequilu. Aby zabudli na všetky zlé asociácie, ktoré sa im vynárajú v súvislosti s lacnými a nekvalitnými značkami. Naše výrobky môžu slastne popíjať bez toho, aby ich strašili nočné mory z bolesti hlavy, ktorá sa dostaví na druhý deň.“

Zdroj: Globaladvisors, Vinepair

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.