Luxusná značka Moschino poslala na mólo Milánskeho týždňa módy bábky

Najmenšia módna prehliadka zo všetkých sa uskutočnila počas tohtoročného Milánskeho týždňa módy. Príznačná bola tým, že sa jej nezúčastnili žiadni hostia, ani modelky, či modeli. Miesto toho boli najnovšie štýlové kúsky značky Moschino odprezentované výtvormi Jima Hensona.

V žiadnom prípade sa však nejednalo o akúsi bizarnú časť bábkovej šou Fraggle Rock. Išlo o skutočnú módnu prehliadku jarnej a letnej kolekcie roka 2021 v miniatúrnych rozmeroch, ktorú sa kreatívny riaditeľ značky Moschino, Jeremy Scott, rozhodol za pomoci Jima Hensona (a jeho obchodu Creature Shop) uskutočniť pomocou bábok.

Z dôvodu pretrvávania pandémie aj počas súčasného mesiaca módy boli módni návrhári donútení zapojiť svoje kreatívne myslenie do ešte väčšej miery, než ako je tomu zvyčajne. Mnohí sa tak rozhodli prezentovať svoje kolekcie prostredníctvom zmesi digitálnych prezentácií a živých módnych prehliadok (no samozrejme s primeraným sociálnym dištancom). Tieto novinky úplne nahradili tradičné prehliadky.

Scott sa však rozhodol odprezentovať svoju najnovšiu kolekciu (doslova) v menšom merítku a všetkých jej modelov a účastníkov nahradiť bábkami. Marionety v publiku pritom niesli podobizne známych osobností. Jednalo sa napríklad o novinárku Annu Wintourovú, či hlavného šéfredaktora britského Vogue, Edwarda Enninfula.

Jarná a letná módna kolekcia značky Moschino pre rok 2021.

Ako Scott v nedávnom videorozhovore uviedol: „Nielen, že všetko oblečenie muselo byť náležite zmenšené, no veľkosti bábok sa museli prispôsobiť aj rozmery všetkých doplnkov. Navyše ani publikum nemohlo byť vytvorené a oblečené akýmkoľvek spôsobom.“

Takáto prezentácia najnovších módnych kúskov má ďaleko od minulých prehliadok talianskej značky pod vedením amerického návrhára, ktorá sa stala známou vďaka svojim gýčovitým luxusným outfitom.

Súvisiace: Vďaka oslave umenia od Dolce & Gabanna s názvom “Alta Moda”, sa ústredným pojmom mesta Florencia stala nová renesancia

Posledný Milánsky týždeň módy mal však práve vďaka nej možnosť uzrieť modelov značky Moschino schádzajúcich mólom, ktoré bolo osvetlené obrovským lustrom. Modelky mali oblečené malé krinolínové sukne inšpirované štýlom Márie Antoinetty a na hlavách sa im týčili vysoké parochne kývajúce sa do rytmu klubového remixu piesne „Girls on Film“ od hudobnej skupiny Duran Duran.

Jarná a letná módna kolekcia značky Moschino pre rok 2021.

V prípade tejto jarnej a letnej kolekcie dámskej módy (ktorá bude samozrejme dostupná aj v „ľudských“ veľkostiach) Scott ubral dramatickosť elegantným šatám nadrozmernými mašľami a tylovými sukňami. Za rovnakým účelom vytvoril aj dramatické goliere a peleríny v jemných odtieňoch ružovej a modrej, hráškovozelenej, zlatej a čiernej farbe. Vo vnútorných detailoch odevu je pritom možné nájsť aj istý príbeh. Týka sa jednak výstuže korzetu, ako aj vnútorných švíkov, vreciek (ktoré sú zvýraznené na vonkajšej časti odevov), a rovnako aj tielok nachádzajúcich sa pod dolným lemom.

V tlačovej správe Scott na margo dopadu pandémie skonštatoval: „Zatiaľ čo sa zdá, že svet dnes doslova praská pozdĺž vlastných švíkov, je na tom aj niečo dobré. Odhalí sa tým totižto prosté vnútorné fungovanie niečoho nového.“

Nová módna kolekcia Moschino pre rok 2021.

Danej neobvyklej prehliadky sa zúčastnil aj malý dvojník kreatívneho riaditeľa, ktorý mal na hlave korunku a tričko od značky Moschino. Scott však ďalej skonštatoval: „Aj keď som prácu s bábkami miloval a na túto šou som nesmierne hrdý, musím priznať, že mi chýba práca so skutočnými modelmi a energia, ktorú vytvára publikum a koniec koncov všetci, ktorí sa šou zúčastňujú. Dúfam, že už čoskoro budeme môcť zažiť niečo také znova.“

Zdroj: Metro, MSN

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.