Luxusné kabelky sú najlepšou investíciou z vášne

V najnovšej správe spoločnosti Art Market Research sa luxusné kabelky ukazujú ako najlepšia investícia v kategórii luxusného spotrebného tovaru. Jej návratnosť je dokonca lepšia ako v prípade investície do klasických automobilov, vzácnej whisky alebo umeleckých diel.

Každá majiteľka kabelky značky Birkin vám povie, že je to dobrá investícia. No až doteraz na to neexistovali žiadne vedecké dôkazy. Našťastie pre milovníkov kabeliek, nový výskum spoločnosti Art Market Research (AMR) dokazuje, že táto drobná vec, ktorá bola pôvodne navrhnutá, aby niesla vaše peniaze, vám v skutočnosti môže aj nejaké zarobiť. Výkonný riaditeľ spoločnosti, Sebastian Duthy, uvádza, že „toto je najrýchlejšie rastúca zberateľská kategória, a zároveň je to po prvýkrát, čo v nej vládnu ženy.”

Výskum predstavil svetové indexy zobrazujúce relevantné dáta o zberateľských kabelkách. Na to, aby zmeral výkon vybraných značiek kabeliek Hermès, Louis Vuitton a Chanel, sa opieral predovšetkým o informácie o ich cenách získaných z popredných aukčných domov po celom svete. Vôbec nie je prekvapením, že tieto dizajnérske kúsky dosiahli počas aukcií niekoľko násobne vyššiu cenu, ako bola ich pôvodná. Potvrdzujú to aj slová Duthyho, podľa ktorého „sa stal trh s použitými kabelkami tak populárny, že niektoré kabelky sa predávajú na aukciách dva až trikrát drahšie, ako bola ich predajná cena.”

Pri pohľade na rebríček 10 najdrahších kabeliek značky Hermès predaných na aukciách je jasné, že táto investícia sa vyplatí.

1. miesto patrí kabelke Himalaya Birkin s 18-karátového bieleho zlata a s diamantami, ktorá bola v roku 2016 predaná za rekordnú aukčnú sumu 300 168 dolárov. Kabelka je zatiaľ najdrahšou predanou kabelkou a takmer dvojnásobne prekročila svoju odhadovanú aukčnú hodnotu. Jej výnimočnosť dokazuje aj skutočnosť, že jej patrí prvých šesť miest v rebríčku, pričom pri každom predaji dosiahla sumu 200 000 dolárov.

Súvisiace:
Prečo sú ručne vyrábané luxusné kabelky tak drahé?
Nástroj, ktorý vám okamžite povie, akú má vaša kabelka hodnotu

Kabelky značky Birkin sa nedajú kúpiť v obchode, takže ak po nejakej túžite, musíte mať kontakty, peniaze, čas a byť verným zákazníkom značky. Tým pádom je ťažké zistiť ich predajnú cenu, no najlacnejšia kabelka Birkin sa predala za približne 5 000 dolárov.

Výskum takisto ukazuje, že hodnota kabelky Birkin sa za minulý rok zvýšila o 42% . Na porovnanie, hodnota diel od graffiti umelca Banksy dosiahla výnos len o 23%. Z toho vyplýva, že ani najslávnejšie pouličné umenie nedosahuje hodnotu kabelky značky Birkin.

Zdroj: Yahoo

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.