Luxusné módne značky prekonávajú na sociálnych sieťach svojich menších konkurentov

Luxusné módne značky ako Christian Dior, Louis Vuitton či Gucci, rozbehli vlastnú mediálnu hru so špeciálnym zameraním na Instagram a podľa správy agentúry Reuters sem nalievajú množstvo peňazí s cieľom získať nových mladých zákazníkov.

Médiá boli historicky dobrým miestom pre malé a stredné podniky, s cieľom konkurovať starším spoločnostiam, keďže pre vstup značky na trh neboli kladené veľké prekážky. Avšak veľké spoločnosti túto skutočnosť zaznamenali a začali navyšovať svoj rozpočet určený na sociálne médiá, aby ukázali luxus, pútavé udalosti a zážitky, čo aj zafungovalo.

Keďže influenceri majú veľký vplyv na reklamu, môžu si za jeden príspevok zažiadať aj viac ako 20 000 eur. S množstvom peňazí, ktoré tieto luxusné značky majú k dispozícii vedia získať náskok pred konkurenciou.

Spoločnosť Kering, ktorá vlastní značku Gucci, v roku 2018 nasmerovala až 50% svojho ročného mediálneho rozpočtu práve na digitálnu reklamu, čo je o 20% viac ako v predchádzajúcom roku.

Šéf digitálneho oddelenia spoločnosti Kering, Gregory Boutte, označil za veľký posun momentálne zmýšľanie o reklame a tvorbe inšpirácií. V súčasnosti potrebuje každá sociálna platforma iný typ videa či obrázku. Je rozdiel, či sa vytvára obsah pre televíziu alebo pre Youtube kanál.

Súvisiace: 10 najpopulárnejších luxusných značiek na internete

Keringov konkurent, spoločnosť LVMH, výrazne zvýšila svoje marketingové výdavky (konkrétne o 5,6 miliardy eur). Jediná spoločnosť, ktorá investovala viac, bola značka Chanel. Louis Vuitton, ktorá riadi predaje spoločnosti LVMH, polovicu svojich marketingových nákladov má vyčlenených práve na digitálne médiá.

Pred troma rokmi sa módna značka Valentino, ktorá je asi sedemkrát menšia ako značka Louis Vuitton, stala najobľúbenejšou značkou na Instagrame, pričom predbehla mnohých známych konkurentov. Spoločnosť venovala špeciálnu starostlivosť fanúšikom a zmiešala profesionálne posty s osobnou angažovanosťou. Tržby spoločnosti Valentino však čelili spomaleniu po tom, ako Louis Vuitton strojnásobila počet svojich followerov až na číslo 32,1 milióna, čím jej tržby rapídne narástli.

Michael Jais, výkonný riaditeľ spoločnosti Launchmetrics, ktorá zbiera digitálne dáta o módnom priemysle, prezradil, že minimálnu možnosť presadiť sa majú tie značky, ktoré sa nachádzajú uprostred, medzi malými, inovatívnymi, čisto digitálnymi hráčmi a veľkými finančnými skupinami.

Zdroj: WSJ

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.