Majitelia luxusných superjácht vítajú na svetovom trhu nové typy sprievodných plavidiel

Superjachty nie sú jediným subjektom tvoriacim luxusnú námornú dopravu. Trh v tejto oblasti disponuje hneď niekoľkými ďalšimi objektami, z ktorých najpopulárnejšími sú v súčasnosti novopredstavené sprievodné tzv. tieňové lode, ktoré sú natoľko luxusné, že im takmer status superjachty možno prirátať taktiež. Dokonalým príkladom takéhoto plavidla je napríklad model lode Cat Hodor, vyrobený spoločnosťou Incat Crowther.

Otázkou, ktorá vyvstáva v radoch mnohých kritikov, však je: „Je naozaj nevyhnutné, aby malo sprievodné plavidlo až tak vysokú úroveň?“ Odpoveď na túto otázku poskytol manažér predaja a marketingu spoločnosti Lynx Yachts Filippo Rossi, ktorý uviedol: „Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že ide o zbytočnú extravaganciu či zbežný trend, v skutočnosti ide o odpoveď na reálnu potrebu majiteľov superjácht.“

YXT sériu spoločnosti Lynx Yachts tak považuje za vhodné riešenie súčasného problému v rámci nedostatku priestoru na materskej lodi. Rossi pritom celkovo identifikoval tri typy kupujúcich, ktorým táto novinka príde viac než vhod. Sú nimi majitelia 30 metrovej lode, ktorí chcú jednoducho prevážať väčšie množstvo výbavy; majitelia s plavidlom s dĺžkou 50 metrov, ktorí potrebujú ďalšie pomocné plavidlo pre nadobudnutie väčšieho úložného priestoru a majitelia 70 metrov dlhého plavidla, ktorí túžia po pristávacej ploche pre helikoptéru, no nechcú radikálne zasahovať do materskej lode.

Rekreačné vozidlá v priestoroch modelu lode Hodor.

Na rozdiel od ostatných plavidiel na trhu však Hodor osloví všetky tri typy majiteľov súčasne. Bol totižto navrhnutý s jediným cieľom – na zdôraznenie schopností materskej lode. Zahŕňa pritom ďalšie 17 metrov dlhé plavidlo, vodné lyže, štvorkolky, podmorskú garáž, pristávaciu plochu pre helikoptéru a nemocnicu s dekompresnou komorou pre potápačov.

Dizajnér tohto modelu Cor D. Rover, ktorý spolupracoval so spoločnosťou Alia Yachts na vybudovaní 36 metrov dlhej partnerskej lode pre 55 metrov dlhú jachtu s názvom Phi Royal Huisman uviedol, že aj keď celková veľkosť úložného priestoru je „mimoriadne vzácna“, stále verí, že najväčšou výhodou tohto modelu je úspora času.

Akonáhle totižto materská jachta odíde nájsť nové kotvisko, personál podpornej lode sa usiluje o naplnenie všetkých základných strategických úkonov. Ako Rover ďalej uviedol: „Z dôvodu toho, že tieňová loď je rýchlejšia ako tá materská, dorazí do cieľovej destinácie ako prvá a dokáže tak vybaliť a prichystať všetko potrebné vybavenie ešte pred tým, ako prídu hostia. Musím však priznať, že akonáhle tento koncept predstavím svojim priateľom, ktorí jachtám príliš neholdujú, považujú ho výhradne za extravagantný.“

 

Zdroj: Yahoo

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.