
V čase, keď transportný dizajnér Samuele Errico Piccarini študoval na škole módneho návrhárstva IED Turin, získal príležitosť navrhnúť športové vozidlo pre značku Maserati. „Vytvorené v spolupráci s americko-talianskou nadnárodnou spoločnosťou FCA počas mojej cesty za vysokoškolským diplomom“ hľadí vozidlo GranTurismo Targa do budúcnosti, zároveň čo zatiaľ oslavuje dedičstvo talianskej automobilovej značky.
Prvý kúsok dizajnu, ktorý si človek na automobile okamžite všimne, je (samozrejme) jeho sklápacia a vyklápacia strecha. Jej neobyčajnosť spočíva v tom, že je úplne sklenená. Vďaka tomu povoľuje prechod slnečného svetla priamo do interiéru automobilu. Odnímateľná strecha je navyše doplnená o veko kufra, ktoré je rovnako sklenené. Automobil je pritom dosť priestranný na to, aby dvom osobám, počas víkendového pobytu dokázal poskytnúť dostatok miesta. Úložná priehradka v zadnej časti je zrejmým indikátorom toho, že motor s vnútorným spaľovaním je ukrytý v prednej časti vozidla (a to hneď za prednou nápravou).
Aj keď Piccarini nespomenul konkrétny počet cylindrov alebo iné výstupné údaje, na základe dvojitého výfuku umiestneného v zadnej časti vozidla je možné dedukovať, že disponuje dvojitým motorom z rady V6. Perfektným pre daný model by bol však Nettuno, ktorý Maserati predstavilo v modeli superautomobilu MC20. Disponuje totižto výkonom o veľkosti 463 kW a rovnako aj krútiacim momentom o veľkosti takmer 730 Nm. Ide o čísla, ktorým sa nedokáže vyrovnať dokonca ani model McLaren 600LT so svojim V8 dvojitým motorom.
Čo je na tomto automobile neobyčajné, je jednoznačne jeho dizajn prednej mriežky, ktorá sa zdá byť uzavretou podobne, ako je tomu aj v prípade elektrického automobilu. V modeloch pracujúcich vďaka fosílnym palivám je totižto mriežka otvorená. V každom prípade však pamätajte na to, že štúdia dizajnu sa vo všeobecnosti nezaoberá umiestnením prívodu paliva a ani chladením motora. Miesto toho sa zaujíma o celkový vzhľad automobilu – a samozrejme predovšetkým o jeho exteriér.
Súvisiace: Maserati po 15 rokoch predstavila svoj prvý model superautomobilu
Celé CGI 3D vykreslenie modelu taktiež vyobrazuje výkonné pneumatiky značky Pirelli s ozančením P-Zero a rozšírené zadné blatníky. Na skici je možné nájsť aj inšpiráciu prúdovým lietadlom pre čelné sklo, zadné a bočné okná, ich samostatné tenké predné stĺpiky a strechu. Interiér vozidla rovnako nie je na zahodenie. Je tomu tak vďaka zoskupeniu digitálnych prístrojov a rovnako aj vďaka informačno-zábavným systémom s dotykovou obrazovkou, okolitému osvetleniu a iba hŕstke skutočných tlačidiel určených pre kontrolu klimatizácie a kúrenia.
V modeli sa nenachádza manuálna prevodovka. Je však potrebné konštatovať, že hliníkové páčky na volante sú prepojené buď priamo na automatický menič krútiaceho momentu alebo na dvojspojkovú prevodovku.
Zdroj: Autoevolution