
Automobilka Mercedes-Benz uviedla na trh prvé robustné športové úžitkové vozidlá triedy G už takmer pred štyrmi desaťročiami. V súčasnosti si uvedomila, že by nemala nasilu opravovať niečo, čo nie je vôbec pokazené.
Nový prírastok do tejto série je vybavený špeciálnym režimom „G“, ktorý je určený pre jazdu v teréne, a veľkou plochou obrazovkou. Avšak vynímajúc podobné moderné doplnky, celkovému štýlu vozidla naďalej dominujú robustné oceľové povrchy a vysoko účelný interiér. Automobil aj v súčasnosti disponuje silným benzínovým motorom a ešte stále ho ručne zostavujú zamestnanci továrne v rakúskom meste Graz.
Cena nového modelu predstavuje 124 000 dolárov. Je však potrebné poznamenať, že v porovnaní s ostatnými vozidlami značky Mercedes, vyprodukuje viac ako dvojnásobok oxidu uhličitého. To je nepríjemná štatistika najmä v súvislosti so súčasným trendom, v rámci ktorého sa automobilka snaží presadzovať ekologické a environmentálne prijateľné riešenia. Zatiaľ však neexistujú žiadne konkrétne plány, ktoré by viedli z zmene tejto skutočnosti. Spoločnosť Mercedes totiž nenačrtla žiadny časový horizont, v rámci ktorého by pristúpila k vývoju elektrického či hybridného variantu triedy G. To naznačuje, že modernizácia tohto modelu bola výhradne strategickým krokom. Spoločnosť Mercedes sa pravdepodobne snaží takýmto spôsobom zhromaždiť dostatočný kapitál na to, aby mohla pristúpiť k investíciám do vývoja vlastných elektrických automobilov.
Súvisiace: Nové modely áut Mercedes-Benz sú vybavené 3D projekciou loga AMG
Tim Urquhart, londýnsky analytik spoločnosti IHS Automotive, povedal: „Trieda G je pre automobilku očividným strojom na peniaze. Jedná sa o ikonu automobilového sveta, takže v tejto chvíli to dáva dokonalý zmysel.“
Spoločnosť Mercedes po prvýkrát vyvinula triedu G v sedemdesiatych rokoch minulého storočia. V dôsledku priestorného „krabicového“ dizajnu a schopnosti vyrovnať sa s akýmkoľvek terénom bolo vozidlo ideálne pre vojakov a dobrodruhov. Túto úlohu spĺňalo až do obdobia, keď v Spojených štátoch dramaticky narástla popularitu modelov SUV a G trieda sa dostala do pozornosti mainstreamového trhu. Vďaka autoritatívnemu charakteru a tradičnému štýlu sa automobil stal obľúbencom celebrít ako Sylvester Stallone, Kim Kardashian či Megan Fox. Predaje modelu sa v priebehu posledných desiatich rokov neustále zvyšovali.
Graf: Narastajúca popularita vozidiel modelu SUV v rokoch 2008 až 2018, ktorej pomohla propagácia populárnymi celebritami:
Peter Fuss, partner v konzultantskej firme EY, povedal: „Ide o veľmi úspešný model, ktorý priniesol výrobcovi obrovské zisky. Každý hráč v automobilovom priemysle potrebuje nejakým spôsobom zarobiť miliardy, ktoré potom bude môcť investovať do nových technológií.“
Špecifikácie triedy G
Terénne jazdné vlastnosti: vozidlo je schopné prekonávať vodné toky s hĺbkou až 70 centimetrov
Motor: osemvalcový s výkonom 422 konských síl
Emisie: 263 gramov oxidu uhličitého na kilometer
Cena: 107 040 eur (v Nemecku)
Začiatok predaja: Máj
Gunnar Guethenke, riaditeľ výroby triedy G, povedal: „Trieda G je starým otcom všetkých moderných vozidiel SUV. Svojou robustnosťou, spoľahlivosťou a stabilitou podčiarkuje všetky hodnoty spoločnosti Mercedes-Benz.“

Odhalenie novej verzie vozidla triedy G sa konalo v budove divadla Michigan Theater v meste Detroit. Automobilka si pri príležitosti tohto podujatia pozvala výnimočného hosťa, ktorým sa stal bývalý guvernér štátu Kalifornia a herec známy z akčných filmov- Arnold Schwarzenegger. Ten sa totiž netají svojou láskou k tomuto automobilu, ktorý bol navyše po prvýkrát skonštruovaný v jeho rodnom meste Graz.
Súvisiace: Mercedes predstavil svoj prvý pick-up pre luxusnú klientelu
Schwarzenegger je však tiež známym zástancom dlhodobo udržateľného a environmentálneho životného štýlu. Výrobcovi automobilu teda v priebehu podujatia položil otázku, či sa zmodernizovaná trieda G objaví na trhu aj s elektrickým motorom. Dieter Zetsche, generálny riaditeľ spoločnosti Daimler, vyhlásil, že v konečnom dôsledku budú čoskoro všetky Mercedesy plne elektrické. Dovtedy však musíme ostať trpezliví.
Zdroj: Drive, Autos EL FINANCIERO