Mladí moslimskí turisti budú na cestovanie míňať až $100 miliárd ročne

Moslimskí turisti sú v súčasnosti základnou zložkou najrýchlejšie sa rozvíjajúceho cestovateľského trhu na svete. Ak z toho chcú profitovať aj najpopulárnejšie svetové destinácie, mali by sa snažiť vyhovieť ich požiadavkám.

Moslimských príslušníkov miléniovej generácie kategorizujeme ako mladých ľudí z islamských krajín vo veku 18 až 36 rokov. Očakáva sa, že do roku 2025 budú každoročne míňať na cestovanie viac než 100 miliárd dolárov. Spoločnosť Mastercard a moslimský turistický portál HalalTrip uvádzajú, že sa jedná takmer o dvojnásobok cestovateľských výdavkov z minulého roku. Čo sa týka všetkých vekových kategórií v rámci tohto náboženstva, celkové výdavky na cestovanie by mali dosiahnuť trojnásobok uvedenej hodnoty.

Douglas Quinby, analytik cestovného ruchu vo výskumnej organizácii Phocuswright, tvrdí: „Ide jednoznačne o prehliadaný sektor trhu. Širší priemysel cestovného ruchu by mal byť pripravený na poskytovanie služieb príslušníkom tohto vierovyznania. Existuje viacero krajín, ktorých populácia je vo väčšinovej miere tvorená moslimským obyvateľstvom. Tieto krajiny sa zároveň veľmi rýchlo rozvíjajú a podporujú nárast strednej spoločenskej triedy. V dôsledku tejto skutočnosti sa výrazne zvyšuje dopyt po cestovaní. Narastá popularita tak rekreačnej turistiky, ako aj pútnických zájazdov.“

Najvyhľadávanejšími destináciami moslimských príslušníkov generácie milénia sú dnes Malajzia a Indonézia. Jedná sa teda o krajiny, kde má Islam väčšinové zastúpenie. Medzi ďalšie najpopulárnejšie možnosti však patria Japonsko, Thajsko a Austrália. Sú výhradne nemoslimskými krajinami a turizmus je kľúčovou zložkou ich ekonomického rastu. Niektoré z nich si dokonca už uvedomujú potenciál tejto novej významnej demografickej skupiny turistov.

Mladí moslimovia čoraz častejšie cestujú do nemoslimských krajín.

Turistické agentúry v japonskej prefektúre Okayama začali poskytovať certifikáty tým reštauráciám, hotelom a ďalším zariadeniam, ktoré sú vhodné pre moslimských návštevníkov. Spôsobilosť hostiť moslimských turistov symbolizuje nové oficiálne logo. Internetový informačný portál Halal Media Japan tvrdí, že miestne podniky po celom Japonsku sa obracajú na mešity a získavajú informácie o Islame a špecifických požiadavkách moslimských cestovateľov.

Južná Kórea v súčasnosti čelí úpadku v počte čínskych turistov. Dôvodom je napätie týkajúce sa strategického rozmiestnenia raketových systémov. Krajina sa preto snaží zvýšiť príjmy z turizmu práve zameraním sa na moslimských cestovateľov. Nedávno zorganizovala festival jedla, na ktorom figurovali výlučne potraviny povolené v Koráne (charakterizuje ich pojem „halal“). Napríklad v Austrálii však aj naďalej pretrvávajú isté problémy. V priebehu tohto týždňa sa v krajine uskutočnil prieskum na vzorke 2 000 obyvateľov. Výsledky hovoria o tom, že takmer polovica ľudí podporuje čiastočné obmedzujúce opatrenia, zamerané proti moslimským imigrantom.

Súvisiace: Nezávislí cestovatelia z Číny sú sľubným trhom pre svetové značky

Predpokladá sa, že počet medzinárodných moslimských turistov sa do roku 2020 zvýši na hodnotu 156 miliónov. Jedným z dôvodov je nárast populácie, ktorá sa hlási k tomuto náboženstvu. Očakáva sa, že do roku 2060 budú po celom svete žiť v súlade s Koránom až 3 miliardy ľudí. Oproti roku 2015 to predstavuje závratný nárast o 70%. Moslimovia budú v roku 2030 údajne tvoriť takmer jednu tretinu svetovej populácie vo veku 15 až 29 rokov.

Fazal Bahardeen, generálny riaditeľ spoločnosti HalalTrip, vraví: „Trh zameraný na moslimských turistov je rýchlo sa rozvíjajúcim a vysoko lukratívnym sektorom súčasného turizmu. Mnohí mladí cestovatelia z moslimských krajín vstúpia v priebehu nasledujúcich desiatich rokov do štádia svojho života, v ktorom budú chcieť čo najviac zarábať, míňať a cestovať.“

Zdroj: WSJ, Bloomberg

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.