
Spoločnosť Maserati bola založená iba pár mesiacov po vypuknutí 1.svetovej vojny v talianskom meste Bologna a o postavenie na talianskom trhu s luxusnými autami neskôr bojovala so spoločnosťami Ferrari (1947) a Lamborghini (’63). V tejto silnej konkurencii obstála aj napriek niekoľkým strateným desaťročiam nesprávneho vedenia a finančných problémov.
O tom, že táto spoločnosť má stále čo ukázať, svedčí ich nový model MC20 s výkonom 630 koní, ktorý je ich prvým hyperšportovým automobilom po takmer desaťročnej odmlke. Obdivuhodná je aj skutočnosť, že spoločnosť predstavila tento model v čase, keď svet bojoval s pandémiou.
Model MC20 preberá štafetový kolík od modelu MC12, jedného z najžiadanejších áut modernej histórie značky Maserati, ktorý ju v roku 2004 vrátil do hry a pomohol jej prekonať krízu. Skratka “MC” znamená “Maserati Corse,” čo je označenie motoristickej divízie značky.
Podvozok tohto auta je z monokokových uhlíkových vlákien a bol vyrobený v spolupráci so špecialistom na závodné vozidlá, spoločnosťou Dallara. Jeho elegantný nevtieravý vzhľad je výsledkom viac ako 2000 hodín testovania vo veternom tuneli a viac ako 1000 počítačových simulácií. Hladké línie sú zachované aj po bokoch auta a na kapote.
Vedúci dizajnu, Klaus Busse, prezradil, že jeho tím chcel vytvoriť “čistý dizajn, nie auto navrhnuté podľa prietokov vzduchu.” Interiér je rovnako čistý a elegantný, pričom jeho srdcom je palubová doska, na ktorej sú všetky hlavné funkcie riadenia efektne sústredené do volantu. Na stredovej konzole je iba niekoľko ovládacích prvkov, vrátane voliča jazdných režimov – Wet, GT, Sport a Corsa – a duálneho 10-palcového dotykového infotainment systému.

Na ceste držia MC20 dvojité lichobežníkové ramená s takzvaným semivirtuálnym zavesením. Vyrobené sú z kovaného hliníka. Aktívne tlmiče umožňujú nastaviť komfortné aj nekompromisne tvrdé odpruženie. Najdôležitejšou časťou je však 3-litrový motor Nettuno, 6-valec s krútiacim momentom 730 Nm už pri 3000 otáčkach. Predkomorový spaľovací systém s dvojitým zapaľovacím sviečkovým motorom odvodený od motorov Formule 1 poskytuje rýchlejšie a čistejšie spaľovanie a je prvým legálnym pretekárskym motorom pre autá jadziace po cestác
Sila tohto motora putuje k zadným kolesám cez 8-stupňovú automatickú prevodovku s dvojicou spojok. Táto silná a technická strojovňa, ako aj samotná váha vozidla, ktorá je nižšia ako 1500 kg, umožňujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť tohto hyperšportu je 350 km/h.
Počiatočná cena modelu MC20 je $210 000.
Andy Love, riaditeľ značky a predaja v Severnej Amerike, je presvedčený o tom, že superauto MC20 “vráti Maserati do segmentu superšportových automobilov so stredným motorom “a označuje toto auto za „ dôležitý a zásadný krok pri vytváraní budúcnosti našej značky.”
Nižšie nájdete viac fotografií superauta MC20:



Zdroj: Motor1