Nadège Vanhee-Cybulskiová je milovníkom objatí. Aj keď obdobie nepríjemných karantén poňala v štýle prehodnocovania starých skicárov a poznámok (pochádzajúcich ešte zo študentských čias, ktoré strávila na Kráľovskej Akadémii výtvarných umení v Antverpách), priznala, že jej chýbal ľudský dotyk.
Ako počas rozhovoru v zákulisí pred svojou šou skonštatovala: „Pozrime sa na nás. Vzali nám hmatateľnosť a akýkoľvek dotyk. Počas karantény som preto túžila aj po predstave dotyku. Z toho dôvodu sa domnievam, že je dôležité udržať ho akýmkoľvek spôsobom.“ Vanhee-Cybulsikiová vyjadrila svoj „hlad po dotyku“ (ako daný pocit začali vo veľkom nazývať média v období karantény) novou módnou kolekciou, ktorá sa pohráva s obnaženými a zvodnými náladami v rôznych štýloch – od toho zmyselného až po neúprosne striktný.
Tuhé línie jej mokasín predstavovali jemný nádych fetiša, ktorý bol podporený o niečo nástojčivejšími sieťovanými šatami s retiazkami. Predstavené plášte disponovali aj zakomponovanými šálmi, ktoré mohli byť zrolované v prednej časti outfitu alebo ležérne omotané okolo krku. Pletené body s odhaleným chrbtom (pripomínajúce klasický štýl plaviek) boli inšpirované ženskými krivkami helénskej keramiky. Práve tá sa pritom stala rezonujúcou témou celej šou, ktorej scéna bola skonštruovaná v podobe abstraktného záberu starovekých gréckych ruín.
Na každom z digitálnych panelov sa na objednávku Vanhee-Cybulsikiovej predvádzali práce rôznych umelcov, ktoré interpretovali jej kolekciu v rozličných umeleckých formách. Aj tento element bol pritom zachytený v albume, ktorý návrhárka zaslala všetkým redaktorom svetových módnych magazínov, ktorí sa na prehliadku dostaviť nemohli.
Ďalej vysvetlila: „Bolo dôležité nájsť nový spôsob náležitého odkomunikovania kolekcie. Z dôvodu toho, že nikto nemohol cestovať, som zaslala odevy umelcom a oni s nimi pracovali sami.“ Po tom, čo pandémia donútila Vanhee-Cybulsikiovú zrušiť predsezónnu londýnsku prehliadku naplánovanú na apríl, rozhodla sa zachrániť aspoň svoju najnovšiu kolekciu. „Povedala som, že jednoducho pozastavíme všetko, čo robíme a na chvíľu si oddýchneme. Keď sa však vrátime naspäť, všetko opätovne posúdime a uvedieme do chodu.“
Vzhľadom na súčasné dianie to bolo správne rozhodnutie. 50% oblečenia, ktoré bolo na prehliadke odprezentované, bolo súčasťou pôvodnej kolekcie. Tá je dnes zjednotená v úsilí odoslať silný odkaz s novými kúskami, ktoré vytvorila počas karantény a po jej ukončení.
Návrhárka ďalej konštatovala: „Pandémia posilnila naše hodnoty týkajúce sa zodpovedného prístupu a vytrvalého štýlu. Stále je však mojim cieľom dodať dámskemu oddeleniu značky Hermès náležitý módny šmrnc.“
Súvisiace:
Kolekcia Resort 2021 od značky Bottega Veneta
Pánska kolekcia Dior Resort 2021
A ak toto boli inštrukcie, ktoré Vanhee-Cybulsikiová predostrela sama sebe, potom ich naplnenie zvládla na jednotku. V prípade novej kolekcie sa totižto jednalo o zvodné a životaschopné oblečenie nachádzajúce sa ďaleko za hranicou nadčasovosti, ktorá je so značkou Hermès neodmysliteľne spojená. S jej menom je však spojená aj dizajnová hodnota a istá múdrosť, ktorá dokáže klientov prilákať k postávaniu vedľa móla.
Niekedy tieto štylistické gestá pripomenú človeku kolekcie, ktoré vytvorila pre danú značku s Martinom Margielom ešte koncom 90. rokov. Respektíve tak pripomenú dedičstvo, ktoré sa niekedy prejavovalo aj v práci Phoebe Philovej pre značku Céline. V súčasnosti ešte stále existuje dopyt obrovského množstva žien po inteligentne zvodnej, štýlovej a cieľavedomej móde, ktorú Philová v rámci danej kolekcie priviedla k dokonalosti. Možno to teda nebola iba náhoda, že Vanhee-Cybulsikiová usporiadala svoju módnu prehliadku v tenisovom klube Tennis Club de Paris, kde svoje kolekcie prezentovala aj bývalá návrhárka značky Céline.