Módne značky nevyužívajú potenciál predaja cez mobilné technológie

Módny priemysel má tendenciu prispôsobovať sa zmenám vo svete technológií veľmi pomaly. Je pravdou, že väčšina z popredných značiek už má aspoň náznak fungujúcich prvkov elektronického obchodu. Mnohé však zdanlivo zastávajú názor, že to im úplne stačí pri presadzovaní sa v dnešnej ére prekvitajúcej modernej technológie. Treba poznamenať, že väčšina módnych domov ani zďaleka nevyužíva plný potenciál technologického pokroku. Svojim zákazníkom by nepochybne mohli ponúknuť oveľa lepšie služby v rámci nakupovania produktov prostredníctvom mobilných zariadení.

Spoločnosť NewStore, ktorá je prevádzkovateľom úspešnej mobilnej predajnej platformy, nedávno zverejnila výsledky štúdie, ktoré opisujú potenciálne výhody a prínos mobilných technológií pre svetové módne značky. Zhromaždené údaje tiež dokladujú, že väčšina predajcov sa napriek tomu rozhodla ignorovať možné prínosy. V dnešnom, vysoko konkurenčnom prostredí by ste očakávali, že každá spoločnosť využije akúkoľvek príležitosť na zlepšovanie užívateľského zážitku a zvyšovanie predajov. Je preto zarážajúce, že mnohé z nich tak nerobia. Možno ide o chvíľkové zaváhanie, nedostatok znalostí a skúseností či chýbajúce prostriedky, ktoré by mohli byť presmerované do technologického sektora. Spoločnosť NewStore realizovala prieskum na vzorke 140 luxusných značiek a ich súhrnnú snahu pri zlepšovaní nákupnej cesty zákazníkov ohodnotila nanajvýš ako priemernú.

Súvisiace: Takto vyzerá aktuálny rebríček svetových módnych značiek

V zverejnenej štúdii sa píše: „Zdá sa, že mnohé značky si síce uvedomili dôležitosť mobilných zariadení, ale zákazníkom napriek tomu ponúkajú iba jednoduchú webstránku či základnú aplikáciu. V skutočnosti ani zďaleka nevyužívajú potenciál mobilných telefónov, pomocou ktorých by dokázali efektívne zvyšovať svoje zisky. Jedná sa najmä o možný dopad takzvaného ‚omnichannel‘ marketingu, v rámci ktorého sa predajca snaží osloviť zákazníka prostredníctvom viacerých kanálov.“

Zoznámte sa s ôsmimi metódami, ktoré uplatňuje iba veľmi malé percento predajcov. A to aj napriek tomu, že spomenuté postupy by mohli byť veľkým prínosom pre ktorúkoľvek módnu značku. Je dôležité poznamenať, že uvedenú štúdiu previedla spoločnosť, ktorá prevádzkuje online mobilnú predajnú platformu. Je preto prirodzené, že sa jej oplatí upozorňovať značky na nevyužitý potenciál nasledujúcich stratégii. V konečnom dôsledku však ponúka niekoľko hodnotných informácií.

Aplikácie

Spoločnosť Digital Commerce 360 tvrdí, že spotrebitelia až trikrát častejšie nakupujú na internete pomocou aplikácií ako prostredníctvom mobilnej webstránky. Jedným z dôvodov je skutočnosť, že ak si užívateľ dá námahu stiahnuť aplikáciu danej značky, s veľkou pravdepodobnosťou je jej verným zákazníkom. Predajcovia zahadzujú obrovskú príležitosť, ak svojím klientom neponúknu možnosť stiahnuť si žiadnu aplikáciu.

Schopnosť zamestnancov informovať sa o skladovom inventári a cenách tovarov pomocou mobilných zariadení

Iba 51% spoločností umožňuje svojim zamestnancom „využiť moc smartfónov a tabletov“. A iba 25% z nich má možnosť vyhľadať si aktuálne informácie o stave svojej predajne. Keď zákazník položí otázku pracovníkovi na prevádzke, ten by mal byť schopný informovať sa pomocou mobilného zariadenia o skladovom inventári, cenách tovarov a ďalších kľúčových záležitostiach. V opačnom prípade môže zákazník stratiť trpezlivosť a prehodnotiť svoje rozhodnutie o nákupe.

Overovanie ponuky kamenného obchodu cez internet

Mnohí zákazníci radi vopred vedia, čo ich čaká na policiach najbližšieho kamenného obchodu ich obľúbenej značky. Takúto službu však ponúka iba 30% značiek.

Push notifikácie

Takzvané push notifikácie predstavujú jednoduché správy odoslané z aplikácií, ktoré sú nainštalované na mobilnom zariadení. Áno, pri neprimeranom použití môžu byť pre užívateľov zariadenia otravné a nežiadané. Ale keď sú vhodne spracované a personalizované, môžu výrazne zefektívniť výkon spoločnosti. Napriek tomu využívajú takéto personalizované notifikácie iba 3% značiek.

Chat

Chatbot je umelá inteligencia vo forme live chatu, ktorá dokáže komunikovať ľudským prejavom. Mohlo by sa zdať, že v poslednom období je táto technológia všeobecne rozšírená. Pravdou však ostáva, že túto technológiu využíva iba 24% študovaných značiek.

Byopis

Tento výraz pochádza z anglickej frázy „buy online, pick up in store“. To znamená, že produkt si kúpite na internete a následne si ho vyzdvihnete v kamennom obchode. Zákazníci privítajú každé zjednodušenie nákupného procesu. Napriek tomu však iba 18% predajcov ponúka takúto službu cez mobilný telefón.

Súvisiace: Luxusné značky investujú do start-upov, ktoré prinášajú inovácie do sveta módy

Apple Pay

Platobnú službu Apple Pay dnes povoľuje omnoho viac značiek ako pred rokom. Stále sa však jedná iba o 34% skúmaných podnikov.

„Nekonečná ponuka“

Je pozoruhodné, keď predajca dosiahne dojem, že jeho zásoba výrobkov je neobmedzená. To si však vyžaduje, aby mohol promptne získavať informácie o skladových zásobách zo všetkých svojich predajní. Iba 19% značiek takouto službou disponuje.

Zdroj: TheCurrent, ABCNews

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.