Vyhrať nad generáciou tohto milénia je veľmi ťažká úloha, no zmeniť ich na svojich stálych zákazníkov? To znie takmer ako niečo neuskutočniteľné. Napriek tomu dizajnérsky tím Ralpha Laurena zistil, že obrovské množstvo mladých zákazníkov túži práve po oblečení z dielne RL.
John Wrazej, výkonný viceprezident a kreatívny riaditeľ pre mužskú módu, vyhlásil: „Táto generácia nakupuje naše oblečenie viac, ako sme si uvedomovali.“ On a jeho tím mali túto skutočnosť na pamäti, keď pracovali na novej mužskej kolekcii Polo, ktorá je zmesou nových kúskov a obnovenej klasiky. Na jednej strane predvádzacej miestnosti boli typické obleky Ralpha Laurena, známe ako „haberdashery“, medzi ktoré radíme klasické dvojdielne obleky vhodné do kancelárie, ale aj rozpárané a opravené trojdielne obleky, alebo lesklé námornícke bundy pretkané šikovným hrebeňovým motívom RL.
Ďalšou inováciou je tvídový oblek s klasickým štvorcovým vzorom alebo oblek so vzorom rybej kosti. Wrazej povedal, že by ste ho kľudne mohli nosiť s obyčajným tričkom, ale na móle sa predviedol v kombinácii s nezlučiteľnou pásikavou kravatou, trakmi a vreckovkou. Wrazej tvrdil: „Toto bude základom nášho podnikania. Toto sú obleky pre modernejšie deti, ktoré chcú nosiť klasiku – goliere, traky, záhyby, namiesto moderných oblekov.”
Veď predsa v dnešných časoch módnych extrémov a Instagramu už nič nie je „niečo medzitým“. Tím pracujúci na kolekcii Polo nás o tom presvedčil aj v ďalšej časti kolekcie, ktorá je rozdelená do viacerých skupín, podľa rôznorodosti zákazníkov tejto značky. Jednou skupinou sú nadšenci pánskej módy, ktorých stretnete na zhromaždení Pitti Uomo v tvídových oblekoch, ktorí nikdy neprestanú nosiť regatové prúžky, biele rifle a kriketové svetre.
Súvisiace: 11 najväčších momentov pánskej módy pre sezónu Jar 2019
Ďalšou skupinou sú zastaralí zberatelia, ktorí sa nevzdajú krátkych nohavíc so vzorom madras a M-65 bundy. Ďalej je to skupina športových fanúšikov, ktorí si vyberú biele, modré a červené roláky a mikiny, a nakoniec tí klasici, ktorí chcú naozaj iba obyčajné tričko a khaki nohavice. Všetky tieto skupiny zákazníkov budú prekvapené, keď uvidia novú kolekciu Polo, ktorá je tak mladistvá, pôsobiaca veľmi povzbudzujúco, hlavne po posledných kolekciách, ktoré pôsobili aj podľa Wrazeja veľmi úzkostlivo.
Univerzitné bundy nebudú zdobené iba futbalom a logom značky, ale budú doplnené napríklad aj oranžovými saténovými rukávmi a kapucňou s potlačou. Madrasové tričká sú kombinované s madrasovou bundou a madrasovým motýlikom, strieborné roláky sú zas zaplátané látkou a staré symboly ako hráč póla, medveď či tiger sú nafúknuté do rozmerov kreslených filmov.
Wrazej povedal: „Všetko to vlastne svedčí o týchto časoch, ktoré nepoznajú hranice. Ľudia chcú veci, ktoré sú avantgardné. Bolo zaujímavé predstaviť značku mladým zákazníkom, ktorí s ňou nevyrástli. Učia sa tradíciu a históriu značky a postupne ju spoznávajú.“
Vlastne veľa týchto zákazníkov sa môže rozhodnúť nakoniec pre klasiku od značky Ralph Lauren, nie pre tieto novinky. Wrazej ďalej dodal: „Je vtipné, že táto klasika bývala základom našej značky a dnes je znovu tým, čo sa predáva 20-ročným ľuďom, ktorí chcú jednoduchosť z čias svojich otcov, bez akýchkoľvek vymožeností a noviniek.“ V ďalšej sezóne sa značka Ralph Lauren viac zameria práve na kolekciu Polo, takže maximalisti, ale aj minimalisti zo starých čias, si určite nájdu to svoje.
Zdroj: