Nachádza nadzvukové lietanie svoju cestu na výslnie?

Zdroj: GE

Ľudia sú často veľmi skeptickí ohľadom začínajúcich firiem v oblasti letectva, ktoré sľubujú veľké veci pomocou nových technológií. História ponúka veľa príkladov zlyhania (aktuálneho, virtuálneho aj metaforického) v oblasti súkromných lietadiel, lietajúcich áut, raketových batohov a mnohých iných vynálezov. No začínajúca spoločnosť Aerion Supersonic, ktorej snom je sprístupniť nadzvukové lietanie civilným pasažierom, je od začiatku iná – dobre financovaná bohatými investormi a zasahujúca do srdca tohto odvetvia svojou odbornosťou.

V roku 2015 sa spoločnosť Aerion spojila s firmou GE, ktorá je jedným z najväčších výrobcov lietadlových motorov do civilných aj vojenských strojov na svete, aby spolu vytvorili úplne nový nadzvukový motor. Nedávno na výročnom stretnutí Národnej asociácie dopravného letectva (NBAA) v Orlande predstavili spoločnosti svoj nový dizajn. Nový super silný motor Affinity má poháňať lietadlo spoločnosti Aerion typu AS2, ktoré bude schopné dosiahnuť rýchlosť Mach 1,4 (okolo 1000m/h). Je to prvá novinka v tejto oblasti za posledných 50 rokov a prvý motor tohto typu skonštruovaný do dopravného lietadla. Podľa spoločnosti Aerion bude lietadlo pripravené na svoj prvý let v roku 2023.

Zdroj: GE
Motor s nadzvukovou rýchlosťou.

Predstavitelia firmy GE povedali, že tento turbovrtuľový motor optimálne využíva ich komerčnú leteckú technológiu, ktorá zaručuje miliardy spoľahlivých letových hodín. Efektívne funguje vo výškach až do 18 kilometrov a dodržiava pritom nové požiadavky na hlučnosť a emisie. Spoločnosť plánuje optimalizovať váhu a výkonnosť nového motora použitím nových technológií pri výrobe a zdokonalení dizajnu.

Súvisiace: Nové súkromné lietadlá Vás odvezú aj na druhý koniec sveta

Aerion zároveň spolupracuje s firmami Honeywell a Lockheed Martin na palubných počítačoch a na dizajne samotného lietadla. Podľa informácií poskytnutých spoločnosťou bude model AS2 s kapacitou 12 pasažierov pripravený na prvé komerčné lety v roku 2025. Let nad Atlantikom by sa mal pomocou tohto lietadla skrátiť o 3 hodiny a nad Pacifikom by malo ušetriť až 5 hodín času. Tom Vice, výkonný riaditeľ Aerionu, tvrdí, že AS2 je len začiatok a spoločnosť plánuje pracovať na väčších a rýchlejších strojoch s využitím tak v korporátnej, ako aj civilnej sfére na prepravu pasažierov.

Zdroj: Yahoo, GE

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.