
Myšlienka usporiadania módnych prehliadok aj napriek obmedzeniam súvisiacim s pandémiou koronavírusu, sa môže zdať neuskutočniteľná. Módny priemysel sa ale tak ľahko nevzdáva a hľadá nové cesty, ako sa prezentovať v čase krízy. Britská módna rada (British Fashion Council) len nedávno predstavila novú podobu Londýnskeho týždňa módy (LFW), ktorý sa uskutoční v termíne, v ktorom mal pôvodne byť iba Londýnsky týždeň pánskej módy – od 12. do 14. júna. Namiesto reálnych módnych prehliadok však celý Londýnsky týždeň módy prebehne online na webstránke londonfashionweek.co.uk.
Caroline Rush, výkonná riaditeľka Britskej módnej rady sa v správe vyjadrila, že vytvorením digitálnej módnej platformy sa prispôsobujú súčasným potrebám, a zároveň tvoria základ budúcej globálnej komunity. Ďalej poznamenala: „Návrhári tu budú môcť zdieľať svoje príbehy, alebo predstaviť svoje kolekcie širšiemu publiku. Dúfame, že okrem zdieľania osobného pohľadu na tieto ťažké časy, tu nájdu aj množstvo inšpirácie. Tým je predsa britská móda známa.”

Digitálna platforma Londýnskeho týždňa módy bude takisto obsahovať virtuálne showroomy, ktoré pomôžu spojiť značky s nákupcami, čím tento týždeň získa aj obchodný rozmer. Rush sa taktiež vyjadrila, že “je nevyhnutné sa pozerať do budúcnosti a brať to ako príležitosť na zmenu, spoluprácu a inováciu. Mnoho našich obchodníkov sa zúčastňovalo na Londýnskom týždni módy nielen kvôli móde, ale aj vplyvu, aký má na spoločnosť, identitu a kultúru. Súčasná pandémia nás núti ku kritickejšiemu pohľadu na spoločnosť, v ktorej žijeme a na to, ako chceme žiť naše životy a budovať podnikanie, keď toto skončí. Dúfame, že druhá strana tejto krízy bude o udržateľnosti, kreativite a výrobkoch, ktoré si vážime a máme radi.”

Londýnsky týždeň módy bude aj rodovo vyrovnaným, čo znamená, že sa predstavia všetky kolekcie bez ohľadu na pohlavie. (Člen Britskej módnej rady potvrdil, že aj septembrový Britský módny týždeň bude rodovo vyrovnaným). Spustenie tejto digitálnej platformy v termíne Londýnskeho týždňa pánskej módy ale nie je náhodné. Má pomôcť zachovať medzinárodný kalendár módnych šou, ktorý je už aj tak poznačený presunutím podujatia Pitti Uomo na september a zrušením Milánskeho a Parížskeho týždňa pánskej módy ako aj módnych šou couture a Newyorského týždňa módy. Táto inovácia takisto prinesie svieži vánok do módneho sveta, ktorý sa na šesť mesiacov úplne zastavil.
Súvisiace: Bridal Fashion Week zrušený: Prečo niektorí módni návrhári preskakujú sezónu jar 2021
Erdem Moralioglu, ktorý sa posledných 15 rokov zúčastňoval Londýnskeho týždňa módy, magazínu Vogue prezradil, že celkom určite bude pracovať na novej kolekcii a aj má v úmysle ju odprezentovať. Napokon, módni návrhári z celého sveta, vrátane mien ako Virgil Abloh, Matthew Williams, Joseph Altuzarra, Gabriela Hearst, neprestávajú pracovať na svojich nových kolekciách, aj napriek tomu, že oficiálne módne týždne sú dočasne pozastavené.
Londýnsky týždeň módy nebude prvý svojho druhu, keďže Šanghaj uskutočnil digitálny týždeň módy v apríli a Tokio vysielalo svoj módny týždeň cez livestream v marci. No prvenstvo mu patrí za prvé mesto v módnych kruhoch, ktorého Týždeň módy bude mať len digitálnu podobu. Na presnej podobe a obsahu platformy sa stále pracuje, no záujem o novinky z oblasti módy je stále veľký, pravdepodobne väčší, ako bol kedykoľvek predtým. Londýnsky módny týždeň v digitálnej forme má všetky predpoklady na to, aby sa stal dobrým príkladom pre vznik nového druhu módneho týždňa, vystavaného na príbehoch na pozadí virtuálnych prehliadok nových kolekcií.
Zdroj: PaperMag, TheGuadian