Pokiaľ ide o luxus a bohatstvo v móde, nie je žiadnym prekvapením, že rebríčku dominuje meno značky Louis Vuitton. Táto parížska značka je obľúbená medzi celebritami a slávnymi osobnosťami po celom svete a v tomto roku opäť potvrdila svoj status najcennejšej značky na planéte.
Nedávny prieskum agentúry BrandZ dokladuje, že čistá hodnota značky Louis Vuitton predstavuje 47,2 miliardy dolárov, pričom táto hodnota sa medziročne zvýšila o viac ako 15%.
Agentúra BrandZ vysvetlila, že nedávny nárast luxusného trhu možno pripísať úspechu luxusných značiek, ktoré v súčasnosti lákajú jednak starších tradičných zákazníkov, ktorí chcú byť angažovaní so všestrannou a mladistvou esenciou luxusného trhu, ale aj mladších zákazníkov, ktorí sa chcú zapájať a vyvíjať spolu s luxusnými značkami.
Agentúra okrem toho poukázala aj na skutočnosť, že neutíchajúci úspech značky Louis Vuitton možno v prvom rade pripísať jej ikonickému koženému tovaru a bezkonkurenčnej škále kreativity z hľadiska kategórie výrobkov.
Súvisiace: 10 najpopulárnejších luxusných značiek na internete
Okrem módneho domu Louis Vuitton sa na rebríčku agentúry BrandZ objavili aj ďalšie mimoriadne cenné luxusné značky ako napríklad Chanel s poradovým číslom 2 (celková hodnota 37 miliárd dolárov) a značka Hermès na treťom mieste (celková hodnota 31 miliárd dolárov).
Čo sa týka miery rastu, prvé miesto obsadila značka Yves Saint Laurent s medziročným navýšením svojej hodnoty o rekordných 45%, pričom aktuálne je ocenená na 3,6 miliardy dolárov. Okrem toho však mimoriadne vysoké ocenenie dosiahli aj značky Cartier, Burberry, Rolex či Prada.
Zdroj: Fortune, Yahoo