Ak pracujete s najselektívnejšou a najnáročnejšou klientelou na svete, záleží na prvých dojmoch. Rovnako aj na trvajúcich vzťahoch. Luxusní realitní makléri musia prostredníctvom propagácie vlastnej značky a predvádzania exkluzívnych služieb pracovať na oboch.
K úspešnému selfmarketingu (marketing pre vlastnú potrebu) môže dopomôcť sledovať víťazstvá tých, ktorí v tom boli úspešní. Traja luxusní makléri, ktorí ovládajú marketingové umenie, zdieľajú najlepšie tipy, ktoré dostali od mentorov a vzorov na svojich vlastných cestách za úspechom.
Ak chcete vstúpiť hlavným vchodom, musíte vykročiť tou správnou nohou
Selfmarketing sa začína oveľa skôr ako sa stanete luxusným maklérom. Gene Northup zo spoločnosti Synergy Sotheby’s International Realty vysvetľuje: „Na luxusný trh nevstupujete sami od seba, musíte byť pozvaní,“ … „Toto pozvanie vyplýva z tvrdej práce, reputácie a vedomostí. Aby ste boli pozvaní, musíte mať správny pohľad na svoj marketing, vhodne sa obliecť, správne odpovedať na telefonát. Musíte sa prezentovať ako niekto, komu môžete zveriť majetok v hodnote miliónov dolárov.“
Preto záleží na tom, čo viete a koho poznáte. Moira E. Holley, spoluzakladateľka a senior globálny poradca v oblasti nehnuteľností spoločnosti Synergy Sotheby’s International Realty poznamenala: „Najlepšia rada, ktorú som dostala pri selfmarketingu ako luxusný maklér, bolo zosúladiť sa s rovnako zmýšľajúcimi maklérmi, ktorí sa špecializujú na najvyššiu ligu,“ … „Rozvíjať úzke priateľstvá a budovať tieto vzťahy s najlepšími maklérmi na iných trhoch je na nezaplatenie.“
Aj keď je dôležité zapôsobiť na potenciálnych klientov, prezentujete sa aj svojim kolegom. Vybudovanie silnej obchodnej siete umožnilo Holley lepšie predávať svoje vlastné služby, pretože dokázala obchodovať s najlepšími postupmi a poznatkami o trhu s kruhom dôveryhodných kolegov.
Inšpirujte kreatívnym marketingom
Ako odborník na luxusné nehnuteľnosti je v prvom rade dôležité, aby klienti videli, že viete hľadať a predávať výnimočné nehnuteľnosti. Shari Sagan McGuirk, partner spoločnosti Sagan Harborside Sotheby’s International Realty uviedol: „Inscenácia je neoddeliteľnou súčasťou procesu a na to sa veľmi spolieham.“
Aj keď môžete prezentovať svoju kreativitu prostredníctvom propagačných materiálov a online médií, poukazuje na to, že môžete prezentovať seba a svoju originalitu aj osobne. McGuirk ďalej uviedol: „Vždy hľadám spôsoby, ako vylepšiť prehliadky domov. Tento rok na jeseň začínam vytvárať prehliadky domov z mojich zoznamov luxusných nehnuteľností s partnermi, ktorí oslovujú toho istého kupujúceho. Pozvanie umeleckej galérie na predstavenie niektorých ich diel, ako aj špičkových šperkárov, môže pomôcť prilákať potenciálnych kupcov, alebo prinajmenšom vzbudiť nadšenie z tejto nehnuteľnosti.“
Vybudujte si online prítomnosť pre seba a svoje nehnuteľnosti
Napriek tomu bude online marketing hrať dôležitú úlohu vo vašej stratégii. Holley poradila: „Nech to má iskru: aktualizujte svoju fotografiu, zdieľajte profesionálnu videoprehliadku jednej z vašich najlepších nehnuteľností,“ … „Videoprehliadky zdieľané na sociálnych médiách sú najrelevantnejším spôsobom, ako sa vyjadriť k novej nehnuteľnosti, špeciálnej funkcii, skvelému výhľadu atď.“
Súvisiace:
5 luxusných realitných maklérov, ktorí hviezdia na Instagrame
Realitní agenti prezradili, ako vyzerá spolupráca s milionármi a miliardármi
To zasahuje dva kľúčové body: chcete si vytvoriť svoju vlastnú osobnú značku – dokonalú fotografiu, presvedčivú biografiu – a spojiť sa s profesionálnou sieťou. Holley ďalej navrhuje: „Komunikujte so svojimi priateľmi, minulými klientmi a ich priateľmi prostredníctvom sociálnych médií.“
Sagan McGuirk s tým súhlasí, aj keď sa stará o to, aby sa jej online kanály zameriavali na viac ako len na trh. McGuirk uviedla: „Sociálne médiá sú zaplavené predstavami o domoch a infografikami o nehnuteľnostiach,“ … „Na to, aby som sa odlíšila, pracovala som na tom, aby som sa predstavila ako niekto, kto sa spája s ľuďmi s podobnými záujmami. Chcem, aby moja online prítomnosť zodpovedala mojej osobnosti a snažím sa spojiť lásku k fitness, kultúre a komunite so svojou profesiou.“
Vybudujte svoju vlastnú značku nad luxusné nehnuteľnosti
Toto krásne nadväzuje na najpamätnejšiu lekciu Northupa – naučte sa životný štýl. Podľa neho: „Najlepšia rada, akú som kedy dostal, prišla od mentora: „Gene, musíš sa stať študentom luxusu: naučiť sa viac ako len o autách, domoch a víne. Spoznaj ich svet, veľmi sa líši od väčšiny z nás. Bolo to na nezaplatenie a ja som sa stal informačným centrom pre svojich klientov ohľadom všetkých luxusných vecí.“
Orientovaním sa v priestore a účinným propagovaním týchto vedomostí pre klientov, Northup dokázal neustále poskytovať špičkové služby – či už v hľadaní súkromnej asfaltovej cesty v Cancúne pre obchodné lietadlo klienta alebo v spájaní rodiny iného klienta s bezpečnostným poradcom počas cestovania v zahraničí. V týchto prípadoch Northup už nie je realitným agentom v Las Vegas, je expertom na luxusný životný štýl, ktorý môže poskytovať vynikajúce služby kdekoľvek na svete.
Sagan McGuirk poznamenala: „Vždy som tvrdo pracovala na tom, aby som sa prezentovala ako dôveryhodná poradkyňa,“ … „Chcem byť prvou osobou, na ktorú moji súčasní a potenciálni klienti myslia, ohľadne všetkého, čo sa týka ich domova alebo životného štýlu. Verím, že váš najlepší život začína v domove a v prostredí, ktoré vás inšpiruje, a preto sa snažím tento pocit inšpirácie vytvoriť aj u ľudí okolo seba.“
Selfmarketing si vyžaduje starostlivosť, rozhodnosť a pozornosť s dôrazom na detail. Ale ak to urobíte správne, stanete sa lídrom v oblasti luxusných nehnuteľností so znalosťami, ktoré budú spĺňať potreby vašich klientov v čase núdze, a schopnosťami, ktoré prekračujú všetky očakávania.
Zdroj: InMan