Začiatkom februára sa na sociálnej sieti Instagram začali šíriť hneď dve netradičné kampane svetových módnych značiek. Jedná sa o ikony módneho sveta ako Yeezy a Balenciaga. Propagačné snímky značky Yeezy pripomínajú fotografie lovcov celebrít, na ktorých vystupujú „klony“ populárnej americkej televíznej osobnosti a modelky Kim Kardashian West.
Značka takýmto spôsobom propaguje módnu kolekciu svojej už v poradí šiestej sezóny. Rovnakým smerom sa uberá aj kampaň značky Balenciaga na kolekciu Jar 2018. Na týchto fotografiách môžeme vidieť prominentné modelky, akou je napríklad Stella Tennant, pri stvárňovaní pózy „žiadne kamery, prosím“. V každej zachytenej situácii vystupujú tieto modelky z obrovských čiernych automobilov a tvár si zakrývajú kabelkami s jasne viditeľným logom značky Balenciaga.
Súvisiace: Gucci predstaví svoju kolekciu Cruise 2019 vo francúzskom meste Arles
Takéto pózy sú obľúbenou súčasťou verejného prejavu mnohých svetových celebrít, medzi ktoré sa radia napríklad Kendall Jenner, Bella Hadid a aj samotná Kardashian West. Je zaujímavé, že fotografie v rámci kampane skutočne zhotovili francúzski paparazzi a zásluhy si pripísala francúzska agentúra Best Image. Kampaň značky Yeezy bola zase uverejnená prostredníctvom americkej agentúry Splash News. Čerešničkou na torte sú cenzurované tváre okoloidúcich chodcov.
Kolekcia dámskej módy Jar/Leto 2018 značky Balenciaga. Kolekciu je možné predobjednať si online a do predajní sa dostane 28. februára.
Nie je to po prvýkrát, čo módne značky zrealizovali takýto koncept kampane. Rovnaký uhol pohľadu niekoľkokrát aplikoval aj známy americký fotograf Steven Meisel. V roku 2005 uverejnil fotografie s podobnou tematikou v talianskom vydaní magazínu Vogue. Snímky doplnil sloganom: „Aj celebrity sú len ľudia.“ V septembri roku 1999 sa na rovnaký štýl zameral aj fotograf Tim Walker. V talianskej verzii magazínu Vogue uverejnil sériu fotografií, na ktorých si modelky rovnakým spôsobom zakrývajú tvár svojimi luxusnými kabelkami.
Súvisice: Značka Dolce & Gabbana propagovala svoju kolekciu Jar 2018 v Benátkach
Na čele módneho domu Balenciaga stojí v súčasnosti návrhár Demna Gvasalia. Táto značka zvolila inovatívny prístup k propagácii nových modelov oblečenia už aj v minulosti. Fotografie umelca Robbieho Augspurgera, ktorý sa špecializuje na portréty, zachytávajú pánske modely kolekcie Jar 2018 priamo v priestoroch nákupného centra. Značka Balenciaga však zašla ešte o krok ďalej a na snímkach aktuálnej kampane vystupuje aj populárny a atraktívny osobný strážca, ktorý má na starosti bezpečnosť modelky Belly Hadid.
Kolekcia dámskej módy Jar/Leto 2018 značky Balenciaga. Kabelku modelu „Ville“ je možné predobjednať si online a do predajní sa dostane 28. februára.
Zdroj: Dazed, Hypebeast