Najväčšia plachetnica na svete je zároveň luxusným domom na vode

Táto 86-metrová plachetnica s názvom Aquijo môže byť najväčšou plachetnicou svojho druhu na svete, no nebol to pôvodný zámer jej objednávateľa. Jej majiteľ chcel rýchle plavidlo schopné plavby aj na koniec sveta, no so zachovaním veľkosti vnútorných priestorov do takej miery, aby sa cestovatelia cítili ako doma.

Plachetnica Aquijo je loďou určenou na únik. Jej kapitán, Gerhard Veldsman, prezrádza: “Jej majiteľ s ňou chcel spoznávať svet. Už máme za sebou jednu plavbu okolo sveta a po 5-tich rokoch sme sa začiatkom roku 2020 vrátili do Holandska. Potom ako prišiel Covid, všetko sa zmenilo.”

Mali totiž v pláne iba rýchle doplnenie zásob v Holandsku a následný posun smerom k Severozápadnému priechodu až do Tichého oceánu, kde by začali svoju druhú plavbu okolo sveta. Táto cesta však musela byť odložená do doby, kým sa nezmiernia pravidlá cestovania, alebo dovtedy, kým nebude v zraniteľných krajinách pandémia viac pod kontrolou. Kapitán dodáva: “Pochybujem o tom, že vakcína bude na malých ostrovoch taká dostupná ako inde. Takže len sedíme a čakáme.”

Majiteľ chcel na svojej plachetnici rovnaké množstvo vnútorného priestoru, aké majú motorové jachty podobnej veľkosti.

Táto neobvyklá plachetnica Aquijo bola vyrobená v roku 2016 dvoma staviteľskými firmami, Oceanco a Vitters. Jej majiteľ je skúsený námorník, ktorý si predtým, ako sa pustil do návrhu a výroby vlastného plavidla, najskôr prenajal každú veľkú ikonickú plachetnicu od 88-metrovej plachetnice Maltese Falcon a Enigmy (v tom čase s menom Phocea) až po Mirabellu V..

Ako vraví Veldsman, “jeho zámerom bolo vybrať to najlepšie z každej z týchto jácht a tak zostrojiť Aquijo. To znamenalo vyrovnať sa jachte Maltese Falcon vo veľkosti, no so zakomponovaním veľkého baru s výčapom v zadnej časti paluby.” Niet pochýb o tom, že Aquijo je výkonná plachetnica. Má predsa plachty s veľkosťou takmer 6000 m². V plnej prevádzke dosiahne rýchlosť 20 uzlov, čo je na 1600 tonovú jachtu pozoruhodný výkon. “Keď máte loď s veľkosťou a váhou, akú má Aquijo a plavíte sa rýchlo po mori, potrebujete tím, ktorý rozumie nielen princípom plachtenia, ale aj tomu, čo sa deje pod palubou v rámci hydrauliky.”

Interiér plachetnice Aquijo.

Plavidlo Aquijo má úctyhodné množstvo komplexnej hydraulickej sily. Bohatá skúsenosť so stavbou veľkých plachetníc spoločnosti Vitters bola hlavným dôvodom, prečo si majiteľ vybral túto lodenicu v holandskom meste Zwartsluis. No táto 86-metrová loď bola napokon pre lodenice príliš veľká na to, aby sa dala postaviť v ich priestoroch, a tak bola k spolupráci oslovená spoločnosť Oceanco, ktorá vybudovala trup a konštrukciu lode.

Za vonkajší dizajn je zodpovedný dizajnér Bill Tripp, moderný interiér je výsledkom práce štúdia Dölker+Voges Design. Dizajnéri spoločne s majiteľom vytvorili plachetnicu, ktorej veľkosť vnútorného priestoru je porovnateľná k tomu na superjachte. To podľa Veldsmana ovplyvnilo aj konečnú veľkosť lode: “Vyváženie schopností ľahkej a výkonnej plachetnice s celým priestorom a luxusom motorovej jachty je dôvodom, prečo má Aquijo takú veľkosť. Ak sme to chceli dosiahnuť, museli sme ju zväčšiť.”

Plachetnica Aquijo spojila výkonný trup s veľkou hmotnosťou svojho kýlu, ktorý je najväčší svojho druhu. So spusteným kýlom má ponor pôsobivých 12 metrov. “Raz sme sa plavili sicílskym pobrežím pri rýchlosti vetra 74 km/h a všetky motorové jachty otáčalo. No my sme boli schopní cez tento vietor preplávať.”

Majiteľ sa pri návrhu plachetnice Aquijo inšpiroval niekoľkými superjachtami a doplnil svoj návrh o prvky ako bar alebo jedálenský stôl al-fresco.

Medzi pozoruhodné dizajnové prvky patrí neónové čelo postele, rozsiahly priestor na palube a terasa súkromného majiteľa, na ktorú sa z postele dostanete dvoma krokmi. Obľúbeným miestom majiteľa na palube je plážový klub s Jacuzzi.

Výhľad zo spálne tejto luxusnej plachetnice.

Táto 60-metrov vysoká loď je však príliš vysoká na to, aby sa mohla plaviť kanálmi, čo znamená, že na to, aby sa dostala na rôzne kontinenty, musí prechádzať polárnymi oblasťami. Na svoje si tak príde v odľahlých vodách, ako sú tie pri pobreží Patagónie, kde rýchlosť vetra môže dosiahnuť viac ako 130 km/h.

Toto leto sa bude plaviť Stredomorím, s potvrdeným prechodom cez Turecko, a na zimu smeruje do Karibiku.

Zdroj: YachtsInternational

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.