Niektorí užívatelia Instagramu klamú svojích sledovateľov chválením sa bohatstvom, ktoré nemajú

Reportérka New York Times – Taylor Lorenz uvádza, že Instagramový účet @BallerBusters odhaľuje samozvaných podnikateľov, ktorí sa prezentujú majetkom, ktorý nevlastnia, za účelom predaja rôzneho druhu služieb svojím mladým sledovateľom.
Instagram sa stal platformou, kde sa bohatá generácia Milénia môže popýšiť svojím blahobytom a uplatniť svoj vplyv. Na druhej strane však otvoril dvere pre falošných influencerov, prezentujúcich sa bohatstvom, ktoré nemajú.
Ako prezradil expert reportérke Amande Perelli, falošných influencerov môže pribúdať, ak Instagram umožní funkciu skryté „lajky“, ktorú momentálne testuje.
Užívatelia Instagramu, ktorí sa chvália obrázkami falošného a prehnaného bohatstva, si našli seberovných.
Ako pre New York Times uvádza Taylor Lorenz, instagramový účet @BallerBusters už od februára odhaľuje tieto podvody, ktoré nazýva #FlexOffenders – samozvaní podnikatelia, ktorí sa prezentujú falošným, prepychovým životným štýlom za účelom predaja poradenských služieb alebo online vzdelávania svojím mladým sledovateľom.
Podobné: Budúcnosť módy budú určovať influenceri
Lorenz ďalej píše, že tieto služby môžu stáť tisícky dolárov, no dúfajúci podnikatelia „skončia tak, že zaplatia za zlú radu“, pričom niektorí podvodníci si dokonca najímajú subdodávateľov, aby vyučovali v ich vlastných triedach.
Lorenz ich nazýva „nové plemeno podvodníkov“ – zvyčajne mužov, ktorých instagramové profily obsahujú fotku tváre, veľa ( a pravdepodobne kúpených ) sledovateľov a posty o autách, peniazoch a lietadlách.
Lorenz taktiež uvádza, že Instagramový účet @BallerBusters odhaľuje týchto podvodníkov po dôkladnom preskúmaní zákonných podaní a fotiek správ od tých, ktorí tvrdia, že boli takto podvedení. Administrátorka tohto účtu uviedla, že nie sú bulvár ani stránka s recenziami. „ My skutočne robíme investigatívnu žurnalistiku“.

Instagram je celý o vystatovaní sa a ovplyvňovaní
Larissa Faw pre časopis Forbes uvádza, že generácia Milénia dáva peniazom nový vzhľad.
Andrew Moultrie z Extreme International, športovej značky, ktorú obľubujú bohatí fanúšikovia športového životného štýlu z generácie Milénia dodáva, že táto generácia „dovolenkuje so svojimi priateľmi na Ibize, alebo letí na víkend do New York City“, pretože “ vidí bohatstvo v rozprávaní o svojich zážitkoch a nie v kupovaní drahých vecí”.
A týmito zážitkami sa potom radi pochvália na sociálnych sieťach. Flaw píše, že “ to, čo generácia Milénia uprednostňuje, je úžasná skupinová fotka, ktorá môže byť zavesená na ich facebookovej stránke“.
Stačí navštíviť stránku „Rich Kids of the Internet“ (RKOI) a hneď zistíte, ako veľmi sa Instagram stal priestorom na vychvaľovanie sa pred ostatnými. Ich stránky sú plné obrázkov luxusných automobilov, výletov jachtou či luxusných dovoleniek na pláži – no kto vie, ktoré z týchto detí je skutočne bohaté?
Na Instagrame môže pribudnúť viac falošných influencerov
Marc Bain pre internetovú stránku Quartz poznamenal, že bohatá generácia Milénia pôsobí na sociálnych sieťach nielen preto, aby sa chválila svojím bohatstvom, ale aj preto, aby posilnila svoj vplyv v módnych trendoch. Dosah influencerov rastie a presúva svoju silu do sveta luxusu.
Nástup Instagramu ako prostriedku na prezentovanie bohatstva a rozšírenie vplyvu vytvoril dokonalý koktail, v ktorom môžu podvodníci prosperovať.
Súvisiace: Celebrity kupujú luxusné automobily pomocou novej taktiky
Joe Gagliese, výkonný riaditeľ marketingovej spoločnosti Viral Nation uviedol, že počet falošných influencerov by mohol vzrásť, keďže Instagram zvažuje skrývať „lajky“ k postom v USA. Perelli dodáva, že len nedávno začal Instagram s testovaním tejto funkcie u amerických používateľov, čo môže spôsobiť, že obchodné značky budú hľadať iný spôsob, ako merať návštevnosť a obľúbenosť.
No nie je to to, čoho sa Gagliese obáva: „Kúpiť si sledovateľov je jednoduché, no získať lajky je ťažké. Podľa môjho názoru táto funkcia dáva priestor pre nárast podvodníkov, keďže ľudia nemusia kontrolovať, či sa počet lajkov zhoduje s ich počtom sledovateľov, čo je jeden z najjednoduchších spôsobov ako odhaliť podvod.“
Gagliese dodáva, že ak sa táto funkcia zavedie, @BallerBusters bude mať oveľa viac práce s odhaľovaním pribúdajúcich podvodníkov.
Zdroj: Fortune, BI