
Koncom októbra Nicolas Ghesquière zverejnil na Instagrame obrázok Qiyany, online postavy z obľúbenej hry League of Legends, v limitovanej edícii značky Louis Vuitton s názvom „prestížna pleť“. Aj keď ide o svetovo populárnu a obľúbenú online hru, kreatívny riaditeľ ženských kolekcii nepatrí k ôsmim miliónom fanúšikov, ktorí túto hru hrajú každý deň (hra bola uvedená na trh ešte v roku 2009 a odvtedy sa stala najpopulárnejším e-športom), a ani k približne 100 miliónom nadšencov, ktorí tento šampionát sledovali pred dvomi rokmi. Aj keď hra zobrazuje nereálny svet, práve vďaka sci-fi a cestovaniu v čase si získala svojich fanúšikov a našla si svoje miesto v rebríčku obľúbenosti.
Nicolas Ghesquière poznamenal: ”Je fascinujúce, že tam, kde začína fantázia, končí realita,” … ”A zvlášť to, ako postava, ktorá vystupuje iba v hre, dokáže ovplyvňovať realitu a ako sa jej ľudia chcú podobať.” Dizajnér Ghesquière situáciu trochu odľahčil a navrhol virtuálne outfity pre online hviezdu Qiyanu a jej kolegyňu z League of Legends, Sennu. Aby dal určitý druh podoby svojim návrhom, skombinoval dve logá, LV a LoL a vyrobil tzv. kapsulovú kolekciu, ktorá pozostáva z kožených materiálov s tzv. ”street-smart“ vzhľadom, ktorá je dopĺňaná športovými okuliarmi v kombinácii s oblečením z hry, nadčasový pulóver neutrálnej farby a v chrómovanej koži. Táto módna novinka sa dostane do obchodov už čoskoro.

Aj keď sa možno zdá, že ide o niečo celkom nové, nie je to tak. Dizajnér Ghesquière nekombinuje svet módy a online svet po prvý krát. Ešte v roku 2016 získal virtuálnu postavu Lightning zo série Final Fantasy do reklamy pre spoločnosť Louis Vuitton, no partnerstvo s League of Legends naberá úplne iný rozmer. Qiyana a Senna sú členkami virtuálnej hip-hopovej skupiny s názvom True Damage, v ktorej vystupujú ako vokalistky napodobňujúce skutočných spevákov a hudobníkov. V novembri tohto roku vo finále svetového šampionátu LoL skupina vydala videoklip piesne ”Giants” (Qiyana má vo videu na sebe oblečenú kolekciu Louis Vuitton, ktorú navrhol sám Ghesquière). Keď sa v roku 2018 virtuálna K-popová skupina K/DA v League of Legends preslávila, tak True Damage by sa mala pravdepodobne dostať aj do hudobného rebríčka. Ak e-športy v podobe online hier produkujú hity v reálnom svete, prečo nie vypredané kolekcie značky Louis Vuitton, Speedys, či Neverfulls?
Súvisiace:
Louis Vuitton bude pomocou blockchainu odhaľovať falzifikáty
Svetoznáma modelka Adriana Lima predstavuje novú kapsulovú kolekciu v spolupráci so značkou Puma
Ghesquière ďalej poznamenal: ”To, čo je na tomto projekte najvzrušujúcejšie, je to, aký je živý,” … ”Hra pohlcuje milióny hráčov a tí, ktorí sa dostanú do vyššieho levelu, pokochajú sa aj novým ”Vuiton” vzhľadom Qiyany a Senny. Veď len to, ako decká zbožňujú Snapchat kvôli tým filtrom, ktoré tam môžu používať.” …”A už to nie je iba virtuálny svet, ale realita. Môcť sa obliecť do virtuálnej módy tak, ako chcete, je už reálne.” Ghesquièreho ohromil štýl, akým vývojári hry League of Legends osviežili jeho návrhy. Na to povedal: ”Cítite látku: jej pohyby, jej váhu. Je to neuveriteľné.”
Stane sa v blízkej dobe Louis Vuitton obľúbenou značkou pre milovníkov avatarov? Pravdepodobne áno. Vezmime si do úvahy len nedávno predstavenú obliekaciu hru Drest, v ktorej používatelia platia za virtuálny značkový tovar.
Momentálne sa však Ghesquière zamýšľa nad tým, ako by sa mohla táto spolupráca s League of Legends rozšíriť aj v jeho ateliéri. K tomu sa vyjadril: ”V budúcnosti by sme mohli realizovať aj virtuálne návrhy a sledovať aký dopad by mali na verejnosť a následne ich pretvoriť aj do reálneho sveta,” … ”Je neskutočné, ako je virtuálny svet otvorený kreativite.”
Zdroj: Hypebeast, W Magazine