Nová pánska značka z Paríža – Casablanca, ponúka elegantný štýl

Après-sport je neobvyklým konceptom, ktorý oživuje Casablancu – parížsku značku mužského oblečenia, ktorá prišla na trh koncom októbra. Nápad prichádza od Charafa Tajera, 33-ročného francúzskeho Maročana, ktorý študoval architektúru, bol spájaný s francúzskou značkou Pigalle ešte skôr, ako bola predstavená (a podľa jeho vlastných slov ostal v dobrom vzťahu so Stephanom Ashpoolom) a sedem rokov prevádzkoval Le Pompon, ktorý je stredom diania v Paríži.

Súvisiace: Pánskej móde začína vládnuť štýl softboy

V tomto klube hral napríklad Virgil Abloh prvý krát ako DJ. Dizajnér povedal: „Le Pompon bol pre nás istým spôsobom vysneným miestom. Hľadali sme miesto, kde sa zabavíme, ale nikdy sme nenašli také, ktoré by spĺňalo naše predstavy, tak sme si ho museli vytvoriť.“ Rovnakú teóriu aplikoval pri vytváraní vlastnej línie oblečenia, ako ju sám popísal: „Francúzske oblečenie so suvenírom z Maroka“.

Spomienky sú dôležitým aspektom Tajerovho konceptu, jeho cieľom je pretaviť myšlienky a pocity do reálneho sveta, premeniť abstraktné na materiálne. Do tejto značky vložil 20 rokov sledovania a učenia sa, zábavy a cestovania, a má byť reflexiou a zároveň okrasou týchto zážitkov. Názov značky Casablanca má osobný charakter – je to mesto, kde sa stretli a pracovali spolu jeho rodičia a kde trávil letné prázdniny v detstve. Ale hlavnou myšlienkou nebolo fixovať sa na konkrétne mesto. Tajer počas telefonického rozhovoru z Paríža povedal: „Casablanca pre mňa znie ako slovo, ktoré pripomína dovolenku.“ Hodvábne tričká a pastelové farby, ktoré sú dominantou kolekcie, prinášajú práve pocit úniku z reality.

Do Tajerovho dovolenkového konceptu je zabudované cestovanie a život v hoteloch. Ak by dizajnér mal nejakú múzu, určite by ňou bol správny postarší džentlmen v župane alebo ľanovom obleku v hotelových kúpeľoch. Toto je teda ten après-sport štýl, ktorý Tajer definuje ako „veľmi pohodlné ocenenie po veľmi veľkej snahe“. Napriek tomu, že sa prvýkrát predstaví na podujatí s názvom Casablanca Tennis Club, neprijíma názor, že by bola jeho značka športovou alebo pouličnou módou. Pokojne vyhlásil: „Myslím si, že pouličná móda je o čase, v ktorom sme teraz… myslím si, že celé je to veľké škatuľkovanie, v ktorom žijeme, ale povedal by som, že Casablanca je proste značka mužského oblečenia.“

Kolekcia, ktorá bola vyrobená vo Francúzsku a v Maroku a bude predstavená postupne v sériách, sa skladá z tričiek (od $60), oblekov (od 890$) a hodvábnych košieľ (okolo 625$). Niektoré majú potlač z overených vodových farieb a už vyvolali medzi ľuďmi pozitívne reakcie, dokonca aj z radov ženských zákazníkov. Medzi obchody, ktoré budú značku predávať, patria Browns a United Arrows.

Tajer očakáva, že klasikou tejto značky sa stane tepláková súprava vyrobená z vysoko kvalitnej bavlny. Tento kúsok je myslený ako uniforma, ktorá symbolizuje, ako hovorí autor – „ako byť elegantným v jednoduchom oblečení. Ja si koniec koncov aj tak myslím, že krása je dôležitá.“

Súvisiace: 13 talianskych obchodov a značiek, ktoré by mal poznať každý gentleman

Rovnako dôležitý je aj luxus, ale nie ten starodávny. Dizajnér vyhlásil: „Verím, že luxus dnes už nezávisí iba od peňazí. Povedal by som, že luxus je dnes skôr definovaný postojom a kultúrou a nejaké vedomosti a schopnosti prinesú viac luxusu ako nejaká drahá vec.“ Dnešné smerovanie módy prirovnáva k časom spred 30 rokov, keď odvetvím otriasali mená ako Kenzo, Comme des Garçons a Vivienne Westwood. Tajer poznamenal: “ Bola to kultúrna vlna, ktorá v tom čase zmenila pojem luxus a dúfam, že ja budem jedným z tých, ktorí zmenia luxusné značky súčasnosti.“

Zdroj: Essential Homme Magazine, Vogue

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.