Nemecká spoločnosť Montblanc sa preslávila ako výrobca značkových písacích potrieb. Pred dvoma desaťročiami však vstúpila na trh s luxusnými hodinkami a v súčasnosti plánuje rozšíriť svoju ponuku o športové modely, ktoré sa budú blížiť cenovej kategórii charakteristickej pre ikonické značky ako Rolex a Breitling.
Značka Montblanc, ktorú vlastní ženevská spoločnosť Richemont, uvádza na trh kolekciu športových hodiniek s názvom Timewalker. Témou kolekcie je horská turistika a horolezectvo. Značka vstúpila do tohto sektoru už minulý rok, keď predstavila sériu športových modelov s tematikou automobilového pretekania.
Súvisiace: 7 luxusných značiek, ktoré Vám vyrobia hodinky na mieru
Davide Cerrato, výkonný riaditeľ hodinárskeho oddelenia značky, potvrdil, že Montblanc už v súčasnosti dosahuje úctyhodné úspechy v rámci cenovej kategórie 2 000 až 4 000 eur. Značka sa však zároveň plánuje presadiť aj na trhu s modelmi v cene 4 000 až 6 000 eur.

Cerrato ďalej vysvetlil, že konkurenčný boj v tomto cenovom segmente sa výrazne stupňuje. Mnohí výrobcovia hodiniek sa totiž snažia získavať nových zákazníkov zvyšovaním hodnoty svojich výrobkov. Dopyt po extrémne luxusných hodinkách sa prepadol v rámci posledných piatich rokov, keďže čínska vláda ostro zakročila proti korupcii a pašeráctvu. Táto krajina bola dovtedy najväčším trhom pre švajčiarske luxusné hodinky, čo sa však veľmi rýchlo zmenilo. Cerrato poznamenal, že viaceré značky boli nútené znížiť svoje ceny až o 30%. To znamená, že v súčasnosti má omnoho viac výrobcov možnosť presadiť sa v základných kategóriách prestížnych hodiniek. Cerrato varoval: „Musíme sa pripraviť na preteky v poskytovaní najhodnotnejšieho produktu.“
Značka Montblanc si však kladie ešte ambicióznejšie ciele a zaútočila na trh s hodinkami o hodnote 20 000 a viac eur. V tejto kategórii predstavila hodinky, ktoré pochádzajú zo švajčiarskej hodinárskej továrne Minerva v meste Villeret. Jedná sa o 160 rokov starého výrobcu hodiniek, ktorého spoločnosť Richemont odkúpila v roku 2006. Medzi tieto kúsky patrí napríklad jednotlačidlový chronograf v cene 25 000 až 30 000 eur. Aj to je však iba zlomok ceny niektorých prestížnych modelov značiek Patek Philippe a Lange & Soehne, ktorá tiež patrí pod spoločnosť Richemont.
Súvisiace: Najlepšie nové hodinky aktuálneho roka
Cerrato vyhlásil, že najväčšia konkurencia vládne práve v cenovom rozpätí medzi 6 000 a 20 000 eur. Na túto oblasť sa totiž zameriava najviac švajčiarskych hodinárskych spoločností. Napriek tomu však dodáva, že Montblanc môže získať značnú výhodu aj na americkom kontinente, vďaka zameraniu sa na športové modely hodiniek. Až 80% miestneho trhu je sústredeného v tomto sektore.
Od 15. do 19. januára sa v Ženeve konala každoročná prominentná hodinárska výstava Salon International de la Haute Horlogerie. Aj Montblanc je jednou zo značiek, ktoré na podujatí prezentovali svoje produkty.
Zdroj: Chrono, Montblanc