Tí, ktorí veria tomu, že „blesk nikdy neudrie na to isté miesto dvakrát“, budú poriadne prekvapení novým modelom automobilovej značky Lamborghini s názvom Sián Roadster. Pomenovanie tohto najnovšieho modelu zúrivého býka bolo inšpirované bolonským slovom označujúcim blesk, pričom vo svojej podstate ho možno označiť za kabrioletovú verziu pôvodného hybridného modelu Sián kupé. To sa do ringu postavilo ešte minulý september.
Rovnako ako kupé, aj najnovší roadster disponuje výkonom 611 kw. Ide o číslo, vďaka ktorému porážajú spomínané modely všetky ostatné, ktoré značka zatiaľ vyrobila. Jeho spoločným znakom s modelom Aventador SVJ je 585 kw motor V-12, ktorý je spojený so 48-voltovým motorom s prevodovkou s výkonom 25 kW.
Čo sa však v prípade tohto modelu stalo jeho popredným štandardom je jeho superkondenzátor, ktorý je podľa slov samotnej značky zodpovedný za až desaťnásobne väčšie úložisko energie, než aké ponúka štandardná lítiovo-iónová batéria. Práve vďaka tomu tak ponúka rovnaké úložisko energie ako spomínané batérie len pri tretine ich hmotnosti. Zároveň je možné konštatovať, že táto úspora kilogramov sa premietla do elektrickej hnacej sústavy vozidla, ktorá váži okolo 34 kilogramov.

Ako generálny riaditeľ značky, Stefano Domenicali, v oficiálnom vyhlásení uviedol: „Inovatívna hnacia súprava najnovšieho modelu Sián ohlasuje ďalšie smerovanie značky v oblasti výroby športových superautomobilov. Najnovší bezstrešný model navyše potvrdzuje túžbu značky po vytvorení neprekonateľného životného štýlu Lamborghini pritom, ako sa posúva k požadovanej elektrifikácii zajtrajška.“

Tento automobil disponuje maximálnou rýchlosťou o rozsahu viac ako 350 km/h, pričom jeho zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne len za 2,9 sekundy. Za kompletné dobitie zdroja v prípade potreby zníženia rýchlosti pritom zodpovedá regeneračný Lamborghini brzdový systém. Dostupnou sa táto možnosť stáva v momente, keď pravá noha opätovne zamieri na podlahu.
Súvisiace: Lamborghini má za cieľ zvrátiť budúcnosť elektrických superautomobilov
Navyše už pri rýchlosti 130 km/h sa z prevádzky automaticky vyradí elektrický motor, vďaka čomu môže 12-valcový motor pracovať bez obmedzení. Akonáhle je potrebné, aby bola teplota výfukového systému rýchlo znížená, lopatky v zadnej časti automobilu (aktivované patentovaným „chytrým materiálom“) zmenia svoju polohu tak, aby bolo teplo lepšie rozptylované.

Aj napriek tomu, že automobil nedisponuje strechou, do značnej miery sa v otázke estetiky inšpiroval modelom značky s názvom Countach LP400, ktorý bol navrhnutý Marcellom Gandinim. Pozorovať to možno napríklad na jeho veľmi nízkej prednej časti a taktiež aj na takzvanej „periscopio“ línii. Tá sa nachádza na hornej časti vozidla, pričom sa postupne rozširuje smerom dozadu.
Vedúci Lamborghini dizajnu, Mitja Borkert, zakomponoval tento prvok v snahe vzdať hold rovnakej črte vozidla Countach, do ktorého zahrnul aj zvýšené okná umiestnené na streche. Tie majú napomôcť nedostatočnej viditeľnosti vozidla, čo sa ale prípadu najnovšieho automobilu samozrejme netýka.

Daný model bol verejnosti predstavený v modrej farbe s označením Blu Uranus, ktorej zodpovedá aj bielomodrá farebná schéma interiéru. Tá však môže byť zhotovená aj na základe špecifických požiadaviek klienta. Z daného vozidla bude vyrobených iba 19 kusov, pričom každý jeden bol v predpredaji predaný tak rýchlo, ako to avizuje aj jeho meno.
Zdroj: Motor1, Autoweek