Obchodná vojna bude negatívom aj pre trh luxusného priemyslu

V súčasnosti, keď prezident Donald Trump odštartoval novú obchodnú vojnu s najbližšími spojencami Ameriky, spoločnostiam a spotrebiteľom zostala jedna nezodpovedaná otázka: Čo sa stane, keď k tomu naozaj príde?

S&P Global Market Intelligence má niekoľko nápadov, ktoré sa špecificky týkajú Európy. Pri analýze produktov, ktoré sú považované za pravdepodobné ciele európskeho protiútoku, to nevytvára príliš pozitívnu budúcnosť najmä pre tvorcov a spotrebiteľov luxusného tovaru.

Zistenia spoločnosti sa konkrétne týkajú cielov, ktoré sa majú začať uplatňovať od marca 2021, ktoré sú v grafe zobrazené modrými bodkami. Každý bod zobrazuje dolárovú hodnotu exportu USA do Európskej únie pre každý priemysel v období posledného roka.

Ako vidíte, najväčšie odchýlky (a tým aj rizikové oblasti) zahŕňajú oblasti ako šperky, automobilové sklo, špecializované elektrické zariadenia a osobnú starostlivosť.

Určite viete, aký druh tovaru kupujú bohatí ľudia.

Podľa údajov zostavených spoločnosťou Panjiva, ktoré agentúra S&P získala v tomto roku, dovoz šperkov z USA za 12 mesiacov do 31. marca dosiahol úroveň 1,46 miliardy dolárov. Dovoz automobilového skla dosiahol 686 miliónov dolárov, špecializované elektrické zariadenia zaznamenali aktivitu vo výške 506 miliónov dolárov a dovoz v oblasti osobnej starostlivosti dosiahol hodnotu 470 miliónov dolárov.

Súvisiace: Prečo pútajú diamanty a drahokamy pozornosť serióznych investorov?

Tlak v týchto oblastiach pravdepodobne negatívne ovplyvní ziskovosť amerických výrobcov u spomínaných tovarov, pokiaľ nebudú schopní vykompenzovať zrážku z ciel cez vykonané zníženie nákladov. Okrem toho apetít spotrebiteľov tak môže ovplyvniť aj znížený záujem.

Platí to najmä v Európe, ktorá je konečným trhom pre túto oblasť dovážaných tovarov, kde s najväčšou pravdepodobnosťou budú z dôvodu rastu taríf predávať tieto produkty za vyššie ceny. Ak sa tieto predpokladané nárasty cien budú uplatňovať po celom svete, mohlo by to taktiež ublížiť aj americkým zákazníkom.

So všetkými týmito nezrovnalosťami nám napadá ešte jedna otázka: Budú vyššie náklady skutočne odrádzať bohatých od kúpy luxusného tovaru? To však ukáže iba čas.

Zdroj: S&P Global Market Intelligence

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.