
Značka Dalmore produkovala luxusné vyzreté whisky už v prvej polovici devätnásteho storočia, teda v čase, keď ostatné značky ponúkali prinajlepšom päťročné destiláty. Čo sa zmenilo za posledných 30 rokov?
Richard Paterson povedal: „Zdá sa, že výrobcovia sa snažia navzájom predbiehať a každý z nich chce priniesť na trh unikátnu whisky. Veľmi významným je aj rast sekundárneho trhu. Na mysli mám napríklad aukčné domy ako Bonhams, ktoré zaznamenávajú rekordné predaje. Potom tu máme jednoznačný záujem o whisky s dušou, či charakterom. Zaujímavé je tiež sledovať to, akým spôsobom sa vyvinulo balenie liehovín.“
Ako vyzerala produkcia whisky v roku 1988?
RP: „Celý sektor bol v osemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia omnoho menej zameraný na sladovú whisky. V tom čase boli extrémne populárne najmä miešané druhy tohto nápoja. Tie sladové a skutočne luxusné druhy sa dostávali do popredia až od roku 1990.“
Čo spôsobuje takéto zmeny na trhu?
RP: „Spotrebitelia majú viac informácií a vyššie očakávania. Sú jednoducho náročnejší. Hľadajú v živote to najlepšie – či už ide o automobily, hodinky, domy alebo whisky.

Ktorého majstra vo výrobe whisky obdivujete?
RP: „Davida Stewarta a tím ľudí zo značky Balvenie. V portfóliu majú niekoľko úžasných a dobre vyzretých whisky.“
Aké sú Vaše očakávania a predpovede do budúcnosti?
RP: „Myslím si, že odvetvie výroby liehovín bude naďalej narastať, keďže zákazníci sú stále náročnejší. Snažia sa tak dosiahnuť vyššiu úroveň vedomostí a spoločenského postavenia. Jednosladové whisky naberú na popularite po celom svete a najmä v Ázii, kde tieto nápoje môže objaviť ešte nesmierne množstvo nových zákazníkov. Zároveň ma vždy zaujímali inovácie a vylepšenia. Táto oblasť bude v budúcnosti mojou hlavnou prioritou.“
Súvisiace:
Ako investovať do vzácnych druhov whisky?
Macallan 1926 Duo v hodnote $1,2 milióna je najdrahšou whisky v histórii
„Možno sa dočkáme aj unikátnych limitovaných edícií. Možno sa dokonca budú vyrábať a dodávať sudy pre konkrétnych zákazníkov. Do povedomia producentov sa dostávajú aj zaujímavé nápady spojené s vekom a zrelosťou whisky. Výroba nápojov, ktorých chuť by nebola priamo závislá na dobe zrenia, je pre nás veľkou výzvou. Mohla by to pre nás byť príležitosť stať sa umelcami. Vytvárali by sme množstvo rôznych príchutí s použitím najzaujímavejších, najkrajších a najvyberanejších sudov na svete.“
Zdroj: NYTimes