Prečo elektronický predaj nie je vhodný pre luxusné hodinky značky Patek Philippe

Komplikované vreckové hodinky, ktoré značka Patek Philippe vyrobila pre Jamesa Warda Packarda v roku 1927. Hodinky zahŕňajú minútový opakovač, večný kalendár, fázy mesiaca, dátum, východ a západ slnka a hviezdnu mapu na zadnej strane tela hodiniek.

Patek Philippe je jedinečnou švajčiarskou značkou luxusných hodiniek, ktorá vyniká z pestrého zástupu svojich konkurentov hneď niekoľkými vlastnosťami. Na súčasný trh prináša kombináciu svojej bohatej histórie a skutočnosti, že všetky jej hodinky môžeme bezpečne zaradiť do najvyššej kvalitatívnej kategórie hodinárskeho sveta. Dodnes sa preto jedná o spoločnosť, ktorá je obvykle charakteristická – niekedy možno kontroverzne – väčším rešpektom verejnosti ako ktorýkoľvek z jej konkurentov, pričom jej hodinky zároveň patria medzi najdrahšie doplnky tohto druhu na svete.

Patek Philippe je tiež spoločnosťou, ktorá aj v súčasnosti zotrváva výhradne v súkromnom vlastníctve a je spravovaná členmi zakladajúcej rodiny tejto značky. Nie je síce jediným takýmto podnikom – aj poprednú značku Audemars Piguet vlastnia a súkromne spravujú členovia zakladajúcej rodiny, avšak vo svete luxusného hodinárstva je takýto prístup k podnikaniu čoraz vzácnejším javom, keďže od konca 90. rokov spadá väčšina značiek pod medzinárodné luxusné korporácie.

Súvisiace: Hodinky Patek Philippe si obľúbili kľúčové osobnosti americkej histórie

Thierry Stern, aktuálny prezident spoločnosti Patek Philippe, sa s nami podelil o pohľad na minulosť, súčasnosť a budúcnosť prestížnej značky, vysvetlil nám pôvod svojej osobnej a firemnej filozofie, ako aj to, ako vplýva nezadržateľný rozvoj elektronického predaja na tento sektor plný tradičných hodnôt.

hierry Stern, prezident luxusnej hodinárskej značky Patek Philippe.

V súčasnosti sa zdá, že Patek Philippe zastáva v kontexte luxusného hodinárskeho priemyslu jedinečnú pozíciu. Myslíte si, že je to pravda? A ak áno, aký to má dôvod a dôsledky?

„V skutočnosti neviem, či je to pravda. Vždy som tvrdil, že si musíme dávať pozor na vývoj trhu a že nie sme jedinou značkou, ktorá vyrába skvelé hodinky. Snáď najväčšou výhodou, ktorou disponujeme, sú naše bohaté skúsenosti. V priebehu našej kariéry sme sa dopustili mnohých chýb a práve prostredníctvom nich sme sa mnohému priučili. Takže možno práve týmto sa líšime od ostatných hráčov v sektore. Značka Patek Philippe má momentálne výhodu vďaka tomu, že sme sa dokázali poučiť zo svojich prešľapov. Naším primárnym cieľom je neustále zdokonaľovať produkt, ktorý prinášame na trh. Vždy sme sa držali rovnakej stratégie.

Značka so dodnes nachádza v správe jednej rodiny – a to už po celé štyri generácie. To nám naozaj umožňuje dôverovať jednoduchej a priamočiarej stratégii, ktorej cieľom je vytvárať tie najkrajšie a najlepšie hodinky na svete. Súčasťou nášho plánu je rozvíjať spoluprácu s partnermi, ktorých máme po celej planéte. To je niečo, čo z nás robí naozaj výnimočný podnik. Sme teda najlepšími výrobcami hodiniek na svete? To by som netvrdil, pretože viem, že existuje mnoho veľmi talentovaných hodinárov. Ale myslím si, že ako spoločnosť sme jednými z najlepších.

Máme tých správnych ľudí, máme správnych partnerov a pravdepodobne máme aj správnu víziu. To je podľa mňa v súčasnosti najdôležitejšie – čo ste ochotní spraviť s Vašou spoločnosťou. Keď určujeme víziu značky Patek Philippe, musíme byť skutočne ostražití a musíme si dať záležať na tom, aby sme sa jej držali. Ľudia do našej značky vkladajú dôveru a myslím si, že to je kľúčové. Dôvera medzi značkou a spotrebiteľmi. A mne ľudia naozaj môžu veriť. Nemám v pláne nijakým spôsobom ich dobehnúť. Nie som ochotný zmeniť charakter našej značky proti ich vôli. Som však ochotný zdokonaľovať naše produkty, ich dizajn a tiež ľudí, ktorí ma obklopujú.“

V priebehu posledných piatich rokov zaznamenávame, že čoraz viac značiek luxusných hodiniek sa snaží preraziť vo svete elektronického predaja. Myslíte si, že je aj naďalej dôležité, aby sa značka Patek Philippe zameriavala výhradne na ľudský kontakt, na osobnú prezentáciu Vašich hodiniek existujúcim a novým zákazníkom značky?

„Ak máte k hodinkám aspoň taký vášnivý vzťah ako ja, elektronický predaj Vám nebude vyhovovať. Ak ste totiž skutočným milovníkom tohto umenia, je veľmi príjemné porozprávať sa priamo s ľuďmi, ktorí vedia o hodinkách najviac. Je úžasné dopriať si dostatok času, posedieť si pri káve a osobne vyskúšať viacero modelov hodiniek, ktoré by ste si mohli kúpiť. Toto je niečo, čo v elektronickom obchode nikdy nenájdete. Takýto druh obchodu samozrejme využívam pri nakupovaní mlieka, vody a niekedy dokonca oblečenia. Ak si však chcem kúpiť niečo pekné, je mi ľúto, ale nikdy na to nebudem využívať elektronický obchod.

Súvisiace:
Investovanie do klasických hodiniek sa oplatí
Patek Philippe predstavila platinové prevedenie svojich hodiniek modelu 5270

Myslím si, že v prvom rade ide o vášeň. Stále verím, že musíme skutočne spolupracovať s fyzickými predajcami a poskytovať našim zákazníkom možnosť tráviť čas v našich predajniach. Veď to je predsa potešením. Ako by to vyzeralo v opačnom prípade? Predstavte si, že v priebehu niekoľkých rokov by sme všetci jednoducho prestali vychádzať z postele – pracovali by sme z domu, všetko by sme si objednávali na internete a nechávali si to dovážať až do spálne. Už by sme sa vôbec nemuseli pohybovať. Aký by to bol život? Nakupovanie hodiniek predsa musí byť radosťou. Fyzické predajne by mali byť miestom, kam prichádzate vychutnať si krásu a atmosféru. Myslím, že by to skutočne malo byť súčasťou Vášho života. Neničte si ho neprestajným pobytom pred monitorom. Máte nohy, tak ich používajte.“

V online prostredí však máte možnosť efektívne rozširovať svoje cieľové publikum a oslovovať nové skupiny ľudí. Môžete tu komunikovať o rôznych hodnotách, čo môžete v kamennom obchode robiť iba v obmedzenej miere.

„Prirodzene, internet je veľmi užitočným vynálezom. Kedysi sme mali k dispozícii časopisy, v súčasnosti môžete jednoducho navštíviť web. Súhlasím, všetko je to veľmi dôležité. Ale je to len jedna časť z celku. Mám deti a vidím, ako každodenne fungujú. Radi chodia na internet a vzdelávajú sa tam v rôznych smeroch. Zároveň však milujú dobré knihy. Myslím si, že by sme si mali vyberať to najlepšie z oboch svetov.

Preto vždy tvrdím, že máme akúsi tradíciu vývoja. Je pravdou, že neustále by sme sa síce mali vyvíjať, no na druhej strane by sme nemali zachádzať príliš ďaleko. Internet je veľmi dobrým nástrojom na vzdelávanie, ale skrátka, nie je tým správnym spôsobom na predaj hodiniek značky Patek Philippe.“

Hodinky modelu Reference 1563J od značky Patek Philippe, ktoré vlastní Duke Ellington.

Mohli by ste povedať, že sa vo Vašej spoločnosti držíte konkrétnej filozofie, ktorá udržuje značku v jej zaužívanej pozícii?

„Vyrastal som v rodine, ktorá od nepamäti pracovala s hodinkami. Moja filozofia teda súvisí skôr so vzdelaním, ktoré som dostal. A čo je dôležitejšie, vo všetkom som sa stretával s vášňou. Ani v súčasnosti sa preto na značku Patek Philippe nepozerám iba ako na podnikanie. Vnímam ju ako svoju osobnú vášeň.

Kľúčovou vlastnosťou našej značky je totiž krása. Som pevne presvedčený o tom, že ak trhu ponúknete kvalitný produkt, ktorý je zhotovený naozaj krásne, nebudete potrebovať príliš premýšľať o marketingovej stratégii Vašej spoločnosti a jej budúcnosti. Jednoducho robte to, čo považujete za najlepšie pre Vašu značku. Práve to mi opakoval môj starý otec: vychutnávaj si to, čomu sa venuješ; navrhni dizajn, ktorý sa ti bude páčiť; cestuj po svete a načúvaj svojim zákazníkom – to ti pomôže vo výrobe skvelých hodiniek. A to je to, na čo sa sústredím dodnes.“

Zdroj: NYTimes, Bloomberg

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.