Prečo ľudia kupujú luxusný tovar uprostred finančnej krízy a pandémie

Kontaktovali ste v poslednej dobe priateľa alebo blízkeho? Majú sa dobre? Nezabúdajte, že šírenie ochorenia COVID-19 neprinieslo len obavy o zdravie, ale aj finančnú krízu. Počet ľudí postihnutých vírusom je extrémne vysoký, avšak rovnako je to v prípade ľudí postihnutých finančnými problémami. V súčasnej finančnej kríze by sme mohli získať dojem, že nakupovanie stratilo svoj význam, ale zďaleka to tak nie je.

Ľudia sa teraz uchyľujú k nakupovaniu, čím si v podstate vytvárajú lepšiu budúcnosť. Je nádej, že sa naše bežné rutiny vrátia do stavu, v akom vždy boli, tak prečo by sme nemali byť pripravený? Môžeme tomu hovoriť nákupná terapia, ale faktom je, že veľa ľudí holduje zbytočným výdavkom, aj keď prežívajú nesmierne náročné obdobie.

Pamätáte si, keď svet v roku 2009 zasiahla veľká recesia? Vydavateľ časopisu Esquire, Lee Eisenberg na túto tému napísal knihu “Shoptimism: Why the American Consumer Will Keep on Buying No Matter What.” Opisuje tu dva typy kupujúcich: klasický zákazník a romantický zákazník. Autor tvrdí, že v každom z nás existujú oba tieto typy a môžu sa prejaviť dokonca aj v napätej situácii, ako je pandémia. Presne to sa stalo v Číne. Firma Amperity, ktorá analyzuje spotrebiteľské údaje, zistila, že v prvom aprílovom týždni výrazne poklesli výdavky v kategórii: domácnosť, šperky, voľný čas a oblečenie. Bolo by nerozumné tvrdiť, že tržby za tieto položky sú také ako obvykle, ale stále sa jedná o vysoké hodnoty. Na druhej strane, klasický zákazník utráca na potraviny a iné dôležité veci. Takže tieto štatistiky sú nezmenené.

Súvisiace:
Ako sa luxus dostáva k svojím konzumentom počas karantény
Módny a luxusný priemysel čelí poklesu tržieb až o 600 miliárd dolárov

Romantického zákazníka nemôžete zanedbať ani v krízovej situácii, pretože nakupovanie je pre nich spôsobom, ako sa odreagovať. Ak im kúpa kabelky značky Louis Vuitton dáva nádej a šťastie, zadovážia si ju, bez ohľadu na situáciu. Ako inak sa dá vysvetliť nákupné šialenstvo, keď jediná predajňa spoločnosti Hermès v Číne v prvý deň opätovného otvorenia dosiahla rekordný obrat na úrovni 2,7 milióna dolárov?

Marketingová spoločnosť Qubit z USA uviedla, že koncom marca zaznamenala nárast výdavkov na luxusné značky o 2 percentá, a to aj napriek tomu, že bežné obchody s oblečením hlásia pokles o 40 percent. Ľudia preferujú kvalitu pred kvantitou, čo spôsobuje nárast predaja luxusných značiek. Zvyšujúci sa záujem o luxusné značky vo svoj prospech využil aj luxusný obchodný dom Louis Vuitton, ktorý zvýšil ceny všetkých svojich kabeliek o 20 percent. Toto je typ zákazníkov, ktorí pomôžu ekonomike postaviť sa na nohy. Možno sa pýtate, či s touto myšlienkou súhlasíme. V niektorých prípadoch áno, ako klasický zákazník si tiež doprajem jedlo, nápoje a voľnočasové aktivity viac, ako by som mal.

Zdroj: Fortune

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.