Prečo môžu lodné kluby a zdieľanie jácht predstavovať ten najlepší spôsob, ako prežiť karanténu tohto leta?

Ste pripravení nechať sa ohúriť?

Vďaka celoplošne uzavretým školám v súčasnosti mnoho rodičov čelí tomu, že so svojimi ratolesťami budú v domácnosti uzavretí ešte ďalšie tri mesiace. Letné tábory boli totižto zrušené, realizácia komerčných letov skomplikovaná a váš každoročný výlet na pláž alebo do hôr bolo dosť pravdepodobne potrebné presunúť až na budúce leto.

Neustále rastúce množstvo rodín pritom zisťuje, že lode sú tými najlepšími ventilmi v prípade hrozby nakazenia sa ochorením Covid-19, nakoľko súčinne ponúkajú únik k moru, ochrannú a bezpečnú bublinu a vo väčšine prípadov aj improvizovaný pôžitok. Faktom ostáva, že na to, aby ste si užili more, nepotrebujete loď aj skutočne vlastniť. Pravdou je, že aktuálne sa len málo ľudí rozhoduje pre kúpu vlastného plavidla.

Alternatívy tradičného vlastníctva sa stali o niečo populárnejšími len v priebehu niekoľkých posledných rokov, počas ktorých sa rôzne obchodné modely usilovali uspokojiť rôzne časti populácie. Lodné kluby sú pritom najmenej finančne náročnou možnosťou, ako získať prístup k lodi alebo jachte, pričom takýmto spôsobom získate aj mnoho rôznych výhod plynúcich z daného členstva. Navyše je skvelou správou to, že v ponuke klubov je možné nájsť lode každého typu, ku ktorým je možné zarátať lode od malých stredných konzol, prenajímaných na niekoľko hodín v snahe dostať sa na opustenú pláž (s využitím aj malých motorových lodí), až po čiastočné vlastníctvo superjachty určené na niekoľkotýždňové úniky z civilizácie.

Lodné kluby ponúkajú zdravú izoláciu len za zlomok sumy, ktorú by inak klienti boli nútení minúť na kúpu celej lode. Navyše je faktom, že pri prenájme plavidla nie je vašou povinnosťou ho po ukončení výletu vyčistiť a upratať.

Predseda klubu Freedom Boat Club, najväčšieho lodného klubu v USA, John Giglio, uviedol: „V priebehu posledných dvoch rokov sme nadobudli neskutočné množstvo členov. Tomu, že nadchádzajúce leto bude rekordnou sezónou, pritom veríme hneď z viacerých dôvodov, no najmä preto, že ľudia v súčasnosti hľadajú niečo, čo by mohli v obrovskom množstve svojho voľného času robiť“. Podľa jeho slov sa počas vrcholu pandémie (a teda v čase, keď bola väčšina slobodných lokalít uzavretá) zapisovali do klubu najmä domáci vodáci.

Súvisiace: Boli by ste prekvapení, koľko stojí aktuálny prenájom jachty

Je možné tvrdiť, že spoločnosť Freedom vlastní 232 klubov naprieč krajinou a disponuje viac ako 40 000 členmi. Giglio pritom skonštatoval, že objem ich členov medziročne rastie až o 10%. Veľkosti ponúkaných lodí sa pritom líšia od takmer päť metrov dlhých plavidiel pre dvojicu až po deväť metrov dlhé krížniky schopné prepraviť až 12 pasažierov.

Niekoľko mesiacov po uplatnení reštrikcií súvisiacich s ochorením Covid-19 sa tak Giglio domnieva, že väčšina lokálnych klubov otvorí svoje brány už začiatkom júna. Ako uviedol: „Na niektorých trhoch limitujeme množstvo lodných výletov povolených v rámci jedného dňa, a to nezávisle od toho, či sa jedná o ranné alebo popoludňajšie prenájmy. V júli sa však náš režím vráti do pôvodných koľají.“

Jachtársky klub Barton & Gray.

Zatiaľ, čo lode predstavujú jeden z najlepších spôsobov ako sa izolovať, nikto nepredstiera, že nebezpečenstvo pandémie neexistuje. Lodné kluby preto minimalizujú akékoľvek vystavenie svojich klientov nebezpečenstvu so svojimi novými čistiacimi a hygienickymi protokolmi a núteným spoločenským dištancom. Práve to je sčasti aj dôvodom toho, prečo je čas prenájmu taktiež limitovaný. Potvrdzujúc dané tvrdenie Giglio dodal, že spoločnosť z daných dôvodov využíva výhradne také produkty, ktoré boli schválené Americkým centrom pre prevenciu a ochranu chorôb (CDC). Rovnako pritom najíma väčší počet zamestnancov na čistenie lodí.

Podľa jeho slov je nevyhnutné, aby pracovníci poctivo nosili rúška. Preto odporúčajú ich nosenie aj svojim klientom, a to minimálne v prístave. Giglio pritom dodal: „Jedným z nedostatkov súčasnej situácie je to, že v rámci našej firmy prevláda tendencia pomôcť našim klientom s prekladaním batožiny a s jej naložením na palubu. Dnes je však menej kontaktný prístup nevyhnutnosťou.“

Jachtársky klub Barton & Gray Mariners Club, so svojou flotilou 45 jácht výrobcu Hinckley Yachts (od štátu Maine, cez ostrov Key Largo až po Floridu) rovnako eviduje nárast počtu svojich členov.

Luxusné členstvo v klube Barton & Gray ponúka svojim klientom na výber z flotily jácht od výrobcu Hinckleys Yachts, taktiež kapitána a schopnosť doplaviť sa na opustené pláže.

Ako Will Lockman, viceprezident pre operácie, uviedol: „Sme radi za to, že sme súkromným klubom, nakoľko v takomto prípade si vypožičaním našej lode doprajete nádhernú dovolenku v maximálnom súkromí na odľahlom mieste. Hlavnou myšlienkou našich ponúkaných plavieb je to, že nejde len o obyčajnú prepravu, ale taktiež aj o luxusný zážitok.“

Miesto pobrežnej plavby sú lode od výrobcu Hinckleys (na ktorých pôsobia výhradne profesionálni kapitáni) navrhnuté skôr tak, aby zvládli deň plný ležérnej plavby a taktiež, aby vás dokázali odviezť na odľahlú pláž, na ktorej si so svojou polovičkou vychutnáte piknik. Klub Barton & Gray pritom na palubu jácht pravidelne ukladá zásoby potravín a rôzne slané, či sladké pochúťky. Klienti však majú možnosť objednať si aj komletný catering.

Mnoho členov využíva lode Hinckleys v miestnych vodách a pomocou nich sa napríklad prepravuje z ostrova Block Island do londýnskeho Greenwichu. Lode sú taktiež využívané na rôzne manévre, plavenie sa v plytkých vodách prístavu Chesapeake, či na šnorchlovanie v tyrkysovej vode pri ostrove Key Largo.

Jachty Hinckleys sú taktiež často využívané ako luxusné limuzíny so šoférom. Poďla Lockmana sa pritom väčšina klientov správa tak, že si najme kapitána a loď, ktorá ich následne bude čakať vedľa reštaurácie pri vode, či jachtovom klube. Málokto z nich však reálne navštívi ich kamenné inštitúcie. Jednotliví členovia však aj napriek tomu očakávajú tú najvyššiu úroveň poskytovaných služieb.

Model s názvom Ocean Oasis: superjachty ponúkajú možnosť cestovať aj niekoľko dní bez toho, aby ste sa museli zastaviť v akomkoľvek prístave.

Lodný klub Barton & Gray však disponuje odlišnou úrovňou členstva. V prípade takzvanej úrovne Ensign, ktorá disponuje počiatočným poplatkom vo výške 13 300 eur a ročných poplatkov v hodnote 26 200 eur, až po takzvanú úroveň Admiral (počiatočný poplatok – 13 300 eur a ročný poplatok – 52 800 eur), ktorý klientom ponúka jednak väčší prístup, tak aj väčšie množstvo výhod.

Hinckley flotila zahŕňa lode s dĺžkou 11 metrov (na expresný prenájom s otvorenou palubou), ako aj 15 metrov dlhé krížniky Talaria. Na ostrove Nantucket sa pritom nachádzajú dve vintage lode od výrobcu Boston Whaler Eastport 17s – s názvami Scallop a Oyster, ktoré sú pre klientov dostupné na prenájom aj bez kapitána. V prípade požiadavky na prenájom lode aj s kapitánom, je podľa Lockmana samozrejmosťou, že je ako personálu údržby, tak aj samotnému kapitánovi pravidelne kontrolovaný zdravotný stav. Lodiam je v súčasnej situácii taktiež dopriate pravidelné čistenie a dezinfekcia v omnoho väčších rozmeroch, ktoré sú samozrejme v súlade s pokynmi CDC.

Katering a prespanie na lodi sú možnosťami, ktoré je možné využiť hneď v niekoľkých luxusných lodných kluboch.

Okrem plného členstva je ďalším komplexným prístupom k plavidlám takzvané „čiastkové vlastníctvo“. V leteckom svete takýto pojem znamená zakúpenie štvrtinového podielu prúdového lietadla. Sprostredkovateľ predaja a nákupu jácht AVYachts (sídliaci vo Fort Lauderdale) disponuje dvoma loďami od výrobcu Westport, ktoré sú 34 metrov a 40 metrov dlhými plavidlami, a ktoré sú aktuálne vlastnené podobným spôsobom.

Tento typ programu je logicky iný, než aké poskytujú zvyčajné úrovne členstva. Sčasti je tomu tak z rozsahu vynaložených finančných prostriedkov (kúpna cena v prípade čiastkového vlastníctva lode Westport 112 je totižto približne 2,49 milióna dolárov a štvrťročné poplatky na pokrytie nákladov z prevádzky predstavuje suma 70 750 dolárov) a sčasti pre iný spôsob používania jácht.

Miesto týždňového alebo dokonca denného prístupu na plavidlo (aký ponúkajú kluby ako napríklad Freedom alebo Barton & Gray) povoľuje model spoločnosti AvYacht každému majiteľovi celých šesť týždňov strávených na jachte. Rovnako pritom zabezpečuje aj plnú správu jachty, počínajúc najímaním vhodného personálu až po pravidelné vykonávanie jej údržby. Taktiež jachtu pre klientov prenajíma, čím do istej miery kompenzuje prevádzkové náklady.

Súvisiace: 16 najnovších, najväčších a najrýchlejších modelov jácht z výstavy Fort Lauderdale

Zatiaľ čo čiastkový model vlastníctva zahŕňa štvrťročné platby za prevádzkové náklady, spoločnosť AvYachts tvrdí, že konečná cena je aj tak až o 75% nižšia v porovnaní so sumou, ktorú by klienti zaplatili za súkromné vlastníctvo jachty (za obdobie piatich rokov). Navyše, ak sa v prípade čiastkového vlastníctva jachta predá, časť zo získanej sumy dostane každý z jej majiteľov. Podľa Kathy Kennedyovej, prevádzkovej riaditeľky, „poskytuje daný model zážitok z jachtingu tým, že efektívne odstraňuje mnohé bariéry z cesty. Za rovnakú cenu ako za cenu menšej jachty, tak klienti môžu cestovať spoločne so svojou rodinou a priateľmi do odľahlých a nedotknutých destinácií, ktoré nie sú zahltené turistami“.

Záujem o prenájom jachty pritom v posledných mesiacoch zreteľne vzrástol. Ako Kennedyová uviedla: „Zaevidovali sme množstvo ľudí, ktorí sa o prenájom jachty zaujímajú po prvý krát v živote. Je možné, že sa rozhodli zmeniť svoje životné priority a povedali si, že je čas na trochu jachtingu“.

Spoločnosť AvYachts ponúka denné alebo týždenné prenájmy svojich jácht potenciálnym budúcim majiteľom na to, aby okúsili životný štýl zahŕňajúci aj jachtu. Skvelou správou je pritom to, že poplatky za prenájom sú zahrnuté aj v kúpnej cene v prípade, ak sa klient stane jej čiastočným vlastníkom. Podľa slov Kennedyovej je pritom zrejmé, že ich spoločnosť pevne verí v malé detské krôčiky nových klientov v oblasti jachtingu.

Spoločnosť sa však taktiež stala entitou pevne veriacou v silu dezinfekcie. Kennedyová na margo nej konštatovala: „V súčasnosti disponujeme až dvojstranným zoznamom predmetov, ktoré personál pri čistení lodí nevyhnutne potrebuje. AvYachts taktiež najala externú firmu, ktorá sa špecializuje na čistenie jácht. Rovnako však spoločnosť dôkladne monitoruje zdravie celej posádky. Ide o finančne nákladnú zložku, ktorá je v súčasnosti niečím navyše, no túžime po tom, aby sa naši klienti pri používaní jácht cítili pohodlne a v bezpečí.“

Zdroj: Yahoo, NYTimes

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.