
Mnoho výrobcov motorových dopravných prostriedkov sa v súčasnosti snaží presadiť v Číne. Táto krajina je dnes najrýchlejšie sa rozvíjajúcim trhom s automobilmi. Napriek tomu, že toto odvetvie je tradične považované za mužskú záležitosť, čínske ženy si vo veľkej miere obľúbili nákup luxusných štvorkolesových skvostov.
Bo Yaming, generálny riaditeľ čínskej pobočky spoločnosti Maserati, nedávno povedal, že práve ženská populácia je zodpovedná až za 40% predajov tejto značky na čínskom trhu. To je v ostrom kontraste so situáciou na svetovom trhu, v rámci ktorého tvoria ženy iba 5% zákazníkov. Nemecká automobilka Porsche zaznamenala rovnaký trend. V roku 2015 boli za 40% predajov tejto spoločnosti zodpovedné ženy z Číny, ktoré sa stávajú hybnou silou trhu v tejto oblasti. Spoločnosť Ferrari tvrdí, že čínske ženy uprednostňujú výkonnejšie a drahšie modely. Zároveň poukazuje na to, že ženy z Číny nakupujú automobily v priemere štyrikrát častejšie, ako ženy zo západných kultúr.
Súvisiace: Bugatti pre vyvolených
Tom Doctoroff je hlavným partnerom v spoločnosti Prophet, ktorá poskytuje poradenstvo v oblasti marketingu a rozvoja komerčných značiek. Rozdiel medzi ženami v Číne a na Západe komentoval nasledovne: „Čínske ženy sú ambiciózne… preto nakupujú viac „vysoko-výkonných“ produktov ako ženy v Európe a Spojených štátoch.“ Ženy pomocou luxusných áut vyjadrujú svoj vplyv. Dávajú najavo svoje novonadobudnuté postavenie v spoločnosti.
„Šanghaj sa zamiloval do dokonalosti automobilov Maserati.“
Podľa zoznamu najbohatších ľudí sveta, zverejneného spravodajským portálom Hurun, sa v Číne nachádza najviac miliardárov ženského pohlavia, ktoré svoj majetok vybudovali vlastnými silami. Na zozname sa ocitlo 88 žien a dve tretiny z nich pochádzajú z Číny. Tieto ženy sa zviditeľnili aj vďaka tomu, aký podiel zo svojho majetku míňajú na nákup luxusných produktov.
Mnoho luxusných automobiliek si uvedomilo nákupný potenciál majetných čínskych žien. Na túto demografickú skupinu sa zamerali nové kreatívne reklamy a vybavenie svojich automobilov prispôsobujú vodičom nežného pohlavia.
Nemecká automobilka Audi predstavila hneď niekoľko prvkov, ktorými sa snaží osloviť ženské publikum. Patrí medzi ne automatizovaný samoparkovací systém, farebná škála vozidla prispôsobená podľa vkusu zákazníčky a špecifický interiérový dizajn. Taliansky výrobca áut Maserati zorganizoval niekoľko súkromných večierkov, ktoré sa snažil popularizovať pomocou kozmetických produktov značky Giorgio Armani a talianskej značky spodnej bielizne La Perla. V minulosti tiež spolupracoval s časopisom Vogue. Na jeho stránkach predstavil čínske ženy pochádzajúce z rôznych spoločenských a profesionálnych pomerov, ktoré vlastnili vozidlo značky Maserati.
Súvisiace: BMW X7 bude symbolom moderného luxusu
Yaming tvrdí, že Maserati sa bude aj naďalej vo veľkej miere zameriavať na požiadavky tejto cieľovej skupiny. Spoločnosť plánuje dosiahnuť svoje ciele pomocou účinného online marketingu a spoluprácou s internetovým predajným portálom Tmall.
Stále viac žien si sadá za volant a prispieva k nárastu predajov luxusných automobilov. Nemožno sa čudovať, že automobilky zaradili vysoký rýchlostný stupeň, a k tomuto sľubnému cieľovému publiku vyštartovali priamym smerom.
Zdroj: TheGuardian, TheEconomist