
Koniec 90. rokov je obdobie módy najlepšie stelesnené v tvorbe Stelly McCartney, ktorá od roku 1997 do roku 2001 stála na čele francúzskeho módneho domu Chloé. Jej modely sú elegantným šepotom drahokamov, ktoré však neoslepujú svojím leskom. Na tričkách s obľubou používala motívy ovocia, alebo zverokruhu v pikantnom kontexte, ako napríklad banány tvarované ako strašidelné ruky zvierajúce prsia, či veľký ananás v strede hrudníka. Ich nositeľky tým dávali okoliu jasný odkaz: som dievča, ktoré sa chce zabávať a vyzerať pri tom dobre.

A dievčatá sa chcú zabávať aj dnes. Takže nie je prekvapením, že sa modelka Bella Hadid nedávno objavila na verejnosti v čiernom tope s ružovým nápisom Chloé, práve z týchto čias.
Dni super vzácnych sieťových tričiek značky Jean Paul Gaultier alebo sedlovej kabelky značky Dior ako hlavného námetu na konverzáciu, sú dávno preč. Už sme sa prejedli tých žiadaných, logomanských dizajnérskych kúskov. Už nie je o čom hovoriť! Zvedavosť je preč vďaka všadeprítomnosti tučných cenoviek. Ľudia namiesto toho hľadajú zabudnuté éry módy. Hadid je jednou z nich. Len pred pár týždňami mala na sebe tielko značky Celine zo super-luxusného, ale veľmi tichého obdobia tohto módneho domu, keď bol na jej čele Michael Kors.

Zdá sa, že práve teraz je tá správna doba na modely McCartney z jej čias pôsobenia v módnom dome Chloé. Ženy chcú vyzerať sexy, ukazovať pupok, odhaľovať plecia. McCartney priniesla do tohto francúzskeho domu odvážny prístup, ktorý sa dlhé roky považoval za ženský a s nádychom šteklivej romantiky. Navrhla množstvo priesvitných topov so zlatými retiazkami, krátkych tričiek a nohavíc takých úzkych, že ste ich mohli zo seba len zoškrabať.
Dopyt po modeloch Stelly značky Chloé a tom zábavnom postoji mrchy, ktorý ste s nimi vytvorili, sa dnes zdá byť na vzostupe. Dílerka vintage oblečenia, Olivia Haroutounian, ktorú na TikToku sleduje takmer celá generácia Z, to dosvedčuje: “Ľudia šalejú za modelmi Stella, najmä za tričkami.” Collin James Weber a Brandon Veloria Giordano z obľúbeného vintage obchodu James Veloria súhlasia:“ Ľudia sa po nej obzerajú, pretože jej modely boli zábavné, sexy a stelesnením bohatej štýlovej mrchy rokov 2000.”

Zdá sa, že McCartney si počas svojho pôsobenia v dome Chloé naplno užívala spoločenský život, čo sa odráža aj v jej modeloch z toho obdobia. Keď ju odfotili prechádzajúcu sa po Londýne v sprievode Phoebe Philo (ktorá sa neskôr stala kreatívnou riaditeľkou v dome Chloé), Kate Moss a Sadie Frost mala čosi po dvadsiatke a bola po promóciách na vysokej škole Central Saint Martins. Jej bezstarostnosť bola ešte evidentnejšia v jej outfite na galavečere Met Gala v roku 1999, ktorú navštívila spoločne Liv Tyler, pričom obidve mali na sebe ten istý top s nápisom “Rock Royalty”, ktorý si kúpili večer predtým. ( McCartney mala okrem toho na sebe nohavice značky Chloé, ktoré sama navrhla, a ktoré odhaľovali hodnú časť jej boku ). Zdá sa, že je tým typom dievčaťa, s ktorým sa chcete zabávať.

V profile v júlovom čísle magazínu Vogue z roku 2000 ju autor Jonathan van Meter popisuje takto: „Stella McCartney nie je nepríjemná; je len mladá a niekedy nezbedná, dievča, ktoré miluje robiť si malé problémy, povzniesť sa, rozhýbať veci. Fajčí, pije a sedí s nohami od seba. Má na sebe pochmúrne staré Levis džínsy s hrozne drahými podpätkami. Vie byť hlasná, zábavne aj dievčensky tichá. A keď sa povie niečo, čo je pre ňu obzvlášť vzrušujúce, zakričí ako Austin Powers: „Yeah, bejby!“

Zdroj: Yahoo, Standard