Rebríček 20 najlepších spoluprác značiek vo svete módy v roku 2017

Nie všetky spolupráce vo svete módy sú si rovné. V niektorých prípadoch sa zakladajú na spoločnom podnikateľskom zámere, niekedy sa rozhodnú spolupracovať spriatelené značky a inokedy sa spoločnosti snažia rozšíriť svoj vplyv. Predstavíme Vám však 20 najlepších spojení roku 2017, ktoré spadajú do špecifickej kategórie. Niektoré z nich priniesli nový pohľad na módne doplnky a predmety do domácnosti, iné si zaumienili preskúmať potenciálnu budúcnosť módy a umenia. Nasledujúce projekty sa jednoducho odvracajú od zaužívaných postupov a spájajú značky, umelcov a návrhárov za cieľom vytvoriť niečo nové a nepoznané. Súčasný trh s módou začína byť preplnený najrôznejšími hráčmi a práve takáto iniciatíva dovoľuje kreatívnym menám vyčleniť sa z davu. Móda sa snaží takýmto spôsobom zachovať si dôležitosť aj v čoraz nestabilnejšom svete.

 

20. Alexander Wang x Judith Leiber

Máte v rukách čerstvý balík bankoviek, ale neviete, kam si ho uložiť. Odpoveďou je miniatúrna kabelka, ktorá je dielom spolupráce značiek Alexander Wang a Judith Leiber. Tento doplnok vykladaný kryštálmi značky Swarovski si už odskúšali aj svetové celebrity ako Beyoncé, Rihanna či Nicki Minaj. Ak náhodou nie ste prehnane bohatí, pomocou tohto doplnku tak budete zaručene aspoň tak pôsobiť.

 

19. Dolce & Gabbana x Smeg

Sociálna sieť Instagram sa v súčasnosti stáva čoraz častejšie spôsobom, prostredníctvom ktorého sa prezentujeme okolitému svetu. Uverejňujeme tu fotografie, ktoré ilustrujú náš každodenný život. Kľúčovým faktorom preto už nie je iba oblečenie, ale veľkú výpovednú hodnotu majú aj rôzne doplnky v našich domácnostiach. Spolupráca značiek Dolce & Gabbana a Smeg prináša na trh kolekciu štýlových spotrebičov, ktorými sa môžete pochváliť na ktorejkoľvek sociálnej sieti.

Súvisiace: Spoznajte ľudí, trendy a produkty, ktoré budú dominovať móde v roku 2018

 

18. Victoria Beckham x Target

Victoria Beckhamová je všeobecne známa svojím elegantným minimalistickým štýlom oblečenia. V rámci svojej prvej spolupráce s predajnou spoločnosťou na masovom trhu sa rozhodla osloviť značku Target. Spoločne tak uviedli na trh plavky, letné šaty a dokonca oblečenie pre deti. Táto kolekcia dokazuje, že nemusíte byť medzinárodne uznávanou hviezdou, aby ste sa tak mohli obliecť.

 

 

17. Manolo Blahnik x Rihanna

Rok 2017 možno patril podivným modelom topánok, nikdy by ste to však neodhalili pri pohľade na diela úspešných kolaborácií Manola Blahnika. Tento guru vo svete obuvi počas niekoľkých sezón spolupracoval so speváčkou Rihannou. Z tohto spojenia vzišla trblietavá kolekcia sandálov, ktoré sú zdobené marihuanovými listami. Nasledovne spojil sily so španielskou značkou Castañer a spolu uviedli na trh niekoľko prestížnych modelov letných sandálov a topánok na opätkoch. Nedávno spečatil spoluprácu s relatívne mladou newyorskou značkou Lorod, čoho výsledkom je kolekcia dámskej obuvi v zemitých farbách. Rok 2017 bol pre Blahnika obzvlášť úspešným, čo len dokazuje, že ak túžite po nových štýlových topánkach, tento svetoznámy obuvník je ešte stále tou pravou voľbou. Nesmieme zabudnúť ani na fakt, že život tohto dizajnéra je tiež opísaný v novom dokumente s názvom „Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards“.

 

16. Coach x Keith Haring

Uznávaný americký umelec Keith Haring tragicky skonal už pred 27 rokmi, ale jeho vplyv rastie až dodnes. Stuart Vevers, ktorý je výkonným kreatívnym riaditeľom značky Coach, zakomponoval diela tohto pop-artového maliara do svojej kolekcie Jar 2018. Vevers týmto spôsobom predstavil Haringa dnešnej mladej generácii a tiež poukázal na jeho aktivizmus. Umelec bol totiž vysoko angažovaný do boja proti AIDS a skutočnosť, že si ho značka Coach vybrala ako svoju inšpiráciu, vypovedá o jej súčasných hodnotách. Modely z tejto kolekcie sú zároveň svetlým bodom medzi šedými udalosťami tohto roka. A to doslova, čomu vďačia za bohatú nádielku flitrov a jagavých prvkov.

 

15. Erdem x H&M

Každoročné kolaborácie značky H&M sa vpísali do povedomia verejnosti ako veľkolepé záležitosti. Ani tento rok nebol sklamaním. Kolekcia Erdem x H&M sa prezentovala kvalitným videom, ktoré natočil austrálsky filmový režisér Baz Luhrmann. Zahŕňa modely oblečenia na každú príležitosť, od elegantných kostýmov vhodných na pracovisko, cez károvaný oblek až po mikinu – ktorá je pomerne netradičným produktom pre módneho návrhára Erdema Moralioglu.

 

14. Reklamné produkty múzeí

Ak ste predpokladali, že nastal koniec trendu reklamných produktov, radosť Vám pokazíme. V priebehu roka 2017 sa však takýmito výrobkami neoháňali ambiciózni hudobníci, ale dve ikonické múzeá v New Yorku. Metropolitné múzeum umenia sa spojilo so značkou Comme des Garçons a vytvorilo sériu tričiek zasvätenú expozícii s názvom “Rei Kawakubo/Comme des Garçons”.

Múzeum moderného umenia (MoMA) zase v súčasnosti vystavuje expozíciu “Items: Is Fashion Modern?”a pri tejto príležitosti nadviazalo niekoľko partnerstiev. Značka New Era uviedla na trh šiltovky série New York Yankees x MoMA a taliansky umelec Maurizio Cattelan vytvoril šály s potlačou „MoMA“. Hlavným lákadlom sa však stali mikiny značky Champion, na ktorých sa tiež objavilo logo tohto múzea.

 

13. Adidas x Pharrell

Pharrell Williams a Garbiñe Muguruzová majú obuté tenisky, ktoré vznikli v rámci spolupráce Pharrella Williamsa so značkou Adidas.

Spevák Pharrell Williams je snáď kráľom spoluprác. A to nie iba vo svete módy. Či už skladá novú pieseň alebo sa podieľa na dizajne tenisiek, do každého projektu vkladá 110% svojho úsilia. O tom svedčí predovšetkým jeho spolupráca so značkou Adidas pri príležitosti konania turnaja US Open. V rámci tohto spojenia vznikla séria tričiek, ale výsledkom projektu boli tiež produkty zamerané na životný štýl a financovanie konštrukcie tenisových kurtov v niektorých chudobných oblastiach. Môžeme potvrdiť, že keď sa Williams pustí do nejakého projektu, šťastní sú všetci.

 

12. Colette x Každý

Predajňa Colette končí svoju 20 ročnú kariéru vo veľkom štýle. Prestížna parížska predajňa strávila väčšiu časť roku 2017 spoluprácou so značkami ako Balenciaga, Sacai, Thom Browne a Saint Laurent. Všetky tieto módne domy boli pozvané na prvé poschodie predajne, kde mali k dispozícii priestor, ktorý mohli zaplniť limitovanými edíciami svojich produktov, vytvorenými výlučne pre túto príležitosť. Značka Balenciaga tak predstavila značkové hrnčeky a bicykel. Značka Saint Laurent uviedla vlastnú verziu mopedu Vespa a niekoľko zaujímavých erotických pomôcok. Najneočakávanejšou kolaboráciou bol spoločný projekt predajne Colette a Luciena Pagèsa, ktorý je odborníkom na firemné vzťahy s verejnosťou („PR“). Výsledkom tejto spolupráce sa stali tričká návrhárky Vanessy Sewardovej s potlačou „Talk to My PR“.

 

11. Šport

Mnoho módnych značiek sa v roku 2016 spájalo s populárnymi hudobníkmi. V roku 2017 sa však zamerali na slávnych športovcov a atlétov. Zástupcovia takmer každého medzinárodného športu sa v posledných 12 mesiacoch odhodlali nadviazať spoluprácu s niektorou módnou značkou. Basketbalová liga NBA pokračovala vo svojej spolupráci so značkou The Elder Statesman, baseballová liga sa spojila so značkou Gucci, americká Národná futbalová liga oslovila študentov Módneho technologického inštitútu „FIT“ a parížsky futbalový klub Paris Saint-Germain poveril návrhárku Christelle Kocherovú, aby navrhla nové logo klubu a použila ho na svojich modeloch značky Koché. V tomto sektore budú s veľkou pravdepodobnosťou vznikať aj ďalšie spolupráce pri príležitosti blížiacich sa zimných olympijských hier.

 

10. Louis Vuitton x Jeff Koons

Upravený portrét pastierky oviec, ktorého autorom je Jean-Honoré Fragonard.

Americký výtvarník Jeff Koons vytvoril kabelky pre značku Louis Vuitton, ktoré sú charakteristické tým, že si ich všimnete už z kilometrovej diaľky. Neprajníci tejto spolupráce namietali, že dizajn kabeliek je príliš prvoplánový. My však zastávame názor, že spolupráca medzi ikonickou módnou značkou a jedným z najvplyvnejších umelcov 21. storočia si zaslúži patričnú úctu.

 

 

9. Vaquera x The Handmaid’s Tale

Model z kolekcie „The Handmaid’s Tale“ od značky Vaquera.

Jedným z najzaujímavejších projektov uplynulého roku je spolupráca značky Vaquera s producentmi televízneho seriálu „The Handmaid’s Tale“ („Príbeh služobníčky“). A to aj napriek tomu, že navrhnuté modely sa nakoniec vôbec nedostali do výroby. Výsledkom tejto spolupráce bola pozoruhodná módna prehliadka, ktorá rozprúdila diskusie naprieč celým svetom módy. Môžeme iba dúfať, že s druhou sériou seriálu sa niektoré z predstavených modelov dostanú aj do obchodov.

Súvisiace: Čaká módny priemysel zásadná zmena?

 

8. Gosha Rubchinskiy x Burberry

Burberry je jedným z najstarších módnych domov vo Veľkej Británii a práve popredný ruský návrhár Gosha Rubchinskiy mu nedávno vdýchol nový život. Značka Burberry sa už dlhé roky nebezpečne odkláňala od svojich charakteristických produktov. Ruského návrhára požiadala, aby prepožičal svoj štýl modelom, ktoré boli predstavené na prehliadke pánskej kolekcie Jeseň 2017. Na konci roka sa v týchto modeloch objavili na verejnosti svetové celebrity ako anglická speváčka Rita Ora a americká speváčka Rihanna. Christopher Bailey, aktuálny kreatívny riaditeľ značky Burberry, čoskoro odíde do dôchodku. Táto skutočnosť spolu s obrovským úspechom jesennej kolekcie sa stala živnou pôdou pre otázky, či by sa mohol Rubchinskiy čoskoro postaviť do čela tejto ikonickej značky.

 

7. Adam Selman x Le Specs

Ďalšou senzáciou uplynulého roka sa stali slnečné okuliare, ktoré navrhol dizajnér Adam Selman pre značku Le Specs. Na trhu boli dostupné s veľkým počtom rôznych rámov a mohli ste ich vidieť takmer všade. Obľúbili si ich hviezdy Instagramu aj prominentné herečky. Vzniklo dokonca niekoľko značiek, ktoré sa rozhodli bez hanby skopírovať ich dizajn. Populárny model okuliarov pomohol oživiť podnikanie značky Le Specs. Snáď práve to je jedným z dôvodov, prečo sa budeme stretávať s týmto produktom aj v roku 2018.

 

6. JW Anderson x Uniqlo

Keď je reč o všadeprítomných produktoch, nemôžeme vynechať kockovanú bundu, ktorú navrhol britský módny dom JW Anderson pre značku Uniqlo. V priebehu roka ste sa takmer nemohli prejsť ulicami New Yorku, Londýna, Milána či Paríža bez toho, aby ste nestretli aspoň jedného človeka (či desiatich), ktorý mal oblečený tento nadmerne populárny model. Skutočne sa jedná o najčastejšie predávaný produkt z kolekcie, ktorá vznikla v rámci spolupráce týchto dvoch značiek. Táto kolekcia však zahŕňa celú škálu svetrov, pánskych kapsáčových nohavíc a dlhých kabátov, ktoré nosili ľudia po celom svete. To dokazuje, že keď sa ujme kormidla Jonathan Anderson, výsledok priláka do obchodov neuveriteľný počet zákazníkov.

 

5. Prabal Gurung x Lane Bryant

Štúdia uverejnená v odbornom časopise „International Journal of Fashion Design, Technology and Education“ z roku 2016 hovorí o tom, že priemerná americká žena nosí veľkosť číslo 16. To znamená, že väčšina Američaniek si tak nemôže dovoliť obliecť modely z oblasti luxusnej módy, ktoré sa zvyčajne vyrábajú výhradne vo veľkostiach do čísiel 12 a 14. Nepálsky návrhár Prabal Gurung začal spolupracovať s predajňami značky Lane Bryant a spoločne uviedli na trh prestížne modely vo väčších veľkostiach ale za omnoho dostupnejšiu cenu. Veríme, že Gurungovým príkladom sa bude v roku 2018 riadiť omnoho viac návrhárov.

 

4. Crocsy

Dokázali by ste si v minulosti predstaviť, že obuv značky Crocs sa stane jednou z najpopulárnejších tém vo svete módy? Ak nie, nič sa nedeje. Spolu s Vami sa totiž mýlili aj zástupy ďalších ľudí. V roku 2017 sa však na prehliadkach objavili modely týchto topánok, ktoré boli výsledkom spolupráce značky Crocs s módnymi domami ako Christopher Kane či Balenciaga. Začiatkom roka sa objavili správy o tom, že značka Crocs čelí závažným problémom. Napriek tomu sa zdá, že spolupráce s prestížnymi menami spravili bodku za všetkými problémami.

 

3. Nike x Off-White

Virgil Abloh, americký módny návrhár a zakladateľ milánskej módnej značky Off-White, sa nikdy netajil svojim nadšením pre tenisky značky Nike. Podieľal sa na dizajne desiatich najpopulárnejších modelov tejto značky, od modelu Dunk až po AF-1. Veľmi často sa z týchto limitovaných edícií stali najžiadanejšie produkty celého roka. Ich popularite samozrejme pomohlo, že Abloh ich vo viacerých prípadoch daroval svojim prominentným priateľom. Tieto tenisky sa tak stali celosvetovo uznávanými nielen na sociálnych sieťach.

Súvisiace: Módne značky nevyužívajú potenciál predaja cez mobilné technológie

 

2. Calvin Klein x the Andy Warhol Foundation

V roku plnom partnerstiev medzi módnymi značkami a umelcami vynikal predovšetkým spoločný projekt značky Calvin Klein a organizácie Andy Warhol Foundation. Táto značka získala bezprecedentný prístup k archívom diel Andyho Warhola až do roku 2020 a okamžite využila plný potenciál tejto príležitosti. Raf Simons, kreatívny riaditeľ značky Calvin Klein, zakomponoval ikonické diela svetoznámeho výtvarníka do svojej kolekcie Jar 2018 a s veľkou pravdepodobnosťou  je to iba prvý krok v tejto prestížnej spolupráci.

 

1. Louis Vuitton x Supreme

Módny dom Louis Vuitton žaloval v roku 2000 značku Supreme kvôli neoprávnenému použitia loga popredného výrobcu kabeliek. To však spôsobilo, že produkty značky Supreme sa začali predávať s nevídaným úspechom. Obe značky sa však nakoniec spriatelili a započali partnerský vzťah, ktorý vyústil do najmonumentálnejšej spolupráce roku 2017. V rámci tohto projektu vznikli rôzne módne produkty, od skateboardov až po ľadvinky. Každý model kombinoval logá, farby, motívy a remeselné umenie charakteristické pre obe značky. Výsledná kolekcia bola uvedená na trh iba v niekoľkých mestách po celom svete a všetky jej modely boli vypredané za jediný deň. Iba niekoľkým celebritám a priateľom týchto značiek sa podarilo kúpiť si výsledok fenomenálnej spolupráce. Zaradili sa medzi nich napríklad Kate Mossová a Rihanna. Úspech tejto kolaborácie budeme nepochybne pociťovať aj v roku 2018.

Zdroj: Vogue, HypeBeast, Glamour UK

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.