Niekto by si predstavoval, že reklamný záber vo vesmíre by vyhral titul najdrahšej reklamy v histórii. Napriek tomu, že spoločnosť Estee Lauder zaplatila americkej vládnej agentúre NASA sumu 128 000 amerických dolárov za natáčanie reklamy vyhľadávaného séra „Advanced Night Repair“ na palube Medzinárodnej vesmírnej stanice, ani zďaleka sa nepribližuje k titulu víťaza za najdrahšiu reklamu.
Pred niekoľkými rokmi sa automobilová spoločnosť Lexus spojila s Oscarovým režisérom Kevinom Macdonaldom, aby vytvorili prvú reklamu na svete za účasti umelej inteligencie, ktorá aj tak nedokázala ukradnúť titul najdrahšej reklamy v histórii, parfumu Chanel No 5.
Reklama z roku 2004, kedy spoločnosť Chanel minula neuveriteľných 33 miliónov amerických dolárov na propagáciu ikonického parfumu Chanel No 5, trvala 180 sekúnd. Reklama nebola ničím iným, ako rozprávkovým filmom s herečkou Nicole Kidman, ktorá zažívala veľký úspech z filmu „Moulin Rouge“ (ktorý potvrdil jej honorár 3 milióny amerických dolárov) a hercom Rodrigom Santorom.
Reklama dostala názov „Film“ a dej sa točil okolo krásnej superhviezdy, ktorá chcela uniknúť fotografom a skončila v taxíku s mužom, ktorý nevedel o koho ide. To znie ako priamo z fantasy románu, však? Zlepšilo sa to, keď zamilovaný herec Rodrigo Santoro žiada o ženskú lásku v jeho apartmáne, ktorý má na streche obrovský nadpis „Chanel“. Na konci, herečka Kidman obnoví svoje super povinnosti na červenom koberci a predtým, než sa odvráti, aby ukázala obrovský diamantový prívesok s nadpisom „No 5“ sa obzrie na strechu a usmeje sa pri pomyslení na nádherné časy.
Reklama „Film“, ktorú režíroval Baz Luhrmann, zachytila každé oko a vďaka kinematografickému rozsahu zaujala celý svet. Reklama tiež nastavila nové štandardy a spôsoby prezentácie. Prelomila okovy „klišé“ reklám na parfumy a z celej tejto veci sa stalo niečo väčšie než reklama. Reklama nepredávala parfum, predávala luxus a kúzlo v neporovnateľnej ceste módneho domu Chanel a stále nosí titul 33 miliónovej reklamy.
Zdroj: Fashionista