Riaditeľ značky Bugatti prezradil, kto si kupuje superautá za $ 3 milióny

Stephan Winkelmann, prezident spoločnosti Bugatti, pózuje na autosalóne v New Yorku v roku 2018.

Bugatti je jednou z najuznávanejších značiek v automobilovom priemysle. Napriek tomu, že storočná spoločnosť sa v priebehu svojej kariéry stretla s niekoľkými finančnými ťažkosťami, v súčasnosti prosperuje v úlohe člena skupiny Volkswagen Group. Napredujúcu automobilovú spoločnosť aktuálne riadi jej prezident Stephan Winkelmann.

Winkelmann pôsobí vo svete automobilov už dlhé roky, pričom do výkonnej pozície v značke Bugatti nastúpil v januári tohto roka. Dovtedy bol počas niekoľkých rokov zodpovedný za hladký chod spoločnosti Audi Sport. Za zmienku tiež stojí fakt, že Winkelmann predtým celé desaťročie pôsobil v úlohe generálneho riaditeľa spoločnosti Lamborghini.

Súvisiace: Aký je to pocit vlastniť a šoférovať Lamborghini?

Winkelmann sa objavil aj na aktuálnom ročníku autosalónu v New Yorku. Poskytol nám rozsiahly rozhovor o tom, aké to je riadiť luxusného výrobcu automobilov v súčasnej dobe technologického pokroku. Zmienil sa aj o demografickej charakteristike klientely značky Bugatti.

Chiron bude nejaký čas vypredaný

Značka Bugatti sa zameriava na jedinečné modely automobilov. Najnovší model Chiron je na trhu dostupný v počiatočnej cene rovnej približne trom miliónom dolárov. Výroba tohto modelu bola spustená v roku 2016 a spoločnosť očakáva, že v priebehu nasledujúcich desiatich rokov bude schopná uviesť do predajní po celom svete aspoň 500 kusov automobilov Bugatti Chiron. Avšak už po dvoch rokoch produkcie zaznamenala viac než 200 predaných alebo predobjednaných exemplárov.

Najnovší model Bugatti Chiron Sport.

Winkelmann komentoval vzniknutú situáciu nasledovne: „Modely Chiron budú vypredané až do druhej polovice roku 2021. Všetky vyrobené automobily okamžite nachádzajú nových majiteľov a nepochybujem o tom, že neustále budeme dostávať nové požiadavky. A to aj napriek tomu, že 500 kusov by malo byť maximum.“

Bugatti je pre úspešných a nezávislých

Diskusia o narastajúcom dopyte nevyhnutne vedie k zásadnej otázke. Ako vyzerajú ľudia, ktorí si kúpia luxusné auto za 3 milióny dolárov?

Winkelmann potvrdil, že značka Bugatti sa skutočne môže pochváliť určitou „prevládajúcou demografickou skupinou“ v radoch svojich zákazníkov. Svoje tvrdenie vysvetlil nasledovne: „Vo väčšine prípadov sa jedná o mužov, ktorí sa dopracovali k úspechu a majetku vlastným úsilím. Čo sa týka geografickej špecifikácie, pochádzajú prevažne zo Severnej Ameriky, Európy, Stredného východu a Japonska.“

Ešte zaujímavejšími sú však ďalšie vymoženosti, ktoré nájdete v repertoári majiteľov vozidiel značky Bugatti.

Winkelmann ďalej povedal: „Zvyčajne majú v garáži zbierku zhruba 30 automobilov. Okrem toho vlastnia lode, domy a súkromné lietadlá.“

Bugatti Chiron.

Generálny riaditeľ automobilky ďalej dodal: „Ide o ľudí, ktorí sa tešia zo svojho života a plne si uvedomujú, z akého dôvodu si kupujú práve takéto luxusné auto.“

Winkelmann uviedol, že jeho zákazníci majú tendenciu byť vo svete podnikania veľmi úspešní. Snáď práve to je dôvodom skutočnosti, že mnohí z nich sa riadia vycibreným inštinktom a z každého nákupu sa snažia vyťažiť čo najvyššiu hodnotu.

Winkelmann potvrdil, že ak sa rozhodnete zaobstarať si jeden z modelov jeho spoločnosti, stanete sa majiteľom automobilu, ktorý je skutočne jedinečným dielom. Model Bugatti Chiron je charakteristický atmosférou nenúteného luxusu a nadčasovou krásou, ktorú klienti značky nadobudnú v balení spolu s mimoriadne výkonným strojom.

Maximálna rýchlosť nie je hlavnou prioritou značky Bugatti

Mnohí nadšenci automobilového priemyslu zastávajú názor, že úspech značky Bugatti spočíva v schopnosti jej automobilov dosahovať pozoruhodne vysoké rýchlosti. Na druhej strane je pravdou, že spoločnosť zatiaľ netestovala svoj najnovší model Chiron na rýchlostnej trati. Winkelmann navyše naznačil, že to pravdepodobne ani nemá v pláne.

Generálny riaditeľ povedal: „V súčasnosti sa obmedzujeme na 420 kilometrov za hodinu, takže ani nevieme, akú rýchlosť dokáže vyvinúť náš najnovší výtvor.“

Bugatti Chiron.

Spoločnosť Bugatti sa však aktuálne sústreďuje na to, aby nový Chiron poskytol zákazníkom prvotriedny zážitok vo všetkých oblastiach cestnej premávky. Prioritou značky teda nie je vyrábať automobily, ktoré sa dokážu hnať obrovskou rýchlosťou po priamej ceste. Napriek tomu sa nedá poprieť, že maximálna rýchlosť o hodnote 420 kilometrov za hodinu je skutočne pozoruhodným úspechom.

Súvisiace: Bugatti pre vyvolených

Skúsenosti zo spoločnosti Lamborghini

V súčasnosti existuje iba málo generálnych riaditeľov, ktorí majú viac skúseností s riadením luxusných značiek ako sám Winkelmann. V priebehu pôsobenia v spoločnostiach Lamborghini a Audi Sport sa totiž na vlastnej koži naučil, že svet automobilového priemyslu nie je jednoduchým sektorom pre podnikanie.

Winkelmann vysvetlil: „Luxusný priemysel predstavuje náročnú výzvu, pretože sa stretávate s vysokými investíciami a obmedzeným objemom.“

Winkelmann ako generálny riaditeľ spoločnosti Lamborghini.

Winkelmann verí, že hybnou silou úspechu v luxusnom priemysle nie je výlučne kvalita samotného výrobku, ale rovnako aj efektívne budovanie značky. Potvrdil, že medzi značkami Bugatti a Lamborghini vidí isté podobnosti v rámci koncepcie značky, ale aj v ohľade dedičstva a odkazu spoločnosti.

Winkelmann povedal: „Je kľúčové, aby sme zveľaďovali svoju značku tým správnym spôsobom. Keď som začal pracovať v spoločnosti Lamborghini, jednalo sa o značku, ktorá potrebovala upútať pozornosť automobilovej komunity. Našťastie disponovala produktmi, ktoré podľa môjho názoru ‚stáli za to‘.“

Aj spoločnosť Bugatti nepochybne ponúka produkty, ktoré ‚stoja za to‘. Avšak v porovnaní s tým, kde sa značka Lamborghini nachádzala pred desiatimi rokmi, je na tom Bugatti v súčasnosti omnoho lepšie.

Zdroj: Fortune, NYtimes

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.