Rihanna píše históriu so svojou prvou kolekciou značky Fenty

Historicky prvá módna kolekcia, ktorú Rihanna v úlohe kreatívnej riaditeľky navrhla pre luxusnú značku Fenty, bola mimoriadne očakávaným prírastkom do sveta luxusnej módy. Prehliadka kolekcie sa však napriek tomu odohrala bez prehnaných fanfár. Na show 23. mája sa do Paríža dostavilo iba niekoľko redaktorov popredných časopisov a prominentných účastníkov módneho priemyslu, v dôsledku čoho bola atmosféra taká pokojná, ako sa vo svete módy nevidí často. Rihanna, ktorá bola vo svojom jedinečnom bielom kostýme stelesnením vyrovnanosti, povedala: „Nedá sa to ani porovnať s obrovskou módnou prehliadkou. Pri takomto podujatí je potrebné myslieť na úžasne veľa vecí. Na druhej strane to však neznamená, že to nebolo hektické. Ale takéto typy udalostí sú spojené s istou intimitou, ktorú milujem.“

Prehliadka sa konala v priestoroch galérie, ktorá bude na istú dobu premenená na dočasný obchod. Interiér objektu sa počas podujatia transformoval na drobnú krajinu zázrakov s tematikou značky Fenty. Pribudli sem plyšové sedacie súpravy v odtieni modrej farby charakteristickej pre túto značku, pričom sa medzi nimi nachádzali vitríny plné kryštálmi pokrytých šperkov a veže z plexiskla, v ktorých boli vystavené futuristické slnečné okuliare. Rihanna tu strávila celé popoludnie, pričom záujemcom poskytovala súkromné prezentácie svojich modelov a medzi jednotlivými časťami expozície sa premávala na svojich elegantných ihličkách. Už na prvý pohľad sa nedalo pochybovať o tom, že bola na svoju prácu patrične hrdá.

Prvou zastávkou na prehliadke novej kolekcie bol lososovo ružový oblek, ktorého proporcie boli v súlade s jej cieľom rúcania hraníc medzi módou dvoch pohlaví – sako malo výrazné krivky v okolí pliec a smerom k nohám naberalo viac uvoľnené až objemné proporcie. Rihanna vyhlásila: „Vždy som rada nakupovala v pánskej sekcii obchodov. Páči sa mi štýl a strih takýchto modelov. K tomuto obleku navyše patrí zladená ľadvinka, ktorá sako okamžite stiahne v páse.“ Medzi podobnými nápaditými modelmi sa vyskytli napríklad aj korzetové šaty z japonskej prírodnej džínsoviny, ohľadom ktorých Rihanna priznala, že predstavovali jej najobľúbenejší kúsok z celej kolekcie. Dôkazom je skutočnosť, že už niekoľko týždňov pred jej uvedením bola na verejnosti spozorovaná v týchto šatách v kombinácii s džínsami – pretože snáď nikto nezbožňuje tento materiál tak ako Rihanna. V tejto súvislosti povedala: „Každý predsa vie, že moja posadnutosť rifľovinou sa tak skoro neskončí. Hneď ako som uvidela tento model, dala som si šaty vyrobiť aj vo svojej veľkosti, len aby som videla, ako budú vyzerať na mojom tele – ako v nich budú vyzerať moje boky, krivky a stehná. Rovnako sa staviam aj k svojim ostatným modelom. Musia jednoducho vychádzať odo mňa – v prvom rade musia vyzerať dobre na mne a musím ich skutočne vášnivo milovať. Ak pri niektorom modeli nezažívam tento pocit, pravdepodobne nebude mať úspech.“

Rihanna je so svojou značkou zodpovedná hneď za dva historické úspechy. Stala sa totiž prvou ženou čiernej pleti, ktorá sa postavila do čela značky patriacej pod medzinárodnú spoločnosť LVMH. Zároveň je to po prvýkrát, čo táto luxusná spoločnosť uviedla na trh úplne novú módnu značku od čias značky Christian Lacroix v roku 1987. Rihanna je tak v súčasnosti generálnou riaditeľkou, ktorá je pripravená naplno sa zhostiť svojej kreatívnej úlohy a rúcať všetky zaužívané pravidlá, ktoré sa jej postavia do cesty.

V dôsledku svojho počiatočného úspechu a obrovského nasadenia má okrem toho jedinečnú príležitosť usmerniť svet luxusnej módy k novým a vzrušujúcim horizontom. Ideálnym dôkazom je skutočnosť, že táto popová hviezda má za sebou kariéru plnú prevratných momentov. Jej spolupráca so značkou Puma dala vznik jedným z najpredávanejších a najoceňovanejších tenisiek; jej skrášľovacie produkty značky Fenty Beauty, vytvorené v spolupráci so spoločnosťou LVMH, vniesli do sveta luxusu trend sociálnej inklúzie; a v neposlednom rade musíme nevyhnutne poukázať na kolekciu spodnej bielizne Savage x Fenty, ktorá vyzdvihla pozitívne vnímanie ľudského tela a od základov predefinovala pojem atraktivity.

To nás privádza naspäť ku komornej prehliadke novej kolekcie v malom dočasnom obchode v parížskej štvrti Marais, kam sa zbehli priatelia a rodina návrhárky s cieľom vychutnať si prvotriedne šampanské, jemné koláčiky petit fours a samozrejme, jedinečné módne kreácie. Medzi prítomnými osobnosťami sa vyskytli aj uznávaní dizajnéri ako Olivier Rousteing či Simon Porte Jacquemus. Do priestorov galérie sa prišla pozrieť aj modelka Paloma Elsesser, ktorá sa počas celého dňa predvádzala v jednom z modelov priamo z kolekcie značky Fenty. Mnohí z hostí si však prišli nakúpiť unikátne modely ešte predtým, ako mal obchod otvoriť svoje brány verejnosti.

Súvisiace: 15 celebrít, ktoré budú inšpiráciou módnych dizajnérov v roku 2019

K exkluzivite celého podujatia prispel aj jeho netradičný formát – Rihanna sa totiž preslávila tým, že obľubuje všetko nové a moderné, z čoho vyplýva skutočnosť, že tradičný formát sezónnych módnych prehliadok s najväčšou pravdepodobnosťou vôbec ani nezvažovala. V rámci takéhoto formátu na princípe priameho kontaktu medzi dizajnérom a zákazníkom si aj v budúcnosti môže dovoliť uviesť na trh nové kolekcie podľa svojich vlastných pravidiel a predstáv, pričom bude zároveň schopná konkurovať ostatným módnym značkám ako v kvalite, tak aj v otázke ceny. Prvé krátke video prezentujúce kampaň značky Fenty má iba na návrhárkinom profile na Instagrame už viac ako dva milióny pozretí, a légie jej fanúšikov budú mať čoskoro možnosť zakúpiť si luxusné modely z kolekcie aj na internete – vrátane futuristických slnečných okuliarov začínajúcich na cene 420 dolárov, alebo štýlových sandálov v cene od 600 dolárov.

Rihanna povedala: „Začínala som propagáciou rôznych módnych značiek, prepožičiavala som im svoj hlas a svoju tvár, ale toto je niečo úplne iné. Všetko, čo som sa doteraz naučila, ma priviedlo do tohto bodu.“ Ako teda bude vyzerať budúcnosť, v ktorej žena, ktorej schopnosť dobre sa obliecť obdivuje celý svet a s ktorou by najradšej spolupracoval každý veľký dizajnér, obráti veci na hlavu a sama začne navrhovať módu pre celebrity? Popová kráľovná potvrdila, že základom úspechu v tomto smere je schopnosť využiť silu vlastnej osobnosti. Keď tesne pred koncom prehliadky Rihanna dostala otázku ohľadom toho, ktorú historickú osobnosť by najradšej obliekala, odpovedala: „Musím povedať, že by to bola Nefertiti. Bola to silná žena a mám ju stvárnenú na tetovaní. Takýmto spôsobom by som sa jej mohla odvďačiť.“

Zdroj: Papermag, Parade

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.