Skryté príležitosti náročnej situácie na trhu nehnuteľností

Nikki Field, nezávislá realitná maklérka z medzinárodnej siete realitných kancelárií Sotheby‘ s International Realty, hodnotí súčasnú pozíciu realitného makléra na trhu s luxusnými nehnuteľnosťami a radí, ako uspieť.

Keď sa stane niečo nepredvídané, realitní makléri s luxusnými nehnuteľnosťami sú medzi prvými, ktorí sa prispôsobia. Hoci ekonomický pokles prináša so sebou veľa ťažkostí, pre maklérov v realitnom priestore s luxusnými nehnuteľnosťami je spomalenie obchodu ideálnym časom na investíciu do svojich schopností. Zatiaľ čo väčšina maklérov sa prirodzene strachuje o svoju budúcnosť, verím, že naša oblasť je pružná, a že realitní makléri s luxusnými nehnuteľnosťami sa zo súčasnej krízy dostanú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.

Takisto verím, že z tohto obdobia spomalenia môžeme len získať. Rozprávala som sa so svojím tímom o princípe troch R, ktoré sú práve v súčasnosti pre trh s luxusným bývaním zásadné: recharge (dobiťsa), refresh (obnoviť) a re-engage (znovu osloviť).

  • Čas na dobitie je výhodou. Ako makléri s luxusnými realitami, máme zlozvyk byť vždy v plnom nasadení, a preto by sme sa mali teraz naučiť, ako oddychovať, vziať si prestávku od práce a nadviazať na seba samého.
  • Ako makléri musíme stále obnovovať naše poznatky – najmä v čase krízy, keď sme sa zrazu ocitli v úplne novej realite.
  • Je nevyhnutné znovu osloviť našich klientov a externých spolupracovníkov nielen preto, aby sme ich uistili, že sme tu pre nich, ale aj preto, aby sme sa mohli kriticky zamyslieť nad tým, aké potreby a požiadavky budú mať v najbližšej budúcnosti.

K tomuto zoznamu by som pridala štvrté R: reboot (reštartovať). Keďže viac pracujeme z domu, je čoraz jasnejšie, že technológia bude hrať kľúčovú úlohu aj na trhu s luxusnými nehnuteľnosťami. Voľný čas treba využiť na to, aby sme sa v nej zlepšili.

Pozrime sa bližšie na každý jeden z týchto princípov, aby sme videli, ako môžu makléri zostať agilní aj v čase, kedy by obchody mohli spomaliť.

1. Dobite sa počas produktívneho voľna

Moderná obývačka.

Ako realitná maklérka s luxusnými nehnuteľnosťami v metropole New York som zažila dopad krízy, ekonomický aj ľudský, na trh aj spoločnosť. Spracovať to môže byť náročné, či už na osobnej alebo profesionálnej úrovni. Najlepšia rada, akú som kedy dostala bola, aby som vnímala tieto narušenia každodenného života ako produktívne voľno.

Produktívne voľno je obdobie, keď prestanete pracovať a sústredíte sa na váš osobný a profesionálny rozvoj, bez pridaného stresu z každodenných pracovných povinností. Keď sa naše životy, rovnako ako životy našich priateľov, rodiny, kolegov a klientov, v dôsledku nedávnych udalostí prevrátili, produktívne voľno nám poskytlo potrebné uvoľnenie a čas. V období ekonomického poklesu je každý nútený spomaliť, takže sa budete menej obávať, že by ste za niekým zaostávali, alebo niečo zmeškali.

Súvisiace: Iba štyri metropoly z celého sveta očakávajú v roku 2020 rast cien nehnuteľností

Schopnosti nájsť si čas pre seba sa na trhu s luxusnými nehnuteľnosťami treba naučiť. Pre vás, ako lídra vo vlastnom podnikaní a komunite, je to takisto príležitosť obnoviť kontakty s ostatnými. Vyhraďte si čas na pracovné hovory so svojím tímom a neutekajte pred obavami a výzvami, ktorým dnes čelíte.

2. Obnovte svoje poznatky a zameranie

Ekonomický pokles mení prostredie, v ktorom pracujeme, niekedy až na nepredvídateľne dlhú dobu, a tak je dôležité, aby ste začali s výskumom. Ako zvládal môj trh minulé krízy? Ako sa správal po kríze a ako dlho trvalo, kým sa úplne zotavil? Porozumenie týmto užitočným indikátorom vám môže pomôcť pripraviť si čo najrealistickejší strategický plán na najbližšie týždne či mesiace, a možno aj roky.

Takisto je dôležité všimnúť si, že ekonomická kríza ovplyvňuje odlišné regióny v odlišnom čase, takže sa môžete pozrieť na trhy, ktoré sú v rámci zotavovania sa z krízy popredu a vyhodnotiť, aké dopady bude mať kríza na váš trh.

Nemenej dôležité je, že ekonomické spomalenie vám dáva príležitosť na získanie špecializácie. Moja kariéra je charakteristická momentmi, kedy sa mi podarilo uspieť tak, že som rozpoznala dieru na trhu a vyplnila ju. Takže neprestávajte byť agilný, pozorujte trendy počas ich vývoja a sústreďte sa na zručnosti, ktoré vám môžu pomôcť efektívne plniť očakávania vašich klientov.

Ak ste teraz skôr všeobecne zameraný, staňte sa špecialistom, keďže vstupujeme do novej éry realitných trhov. Svoju špecializáciu aktívne propagujte na verejnosti. Tí, ktorí už dnes dokážu rozpoznať zajtrajších kupcov a predajcov, budú v čase, keď sa obchod vráti do úplného normálu, úspešní ako prví.

3. Opäť oslovte svojich klientov

Pracovňa v zaujímavom dizajne.

V súčanosti viac ako kedykoľvek predtým, sa potrebujeme zamýšľať nad požiadavkami, túžbami a cieľmi našich klientov, aj keď sa s nimi ešte možno stretávame osobne menej často. Pravdepodobne sa budú sústrediť na rôzne príležitosti a priority. A keďže sa špecializujete v rámci trhu, profil vášho ideálneho kupca a predajcu sa takisto môže meniť.

  • Dôsledkom spoločenského posunu sa klienti možno budú chcieť so svojimi rodinami presťahovať, tak buďte pripravený s miestnymi možnosťami a ponukou.
  • V akejkoľvek ekonomickej kríze sú veľmi motivovaní predajcovia, ktorí chcú svoju nehnuteľnosť predať; iní sa možno budú chcieť rozlúčiť so svojím primárnym alebo vedľajším bývaním, pretože sa natrvalo sťahujú. Buďte pripravený im pomôcť.
  • Investori budú monitorovať situáciu v reálnom čase, hľadajúc príležitosti na trhu s luxusnými nehnuteľnosťami; rozpoznajte ich a oslovte.

4. Reštartujte spôsob, akým vediete svoje podnikanie

Technológia bude palivom, ktoré bude v najbližšej budúcnosti poháňať predaj luxusného bývania. Maklérom, ktorí nepovažujú technológiu za primárne dôležitú, odporúčam zmeniť ich prístup a investovať čas a peniaze do zdokonalenia svojich technologických schopností. Video prehliadky, virtuálne cestovanie a marketing sociálnych médií posúvajú realitný trh, a tento pohyb sa nespomalí, ani v prípade zrýchlenia ekonomickej aktivity.

Súvisiace: Aby ste videli víťazov a porazených v Európe, musíte hľadieť za vírus

Keď sa obzrieme naspäť v čase, vidíme, že realitný trh sa vždy prispôsobil. Všetky indikátory ukazujú, že makléri s luxusnými nehnuteľnosťami budú v budúcnosti ešte zaneprázdnenejší, ako boli. Ale len ak sú vybavení schopnosťami nevyhnutnými na správnu navigáciu v novej realite. Príležitosti ako sa pridať, nadviazať a učiť sa, sú dostupné pre všetkých maklérov, bez ohľadu na ekonomickú klímu.

Nikki Field, hlavná konzultantka a nezávislá maklérka v medzinárodnej sieti Sotheby’s International Realty, je od roku 1998 dynamickým elementom realitného trhu v meste New York. Field ako prvá vytvorila tím predajcov pod názvom The Field Team, ktorý sa stal vzorom pre ostatných maklérov na Manhattane. 22-členný tím už previedol viac ako 3 miliardy dolárov v predaji a každoročne získava prvú priečku medzi tímami predajcov spoločnosti Sotheby’s International Realty. Field sa od roku 2008 špecializuje ako poradkyňa globálneho realitného trhu na medzinárodných investorov, najmä z ázijských krajín, Stredného východu, Indie a Moskvy. Je spoluautorkou sprievodcu pre čínskych investorov, zaujímajúcich sa o americký realitný trh, s názvom “The Chinese Definitive Guide to USA Real Estate”, ktorý vyšiel v čínštine a je dostupný na webstránke Amazonu. Field sa pravidelne umiestňuje v rebríčku ročnej správy Top 250 Real Estate Professionals renomovaných amerických novín The Wall Street Journal/Real Trends a patrí k top 20 najlepších realitných maklérov v meste New York. V roku 2018 Field predala najdrahšiu nehnuteľnosť v NYC (za 54 miliónov dolárov), kde zastupovala aj kupca aj predajcu. V roku 2019 prekonala svoj rekord predajom nehnuteľnosti za 80 miliónov dolárov, čo je zatiaľ najvyšší prevod v dejinách Manhattanu.

Zdroj: InMan

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.